Image a brand destinace jsou důležitými konkurenčními nástroji destinačního marketingu. Organizace destinačního managementu by měly dbát na dobrou pověst a silnou značku, aby destinace obstála v konkurenčním boji. Bakalářská práce se zabývá hodnocením image města Plzně jako destinace cestovního ruchu. Hodnocení image je důležité nejen pro organizace destinačního managementu, ale pro všechny stakeholdery v destinaci, které ho mohou společně utvářet. Bakalářská práce vychází z výsledků dotazníkového šetření provedeného od září do prosince 2016, kterého se zúčastnilo 206 respondentů. Město Plzeň je velmi silně spojováno s pivem a pivovarnickou tradicí. Výsledky také potvrzují pozitivní vliv projektu Evropské hlavní město kultury 2015, protože respondenti si často pojí město s kulturou nebo kulturní atraktivitou. Výsledky šetření identifikují nové motivy, které lze využít v destinačním marketingu, jako silné značky sportovních klubů (FC Viktoria Plzeň, HC Škoda Plzeň) nebo úspěšných produktů (Škoda, Pilsner Urquell). Tyto zjištěné prvky image je třeba sledovat a posílit je, aby pozitivně působily na potenciální a současné návštěvníky města.
Anotace v angličtině
Image and brand are important competitive tools of destination marketing. Destination marketing organization should care about good reputation and strong brand to compete on the market. Bachelor thesis deals with evaluation of the image of the town Plzeň as a tourism destination. Analysis is based on existing knowledge and measurement models and via image comparative analysis of the most important competitors of Plzeň. As the strategy selection plays an important role in the process of destination image formation, a questionnnaire survey is used for the purpose of gaining evident outcomes of the work. It was asked 206 respondents. The Plzeň is strongly associated with beer and brewery tradition. Results show positive impacts of the project of the European capital of culture 2015, because respondents often associated Plzeň with culture and culture events. Results of survey identificate too new motives, which can use in destination marketing as a strong brand of sports clubs (FC Viktoria Plzeň, HC Škoda Plzeň, Talent Plzeň) or successful products (Škoda, Pilsner Urquell). All the findings subsequently serve visitors with the image of Plzeň and help the town become a frequently visited tourist destination. As an innovation for tourism supply there is proposed new guided tour through the historical center of town.
Klíčová slova
Image destinace, destinační management a marketing, cestovní ruch, město Plzeň
Klíčová slova v angličtině
Destination image, destination management and marketing, tourism, Plzeň
Rozsah průvodní práce
53 s. (89 773 znaků).
Jazyk
CZ
Anotace
Image a brand destinace jsou důležitými konkurenčními nástroji destinačního marketingu. Organizace destinačního managementu by měly dbát na dobrou pověst a silnou značku, aby destinace obstála v konkurenčním boji. Bakalářská práce se zabývá hodnocením image města Plzně jako destinace cestovního ruchu. Hodnocení image je důležité nejen pro organizace destinačního managementu, ale pro všechny stakeholdery v destinaci, které ho mohou společně utvářet. Bakalářská práce vychází z výsledků dotazníkového šetření provedeného od září do prosince 2016, kterého se zúčastnilo 206 respondentů. Město Plzeň je velmi silně spojováno s pivem a pivovarnickou tradicí. Výsledky také potvrzují pozitivní vliv projektu Evropské hlavní město kultury 2015, protože respondenti si často pojí město s kulturou nebo kulturní atraktivitou. Výsledky šetření identifikují nové motivy, které lze využít v destinačním marketingu, jako silné značky sportovních klubů (FC Viktoria Plzeň, HC Škoda Plzeň) nebo úspěšných produktů (Škoda, Pilsner Urquell). Tyto zjištěné prvky image je třeba sledovat a posílit je, aby pozitivně působily na potenciální a současné návštěvníky města.
Anotace v angličtině
Image and brand are important competitive tools of destination marketing. Destination marketing organization should care about good reputation and strong brand to compete on the market. Bachelor thesis deals with evaluation of the image of the town Plzeň as a tourism destination. Analysis is based on existing knowledge and measurement models and via image comparative analysis of the most important competitors of Plzeň. As the strategy selection plays an important role in the process of destination image formation, a questionnnaire survey is used for the purpose of gaining evident outcomes of the work. It was asked 206 respondents. The Plzeň is strongly associated with beer and brewery tradition. Results show positive impacts of the project of the European capital of culture 2015, because respondents often associated Plzeň with culture and culture events. Results of survey identificate too new motives, which can use in destination marketing as a strong brand of sports clubs (FC Viktoria Plzeň, HC Škoda Plzeň, Talent Plzeň) or successful products (Škoda, Pilsner Urquell). All the findings subsequently serve visitors with the image of Plzeň and help the town become a frequently visited tourist destination. As an innovation for tourism supply there is proposed new guided tour through the historical center of town.
Klíčová slova
Image destinace, destinační management a marketing, cestovní ruch, město Plzeň
Klíčová slova v angličtině
Destination image, destination management and marketing, tourism, Plzeň
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Analýza image vybrané destinace. Hodnocení pozice destinační značky na trhu a komparace s konkurencí. Návrh systému tvorby image lokální destinace.
Metodický postup:
Studium odborné literatury
Příprava a realizace terénního šetření
Analýza nabídky a poptávky
Situační analýza
Návrhy a opatření
Rámcová osnova:
1. Úvod. Cíl práce. 2. Literární rešerše. 3. Metodika. 4. Řešení a výsledky (diskuze). 5. Závěr. I. Summary a keywords v anglickém jazyce. II. Seznam použitých zdrojů. III. Seznam obrázků a tabulek. IV. Seznam příloh. V. Přílohy.
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Analýza image vybrané destinace. Hodnocení pozice destinační značky na trhu a komparace s konkurencí. Návrh systému tvorby image lokální destinace.
Metodický postup:
Studium odborné literatury
Příprava a realizace terénního šetření
Analýza nabídky a poptávky
Situační analýza
Návrhy a opatření
Rámcová osnova:
1. Úvod. Cíl práce. 2. Literární rešerše. 3. Metodika. 4. Řešení a výsledky (diskuze). 5. Závěr. I. Summary a keywords v anglickém jazyce. II. Seznam použitých zdrojů. III. Seznam obrázků a tabulek. IV. Seznam příloh. V. Přílohy.
Seznam doporučené literatury
Costa, S., Panyik, E., & D. Buhalis. (2013). Trends in European Tourism Planning and Organisation. Bristol: Channerl View Publications.
Holešinská, A. (2012). Destinační management jako nástroj regionální politiky cestovního ruchu. Brno: Masarykova Univerzita.
Jakubíková, D. (2012). Marketing v cestovním ruchu: Jak uspět v domácí i světové konkurenci. Praha: Grada Publishing.
Keller, L., K. (2007). Strategické řízení značky. Praha: Grada Publishing.
Kozak, M. (2004). Destination Benchmarking: Concepts, Practices and Operations. UK: CABI.
Palatková, M. (2011). Marketingový management destinací. Praha: Grada Publishing.
Pike, S. (2012). Destination Marketing. New Yourk: Routledge.
Seznam doporučené literatury
Costa, S., Panyik, E., & D. Buhalis. (2013). Trends in European Tourism Planning and Organisation. Bristol: Channerl View Publications.
Holešinská, A. (2012). Destinační management jako nástroj regionální politiky cestovního ruchu. Brno: Masarykova Univerzita.
Jakubíková, D. (2012). Marketing v cestovním ruchu: Jak uspět v domácí i světové konkurenci. Praha: Grada Publishing.
Keller, L., K. (2007). Strategické řízení značky. Praha: Grada Publishing.
Kozak, M. (2004). Destination Benchmarking: Concepts, Practices and Operations. UK: CABI.
Palatková, M. (2011). Marketingový management destinací. Praha: Grada Publishing.
Pike, S. (2012). Destination Marketing. New Yourk: Routledge.