Cílem práce bude zjištění používaných a preferovaných metod a forem hodnocení učiteli českého jazyka a literatury na 2. stupni ZŠ.
V teoretické části práce bude charakterizováno školní hodnocení, typy, formy
a metody hodnocení v souvislosti s možnostmi jejich využití v rámci hodnocení
při výuce českého jazyka na druhém stupni základní školy.
V empirické části práce bude provedena případová studie zaměřená na zkoumání toho, jakým způsobem učitelé druhého stupně základní školy hodnotí žáky při výuce českého jazyka a s jakými problémy se při hodnocení setkávají. Bude využita metoda dotazníku pro žáky, metoda pozorování vyučovacího procesu a provedeny rozhovory s učiteli.
Anotace v angličtině
The aim of the work will be to determine used and preferred methods and forms
of assessment among teachers of czech language and literature at the 2nd grade of primary school.
The theoretical part will deal with school rating, types, forms and methods
of assessment in relation to their possible use in the evaluation of Czech language teaching at the 2nd grade of primary school.
The empirical part of the work will consist of a case study examining how teachers
at the 2nd grade of primary school assess pupils in Czech language lessons
and the problems which they encouter in the evaluation. The method used will be observation of teaching and consequently interview with teachers will be conducted.
Klíčová slova
školní hodnocení, metody hodnocení, formy hodnocení, problémy hodnocení, motivace, sebehodnocení
Klíčová slova v angličtině
school rating, methods of rating, forms of rating, problems of rating, motivation, self-rating
Rozsah průvodní práce
110 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem práce bude zjištění používaných a preferovaných metod a forem hodnocení učiteli českého jazyka a literatury na 2. stupni ZŠ.
V teoretické části práce bude charakterizováno školní hodnocení, typy, formy
a metody hodnocení v souvislosti s možnostmi jejich využití v rámci hodnocení
při výuce českého jazyka na druhém stupni základní školy.
V empirické části práce bude provedena případová studie zaměřená na zkoumání toho, jakým způsobem učitelé druhého stupně základní školy hodnotí žáky při výuce českého jazyka a s jakými problémy se při hodnocení setkávají. Bude využita metoda dotazníku pro žáky, metoda pozorování vyučovacího procesu a provedeny rozhovory s učiteli.
Anotace v angličtině
The aim of the work will be to determine used and preferred methods and forms
of assessment among teachers of czech language and literature at the 2nd grade of primary school.
The theoretical part will deal with school rating, types, forms and methods
of assessment in relation to their possible use in the evaluation of Czech language teaching at the 2nd grade of primary school.
The empirical part of the work will consist of a case study examining how teachers
at the 2nd grade of primary school assess pupils in Czech language lessons
and the problems which they encouter in the evaluation. The method used will be observation of teaching and consequently interview with teachers will be conducted.
Klíčová slova
školní hodnocení, metody hodnocení, formy hodnocení, problémy hodnocení, motivace, sebehodnocení
Klíčová slova v angličtině
school rating, methods of rating, forms of rating, problems of rating, motivation, self-rating
Zásady pro vypracování
Diplomová práce bude mít teoreticko-empirický charakter. V teoretické části práce bude charakterizováno školní hodnocení, typy, formy a metody hodnocení v souvislosti s možnostmi jejich využití v rámci hodnocení při výuce českého jazyka na druhém stupni základní školy. V empirické části práce bude provedena případová studie zaměřená na zkoumání toho, jakým způsobem učitelé druhého stupně základní školy hodnotí žáky při výuce českého jazyka a s jakými problémy se při hodnocení setkávají. Bude využita metoda pozorování vyučovacího procesu a provedeny rozhovory s učiteli.
Zásady pro vypracování
Diplomová práce bude mít teoreticko-empirický charakter. V teoretické části práce bude charakterizováno školní hodnocení, typy, formy a metody hodnocení v souvislosti s možnostmi jejich využití v rámci hodnocení při výuce českého jazyka na druhém stupni základní školy. V empirické části práce bude provedena případová studie zaměřená na zkoumání toho, jakým způsobem učitelé druhého stupně základní školy hodnotí žáky při výuce českého jazyka a s jakými problémy se při hodnocení setkávají. Bude využita metoda pozorování vyučovacího procesu a provedeny rozhovory s učiteli.
Seznam doporučené literatury
ČÁP, J.; MAREŠ, J. Psychologie pro učitele. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-463-4.\\ GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2000. ISBN 80-85931-79-6.\\ KALHOUS, Z.; OBST, O. Školní didaktika. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-253-X.\\ KOLÁŘ, Z.; ŠIKULOVÁ, R. Hodnocení žáků. Praha: Grada, 2005. ISBN 80-247-0885-X.\\ SKALKOVÁ, J. Obecná didaktika. 2. vyd. Praha: Grada, 2007. ISBN 80-247-1821-7.\\ SLAVÍK, J. Hodnocení v současné škole. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-262-9.\\ VALIŠOVÁ, A.; KASÍKOVÁ, H. (eds.) Pedagogika pro učitele. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3357-9.\\ ZIEGENSPECK, J. W. K problémům známkování ve škole. Pardubice: EFFE, 2002. ISBN 80-7194-402-5.
Seznam doporučené literatury
ČÁP, J.; MAREŠ, J. Psychologie pro učitele. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-463-4.\\ GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2000. ISBN 80-85931-79-6.\\ KALHOUS, Z.; OBST, O. Školní didaktika. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-253-X.\\ KOLÁŘ, Z.; ŠIKULOVÁ, R. Hodnocení žáků. Praha: Grada, 2005. ISBN 80-247-0885-X.\\ SKALKOVÁ, J. Obecná didaktika. 2. vyd. Praha: Grada, 2007. ISBN 80-247-1821-7.\\ SLAVÍK, J. Hodnocení v současné škole. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-262-9.\\ VALIŠOVÁ, A.; KASÍKOVÁ, H. (eds.) Pedagogika pro učitele. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3357-9.\\ ZIEGENSPECK, J. W. K problémům známkování ve škole. Pardubice: EFFE, 2002. ISBN 80-7194-402-5.