Hlavním cílem diplomové práce je provedení analýzy nákupní atmosféry u vybrané maloobchodní jednotky z pohledu českého spotřebitele a zpracování doporučení pro její případné zlepšení. Hlavní metodou zvolenou pro sběr dat bylo dotazníkové šetření. Vybranou maloobchodní jednotkou pro výzkum byl zvolen Electro World České Budějovice.
Analýza nákupní atmosféry maloobchodní jednotky Electro World České Budějovice prokázala, že většina zákazníků ji vnímají pozitivně. To můžeme potvrdit a dokázat tím, že se zákazníci vracejí do této prodejny a opakovaně zde nákupují.
Anotace v angličtině
The main objective of my diploma thesis was to conduct an analysis of the shopping
atmosphere at a selected retail unit from the perspective of Czech consumers, and the development of recommendations for its possible improvement. The main method selected for the analysis and for the actual investigation consisted of a questionnaire survey among customers. The retail unit selected for the research was Electro World České Budějovice. An analysis of the shopping atmosphere of ElectroWorld České Budějovice shows that most customers perceive it positively. This can be confirmed and identified by the fact that customers return to this store and make repeated purchases.
Retail unit, shopping atmosphere, external incentive, internal incentive, store layout, personnel, customers, questionnaire survey.
Rozsah průvodní práce
94 .s
Jazyk
CZ
Anotace
Hlavním cílem diplomové práce je provedení analýzy nákupní atmosféry u vybrané maloobchodní jednotky z pohledu českého spotřebitele a zpracování doporučení pro její případné zlepšení. Hlavní metodou zvolenou pro sběr dat bylo dotazníkové šetření. Vybranou maloobchodní jednotkou pro výzkum byl zvolen Electro World České Budějovice.
Analýza nákupní atmosféry maloobchodní jednotky Electro World České Budějovice prokázala, že většina zákazníků ji vnímají pozitivně. To můžeme potvrdit a dokázat tím, že se zákazníci vracejí do této prodejny a opakovaně zde nákupují.
Anotace v angličtině
The main objective of my diploma thesis was to conduct an analysis of the shopping
atmosphere at a selected retail unit from the perspective of Czech consumers, and the development of recommendations for its possible improvement. The main method selected for the analysis and for the actual investigation consisted of a questionnaire survey among customers. The retail unit selected for the research was Electro World České Budějovice. An analysis of the shopping atmosphere of ElectroWorld České Budějovice shows that most customers perceive it positively. This can be confirmed and identified by the fact that customers return to this store and make repeated purchases.
Retail unit, shopping atmosphere, external incentive, internal incentive, store layout, personnel, customers, questionnaire survey.
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Cílem diplomové práce je zhodnocení nákupní atmosféry u vybrané maloobchodní jednotky z pohledu českého zákazníka a zpracování doporučení pro řešení vzniklé situace.
Metodický postup:
Studium teoretických východisek
Sběr dat formou dotazníkového šetření nebo řízeného hloubkového rozhovoru
Analýza a vyhodnocení získaných dat
Zpracování doporučení
Závěry
Rámcová osnova:
1. Úvod a cíl. 2. Literární rešerše. 3. Metodika. 4. Charakteristika firmy. 5. Odhalení vlivů působících na nákupní atmosféru. 6. Analýza a hodnocení zjištěných vlivů. 7. Návrhy na zlepšení. 8. Závěr. 9. Přílohy. 10. Summary.
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Cílem diplomové práce je zhodnocení nákupní atmosféry u vybrané maloobchodní jednotky z pohledu českého zákazníka a zpracování doporučení pro řešení vzniklé situace.
Metodický postup:
Studium teoretických východisek
Sběr dat formou dotazníkového šetření nebo řízeného hloubkového rozhovoru
Analýza a vyhodnocení získaných dat
Zpracování doporučení
Závěry
Rámcová osnova:
1. Úvod a cíl. 2. Literární rešerše. 3. Metodika. 4. Charakteristika firmy. 5. Odhalení vlivů působících na nákupní atmosféru. 6. Analýza a hodnocení zjištěných vlivů. 7. Návrhy na zlepšení. 8. Závěr. 9. Přílohy. 10. Summary.
Seznam doporučené literatury
Bárta, V. & H. Bártová. (2009). Homo spotřebitel. Praha: Oeconomica.
Cimler, P. & D. Zadražilová. (2007). Retail management. Praha: Management Press.
Koudelka, Jan. (1997). Spotřební chování a marketing. Vyd. 1. Praha: Grada.
Pražská, L., Jindra, J. a kol. ( 2002). Obchodní podnikání: retail management. Praha: Management Press.
Vysekalová, J. (2004). Psychologie spotřebitele: jak zákazníci nakupují. Praha: Grada Publishing.
Vysekalová, J. a kol. (2011). Chování zákazníka: jak odkrýt tajemství "černé skříňky". Praha: Grada Publishing.
Seznam doporučené literatury
Bárta, V. & H. Bártová. (2009). Homo spotřebitel. Praha: Oeconomica.
Cimler, P. & D. Zadražilová. (2007). Retail management. Praha: Management Press.
Koudelka, Jan. (1997). Spotřební chování a marketing. Vyd. 1. Praha: Grada.
Pražská, L., Jindra, J. a kol. ( 2002). Obchodní podnikání: retail management. Praha: Management Press.
Vysekalová, J. (2004). Psychologie spotřebitele: jak zákazníci nakupují. Praha: Grada Publishing.
Vysekalová, J. a kol. (2011). Chování zákazníka: jak odkrýt tajemství "černé skříňky". Praha: Grada Publishing.