Bakalářská práce je založena na srovnání internetového bankovnictví dvou zemí. Pro srovnání jsem vybrala Českou republiku a Kazachstán. V současné době je tato otázka významná, protože internetové bankovnictví se dostává do centra pozornosti finančních institucí. S rostoucím trendem nových inovací bankingu mohou klienti jednoduše odesílat platby, plánovat rozpočet na budoucí výdaje a kdykoliv se přehledně podívat na minulé platby, aby měli všechny své výdaje pod kontrolou. Internetové bankovnictví se tak získává rozhodující vliv na formování konkurenční výhody v boji o potenciální zákazníky z jiných bank.
Praktická část práce je zaměřena na zjištění výhod a nevýhod on-line bankovního systému. V první části jsou stručně popsány bankovní systémy obou zem, cílem je pochopit jejich specifika, a vysvětlit tak případné rozdíly ve vlastním elektronickém bankovnictví. Druhá část práce porovnává rozsah a stupeň zavedení elektronického bankovnictví v obou zemích. Hlavní část práce spočívá v porovnání poskytovaných služeb u vybraných bank v Kazachstánu a v České republice.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is based on a comparison of internet banking in the two countries. For comparison, we selected the Czech Republic and Kazakhstan. At the moment, the issue is significant because in today's world, most people keep and multiply their finances on the accounts With the growing trend of new banking innovations clients can simply send payments , plan budget for future expenses and whenever they can look at past payments to have all their expenses under control. Internet banking is thus acquiring a decisive influence on the competitive advantage formation in the battle for potential customers of other banks.
The practical part focuses on the advantages and disadvantages of online banking system. The first section briefly describes the banking systems of both the ground, the goal is to understand the specifics, and thus explain any differences in their own electronic banking. The second part compares the extent and degree of implementation of electronic banking in both countries. The main part consists in comparing the services provided by selected banks in Kazakhstan and the Czech Republic.
Klíčová slova
elektronické bankovnictví, služby internetové bankovnictví, elektronický platební systém
Klíčová slova v angličtině
internet Banking, Online banking services, electronic payment systems
Rozsah průvodní práce
74 s.(13 860)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je založena na srovnání internetového bankovnictví dvou zemí. Pro srovnání jsem vybrala Českou republiku a Kazachstán. V současné době je tato otázka významná, protože internetové bankovnictví se dostává do centra pozornosti finančních institucí. S rostoucím trendem nových inovací bankingu mohou klienti jednoduše odesílat platby, plánovat rozpočet na budoucí výdaje a kdykoliv se přehledně podívat na minulé platby, aby měli všechny své výdaje pod kontrolou. Internetové bankovnictví se tak získává rozhodující vliv na formování konkurenční výhody v boji o potenciální zákazníky z jiných bank.
Praktická část práce je zaměřena na zjištění výhod a nevýhod on-line bankovního systému. V první části jsou stručně popsány bankovní systémy obou zem, cílem je pochopit jejich specifika, a vysvětlit tak případné rozdíly ve vlastním elektronickém bankovnictví. Druhá část práce porovnává rozsah a stupeň zavedení elektronického bankovnictví v obou zemích. Hlavní část práce spočívá v porovnání poskytovaných služeb u vybraných bank v Kazachstánu a v České republice.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is based on a comparison of internet banking in the two countries. For comparison, we selected the Czech Republic and Kazakhstan. At the moment, the issue is significant because in today's world, most people keep and multiply their finances on the accounts With the growing trend of new banking innovations clients can simply send payments , plan budget for future expenses and whenever they can look at past payments to have all their expenses under control. Internet banking is thus acquiring a decisive influence on the competitive advantage formation in the battle for potential customers of other banks.
The practical part focuses on the advantages and disadvantages of online banking system. The first section briefly describes the banking systems of both the ground, the goal is to understand the specifics, and thus explain any differences in their own electronic banking. The second part compares the extent and degree of implementation of electronic banking in both countries. The main part consists in comparing the services provided by selected banks in Kazakhstan and the Czech Republic.
Klíčová slova
elektronické bankovnictví, služby internetové bankovnictví, elektronický platební systém
Klíčová slova v angličtině
internet Banking, Online banking services, electronic payment systems
Zásady pro vypracování
Cíl:
Popsat stav a vývoj elektronického bankovnictví v České republice a v Kazachstánu. Posoudit úroveň služeb elektronického bankovnictví v obou zemích.
Rámcová osnova:
1) Vymezení základních pojmů, charakteristika jednotlivých produktů elektronického bankovnictví.
2) Shromáždění dat o elektronickém bankovnictví, jejich analýza a komparace.
3) Popis vývoje sektoru elektronického bankovnictví v ČR a v Kazachstánu.
4) Komparace stávajícího stavu elektronického bankovnictví v obou zemích.
5) Vyhodnocení dostupnosti a uživatelského přínosu jednotlivých produktů elektronického bankovnictví pro privátního uživatele.
Zásady pro vypracování
Cíl:
Popsat stav a vývoj elektronického bankovnictví v České republice a v Kazachstánu. Posoudit úroveň služeb elektronického bankovnictví v obou zemích.
Rámcová osnova:
1) Vymezení základních pojmů, charakteristika jednotlivých produktů elektronického bankovnictví.
2) Shromáždění dat o elektronickém bankovnictví, jejich analýza a komparace.
3) Popis vývoje sektoru elektronického bankovnictví v ČR a v Kazachstánu.
4) Komparace stávajícího stavu elektronického bankovnictví v obou zemích.
5) Vyhodnocení dostupnosti a uživatelského přínosu jednotlivých produktů elektronického bankovnictví pro privátního uživatele.
Seznam doporučené literatury
Dvořák, P. (2005). Komerční bankovnictví pro bankéře a klienty. Praha: Linde.
Nazarenko, V., Bochova, E. (2015). Ekonomika, řízení, finance: Internetové bankovnictví v zahraničí. Perm: Zebra.
Polidar, V. (2004). Management bank a bankovních obchodů. Praha: Ekopress.
Polouček, S. (2006). Bankovnictví. Praha : C. H. Beck.
Přádka, M., Kala, J. (2000). Elektronické bankovnictví. Praha: Computer Press.
Rosenberg, M. (1992). Slovník bankovních a finančních služeb. Praha: Victoria Publishing.
Šenkýrová, B. (1999). Bankovnictví I (2. aktualizované vydání).Praha: GRADA Publishing.
Seznam doporučené literatury
Dvořák, P. (2005). Komerční bankovnictví pro bankéře a klienty. Praha: Linde.
Nazarenko, V., Bochova, E. (2015). Ekonomika, řízení, finance: Internetové bankovnictví v zahraničí. Perm: Zebra.
Polidar, V. (2004). Management bank a bankovních obchodů. Praha: Ekopress.
Polouček, S. (2006). Bankovnictví. Praha : C. H. Beck.
Přádka, M., Kala, J. (2000). Elektronické bankovnictví. Praha: Computer Press.
Rosenberg, M. (1992). Slovník bankovních a finančních služeb. Praha: Victoria Publishing.
Šenkýrová, B. (1999). Bankovnictví I (2. aktualizované vydání).Praha: GRADA Publishing.