Cílem této diplomové práce bylo analyzovat podnikovou kulturu ve společnosti HELUZ cihlářský průmysl v.o.s. a navrhnout změny podnikové kultury.
První část práce shrnuje poznatky odborné literatury se zaměřením na podnikovou kulturu, její typologii, vlivy na firemní strategii a výkonnost podniku.
Praktická část analyzuje na základě kvantitativních a kvalitativních metod vybranou společnost. Obsahuje charakteristiku firmy, prvky její firemní kultury, strategii a cíle společnosti. Dále se věnuje inovační a personální politice, atmosféře v organizaci a spokojenosti zaměstnanců. Na základě získaných údajů navrhuje změny, které slouží jako podklad při tvorbě podnikové strategie.
Anotace v angličtině
The aim of the Diploma Thesis was to analyze the field of corporate culture at the company HELUZ and suggest changes in the corporate culture.
The first part summarizes information taken from the scientific literature focusing on corporate culture, its typology, the impact on company´s strategy and company performance.
Practical part describes selected company HELUZ, its data, innovative and personal policy. It focuses on content of corporate culture, its elements standards and values.
Further part of the Thesis deals with corporate climate, atmosphere and satisfaction of employers. Based on information previously provided I made recommendations for changes, which should be implemented by management of the company into its strategy and which should encourage strength of the corporate culture.
In the last part, there are summaries, answers and suggestions for the aim of my Thesis.
corporate culture, typology of corporate culture, content of corporate culture, the influence of strength of corporate culture, influence on company performance
Rozsah průvodní práce
108 s. (23 362 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této diplomové práce bylo analyzovat podnikovou kulturu ve společnosti HELUZ cihlářský průmysl v.o.s. a navrhnout změny podnikové kultury.
První část práce shrnuje poznatky odborné literatury se zaměřením na podnikovou kulturu, její typologii, vlivy na firemní strategii a výkonnost podniku.
Praktická část analyzuje na základě kvantitativních a kvalitativních metod vybranou společnost. Obsahuje charakteristiku firmy, prvky její firemní kultury, strategii a cíle společnosti. Dále se věnuje inovační a personální politice, atmosféře v organizaci a spokojenosti zaměstnanců. Na základě získaných údajů navrhuje změny, které slouží jako podklad při tvorbě podnikové strategie.
Anotace v angličtině
The aim of the Diploma Thesis was to analyze the field of corporate culture at the company HELUZ and suggest changes in the corporate culture.
The first part summarizes information taken from the scientific literature focusing on corporate culture, its typology, the impact on company´s strategy and company performance.
Practical part describes selected company HELUZ, its data, innovative and personal policy. It focuses on content of corporate culture, its elements standards and values.
Further part of the Thesis deals with corporate climate, atmosphere and satisfaction of employers. Based on information previously provided I made recommendations for changes, which should be implemented by management of the company into its strategy and which should encourage strength of the corporate culture.
In the last part, there are summaries, answers and suggestions for the aim of my Thesis.
corporate culture, typology of corporate culture, content of corporate culture, the influence of strength of corporate culture, influence on company performance
Zásady pro vypracování
Cíl práce.
Cílem práce je analyzovat podnikovou kulturu ve vybrané organizaci a navrhnout v případě potřeby její změny.
Metodika práce:
1. vymezení základních pojmů z oblasti podnikové kultury
2. určení metodiky pro posouzení prvků podnikové kultury
3. zhodnocení poslání, cílů a záměrů managementu vybrané organizace
4. analýza podnikové kultury a návrh řešení změn
Rámcová osnova:
1. Úvod.
2. Literární přehled.
3. Metodika.
4. Charakteristika vybrané organizace: historický vývoj, poslání, cíle a záměry managementu, produkty, počet pracovníků, struktura.
5. Vlastní práce.
6. Závěr.
7. Použitá literatura.
8. Přílohy.
Zásady pro vypracování
Cíl práce.
Cílem práce je analyzovat podnikovou kulturu ve vybrané organizaci a navrhnout v případě potřeby její změny.
Metodika práce:
1. vymezení základních pojmů z oblasti podnikové kultury
2. určení metodiky pro posouzení prvků podnikové kultury
3. zhodnocení poslání, cílů a záměrů managementu vybrané organizace
4. analýza podnikové kultury a návrh řešení změn
Rámcová osnova:
1. Úvod.
2. Literární přehled.
3. Metodika.
4. Charakteristika vybrané organizace: historický vývoj, poslání, cíle a záměry managementu, produkty, počet pracovníků, struktura.
5. Vlastní práce.
6. Závěr.
7. Použitá literatura.
8. Přílohy.
Seznam doporučené literatury
Armstrong, M. (2007). Řízení lidských zdrojů: nejnovější trendy a postupy. Praha: Grada.
Arnold, J. (2007). Psychologie práce pro manažery a personalisty. Brno: Computer Press.
Bělohlávek, F. (2001). Management. Olomouc: Rubico.
Bělohlávek, F. (2012). 20 typů lidí - jak s nimi jednat, jak je vést a motivovat. Praha: Grada.
Hofstede, G. (2010). Cultures and organizations: software of the mind: intercultural cooperation and its importance for survival. New York: McGraw-Hill.
Kasper, H. (2005). Personální management: Řízení organizace. Praha: Linde, s.r.o.
Koubek, J. (2012). Řízení lidských zdrojů: Základy moderní personalistiky. Praha: Management Press.
Kocianová, R. (2012). Personální řízení - Východiska a vývoj. Praha: Grada.
Lienhartová, A. (2012). Respekt v zaměstnání. Praha: Wolters Kluwer.
Lukášková, R. (2010). Organizační kultura a její změna. Praha, Grada.
Šigut, Z. (2004). Firemní kultura a lidské zdroje. Praha: ASPI.
Urban, J. (2013). Řízení lidí v organizaci: Personální rozměr managementu. Praha, ASPI.
Vymětal, J. (2008). Průvodce úspěšnou komunikací: efektivní komunikace v praxi. Praha: Grada.
Seznam doporučené literatury
Armstrong, M. (2007). Řízení lidských zdrojů: nejnovější trendy a postupy. Praha: Grada.
Arnold, J. (2007). Psychologie práce pro manažery a personalisty. Brno: Computer Press.
Bělohlávek, F. (2001). Management. Olomouc: Rubico.
Bělohlávek, F. (2012). 20 typů lidí - jak s nimi jednat, jak je vést a motivovat. Praha: Grada.
Hofstede, G. (2010). Cultures and organizations: software of the mind: intercultural cooperation and its importance for survival. New York: McGraw-Hill.
Kasper, H. (2005). Personální management: Řízení organizace. Praha: Linde, s.r.o.
Koubek, J. (2012). Řízení lidských zdrojů: Základy moderní personalistiky. Praha: Management Press.
Kocianová, R. (2012). Personální řízení - Východiska a vývoj. Praha: Grada.
Lienhartová, A. (2012). Respekt v zaměstnání. Praha: Wolters Kluwer.
Lukášková, R. (2010). Organizační kultura a její změna. Praha, Grada.
Šigut, Z. (2004). Firemní kultura a lidské zdroje. Praha: ASPI.
Urban, J. (2013). Řízení lidí v organizaci: Personální rozměr managementu. Praha, ASPI.
Vymětal, J. (2008). Průvodce úspěšnou komunikací: efektivní komunikace v praxi. Praha: Grada.