Bakalářská práce je věnována srovnávací analýze organizace cestovního ruchu v České republice a na Ukrajině na základě oficiálních informačních zdrojů. Cílem práce je srovnání aktuální situace na trhu cestovního ruchu a zanalyzování aktuální nabídky a poptávky po službách cestovního ruchu ve zvolených teritoriích. Na základě provedených analýz byly stanoveny odlišnosti a podobnosti, postavení ve světovém žebříčku, stejně jako možná zlepšení.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is concentrated on the comparative analysis of the organization of tourism in the Czech Republic and Ukraine on the basis of the official information sources. The ratings of both countries in the world tourism market are also studied. The purpose of the thesis is aimed at defining and comparing the current situation in the tourism market in the corresponding countries and also at analysing current supply and demand of tourist services in the chosen territories. On the basis of the analyzes in two territories the possible improvements are revealed and generalized.
Klíčová slova
analýza, cestovní ruch, Česká republika, Ukrajina, turisté, poptávka, nabídka, aktivní, pasivní, domácí, návštěvnost, úroveň služeb, infrastruktura
Bakalářská práce je věnována srovnávací analýze organizace cestovního ruchu v České republice a na Ukrajině na základě oficiálních informačních zdrojů. Cílem práce je srovnání aktuální situace na trhu cestovního ruchu a zanalyzování aktuální nabídky a poptávky po službách cestovního ruchu ve zvolených teritoriích. Na základě provedených analýz byly stanoveny odlišnosti a podobnosti, postavení ve světovém žebříčku, stejně jako možná zlepšení.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is concentrated on the comparative analysis of the organization of tourism in the Czech Republic and Ukraine on the basis of the official information sources. The ratings of both countries in the world tourism market are also studied. The purpose of the thesis is aimed at defining and comparing the current situation in the tourism market in the corresponding countries and also at analysing current supply and demand of tourist services in the chosen territories. On the basis of the analyzes in two territories the possible improvements are revealed and generalized.
Klíčová slova
analýza, cestovní ruch, Česká republika, Ukrajina, turisté, poptávka, nabídka, aktivní, pasivní, domácí, návštěvnost, úroveň služeb, infrastruktura
Cíl práce:
Cílem práce bude zanalyzování aktuální nabídky a poptávky po službách cestovního ruchu ve zvolených teritoriích. V práci budou použity analytické metody historické, logické a komparační s využitím terénního průzkumu a analýzy statistických údajů.
Metodika práce:
Bakalářská práce je zaměřena na analýzu podmínek vnějšího a vnitřního prostředí pro
nabídku služeb cestovního ruchu v ČR a na Ukrajině. Na základě analýzy nabídky těchto služeb resp. poptávky po nich určit rozdíly v obou teritoriích a shrnout možná zlepšení.
Rámcová osnova:
1. Úvod, 2. Cíle a metodika, 3. Literární přehled, 4. Řešení problematiky, 5. Provedení analýzy, 6. Návrhová část, 7. Závěr, 8. Resumé, 9. Použitá literatura, 10. Přílohy.
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Cílem práce bude zanalyzování aktuální nabídky a poptávky po službách cestovního ruchu ve zvolených teritoriích. V práci budou použity analytické metody historické, logické a komparační s využitím terénního průzkumu a analýzy statistických údajů.
Metodika práce:
Bakalářská práce je zaměřena na analýzu podmínek vnějšího a vnitřního prostředí pro
nabídku služeb cestovního ruchu v ČR a na Ukrajině. Na základě analýzy nabídky těchto služeb resp. poptávky po nich určit rozdíly v obou teritoriích a shrnout možná zlepšení.
Rámcová osnova:
1. Úvod, 2. Cíle a metodika, 3. Literární přehled, 4. Řešení problematiky, 5. Provedení analýzy, 6. Návrhová část, 7. Závěr, 8. Resumé, 9. Použitá literatura, 10. Přílohy.
Seznam doporučené literatury
1. FORET, M. a V. FORETOVÁ. (2000). Jak rozvíjet místní cestovní ruch
(1. vydání). Praha: Grada Publishing, a. s.
2. HESKOVÁ, M. (2011). Cestovní ruch pro vyšší odborné a vysoké školy
(2. vydání). Praha: Nakladatelství Fortuna.
3. HRABÁNKOVÁ, M. a HÁJEK, T. (2002). Management cestovního ruchu. České Budějovice: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Zemědělská fakulta.
4. JAKUBÍKOVÁ, D. (2009). Marketing v cestovním ruchu (1. vydání). Praha: Grada Publishing, a.s.
5. KIRÁL'OVÁ, A. (2003). Marketing destinace cestovního ruchu (1. vydání). Praha: EKOPRESS, s.r.o.
6. ŠKODOVÁ PARMOVÁ, D. (2012). Konkurenceschopnost a služby pro podnikatele. Praha: Alfa nakladatelství, s.r.o.
7. WOODSIDE, Arch G. a Drew MARTIN. (2008). Tourism management: analysis, behaviour and strategy. Wallingford, Oxfordshire, UK: CABI.
Seznam doporučené literatury
1. FORET, M. a V. FORETOVÁ. (2000). Jak rozvíjet místní cestovní ruch
(1. vydání). Praha: Grada Publishing, a. s.
2. HESKOVÁ, M. (2011). Cestovní ruch pro vyšší odborné a vysoké školy
(2. vydání). Praha: Nakladatelství Fortuna.
3. HRABÁNKOVÁ, M. a HÁJEK, T. (2002). Management cestovního ruchu. České Budějovice: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Zemědělská fakulta.
4. JAKUBÍKOVÁ, D. (2009). Marketing v cestovním ruchu (1. vydání). Praha: Grada Publishing, a.s.
5. KIRÁL'OVÁ, A. (2003). Marketing destinace cestovního ruchu (1. vydání). Praha: EKOPRESS, s.r.o.
6. ŠKODOVÁ PARMOVÁ, D. (2012). Konkurenceschopnost a služby pro podnikatele. Praha: Alfa nakladatelství, s.r.o.
7. WOODSIDE, Arch G. a Drew MARTIN. (2008). Tourism management: analysis, behaviour and strategy. Wallingford, Oxfordshire, UK: CABI.