Cílem práce je vytvoření pracovních listů, které budou určeny pro výuku vybraných témat z finanční matematiky na základní škole. Práce je zaměřena na finanční produkty a vychází z Rámcových vzdělávacích programů pro základní školy.
Anotace v angličtině
The aim is to create worksheets that are dedicated to teaching selected topics of financial mathematics at the elementary school. The thesis is focused on financial products and is based on The Framework Educational Programs for Elementary Schools.
Klíčová slova
Jednoduché úročení, složené úročení, běžný účet, kreditní karta, debetní karta, spořicí účet, termínované vklady, úvěry, pracovní list,testování.
Klíčová slova v angličtině
Simple interest rates, compound interest, current account, credit card, debit card, savings account, term deposits, loans, worksheet, testing, financial products.
Rozsah průvodní práce
88 s. (92 543 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem práce je vytvoření pracovních listů, které budou určeny pro výuku vybraných témat z finanční matematiky na základní škole. Práce je zaměřena na finanční produkty a vychází z Rámcových vzdělávacích programů pro základní školy.
Anotace v angličtině
The aim is to create worksheets that are dedicated to teaching selected topics of financial mathematics at the elementary school. The thesis is focused on financial products and is based on The Framework Educational Programs for Elementary Schools.
Klíčová slova
Jednoduché úročení, složené úročení, běžný účet, kreditní karta, debetní karta, spořicí účet, termínované vklady, úvěry, pracovní list,testování.
Klíčová slova v angličtině
Simple interest rates, compound interest, current account, credit card, debit card, savings account, term deposits, loans, worksheet, testing, financial products.
Zásady pro vypracování
\\Problematika finanční gramotnosti (FG) se v posledních letech stala nedílnou součástí výukového procesu nejen na středních školách, ale i na základních. Od 1. září 2013 jsou základní školy povinny implementovat standardy FG do svých školních vzdělávacích programů. Vzhledem k tomu, že jde o poměrně "mladé" téma, tak dochází k absenci potřebných výukových materiálů.
\\Cílem diplomové práce je vytvořit pracovní listy, které budou určeny pro výuku vybraných témat z finanční gramotnosti na 2. stupni základní školy. Konkrétně budou zaměřeny na
jednoduché a složené úrokování,
běžný účet - debetní, kreditní karta,
spořicí účet, termínované vklady, úvěry.
Pracovní listy budou mít následující strukturu:
téma, který pracovní list řeší,
název pracovního listu,
předpokládané znalosti,
cíl aktivity,
prostředky a pomůcky,
klíčové kompetence,
metodický a didaktický komentář.
Vybrané pracovní listy diplomant odzkouší na některé ze základních škol.
Zásady pro vypracování
\\Problematika finanční gramotnosti (FG) se v posledních letech stala nedílnou součástí výukového procesu nejen na středních školách, ale i na základních. Od 1. září 2013 jsou základní školy povinny implementovat standardy FG do svých školních vzdělávacích programů. Vzhledem k tomu, že jde o poměrně "mladé" téma, tak dochází k absenci potřebných výukových materiálů.
\\Cílem diplomové práce je vytvořit pracovní listy, které budou určeny pro výuku vybraných témat z finanční gramotnosti na 2. stupni základní školy. Konkrétně budou zaměřeny na
jednoduché a složené úrokování,
běžný účet - debetní, kreditní karta,
spořicí účet, termínované vklady, úvěry.
Pracovní listy budou mít následující strukturu:
téma, který pracovní list řeší,
název pracovního listu,
předpokládané znalosti,
cíl aktivity,
prostředky a pomůcky,
klíčové kompetence,
metodický a didaktický komentář.
Vybrané pracovní listy diplomant odzkouší na některé ze základních škol.
Seznam doporučené literatury
Dvořáková, Z., Smrčka, L. a kol. (2011). Finanční vzdělávání pro střední školy se sbírkou řešených příkladů na CD. C. H. Beck, 1. vyd. Praha.
Odvárko, O., Robová, J. (2012). Matematika a budování finanční gramotnosti. Dostupné z http://www.karlin.mff.cuni.cz/katedry/kdm/oppa/matematika_fingram_blok.pdf.
Petrášková, V., Horváthová, Z. (2012). Vybrané kapitoly z finanční gramotnosti. Jihočeská univerzita 2010.
Petrášková, V., Hašek, R.(2009). Úvod do financí. Dostupné z http://www.pf.jcu.cz/stru/katedry/m/uf/
Radová, J., Dvořák, P. (2003). Finanční matematika pro každého. Praha: Grada Publishing, a.s.
Skořepa, M., Skořepová, E. (2008). Finanční a ekonomická gramotnost pro základní školy a víceletá gymnázia. Nakladatelství ACIENTIA, spol. s.r.o. Praha
Seznam doporučené literatury
Dvořáková, Z., Smrčka, L. a kol. (2011). Finanční vzdělávání pro střední školy se sbírkou řešených příkladů na CD. C. H. Beck, 1. vyd. Praha.
Odvárko, O., Robová, J. (2012). Matematika a budování finanční gramotnosti. Dostupné z http://www.karlin.mff.cuni.cz/katedry/kdm/oppa/matematika_fingram_blok.pdf.
Petrášková, V., Horváthová, Z. (2012). Vybrané kapitoly z finanční gramotnosti. Jihočeská univerzita 2010.
Petrášková, V., Hašek, R.(2009). Úvod do financí. Dostupné z http://www.pf.jcu.cz/stru/katedry/m/uf/
Radová, J., Dvořák, P. (2003). Finanční matematika pro každého. Praha: Grada Publishing, a.s.
Skořepa, M., Skořepová, E. (2008). Finanční a ekonomická gramotnost pro základní školy a víceletá gymnázia. Nakladatelství ACIENTIA, spol. s.r.o. Praha