Tato diplomová práce se zabývá sociálními médii, konkrétně tím, jaký mají vliv na rozhodování při výběru vysoké školy. V České republice funguje 87 vysokých škol, každá z nich nabízí jedinečné studijní programy a každá je specifická, přesto pokud se rozdělí podle zaměření například pouze na vysoké školy ekonomické, je již obtížné rozlišit, která bude nejlepší volbou pro potenciálního studenta. Pro tuto diplomovou práci byla zvolena Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích a pro porovnání byla vybrána Česká zemědělská univerzita v Praze. Hlavní cíl lze konkretizovat jako analýzu vlivu sociálních médií při volbě vysoké školy a navrhnout doporučení na základě výsledků.
Dalšími cíli této práce jsou:
- zjistit, jak univerzity využívají sociální média,
- zjistit, jak se studenti zapojují do dění na sociálních médiích.
Výsledky pro tuto práci budou získány na základě marketingového výzkumu pomocí dotazníkového šetření mezi studenty Jihočeské univerzity a České zemědělské univerzity v Praze. Na základě těchto výsledků bude provedena analýza a porovnání těchto univerzit a zjištění, jak silně ovlivňují sociální média studenty při výběru vysoké školy, zda se studenti sami zapojují do dění na sociálních médiích, a co mohou univerzity vylepšit.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with social media, specifically with what influence they have on an individual´s decision making while choosing a university. There are 87 universities in the Czech Republic, each of them offers unique study programmes and each one is specific, nevertheless, if they are divided according to subject-matter focus, for instance divided only into universities focused on the study of economy, it is difficult to differentiate which one will be the best choice for a possible student. For the purposes of this diploma thesis, University of South Bohemia has been chosen, and Czech University of Life Sciences Prague has been chosen for the purposes of comparison. The main goal may be specified as an analysis of social media influence during the choice of a university, and to design some useful recommendations based on the results. Other goals of this thesis are:
- To find out how universities use social media,
- To find out how students get involved in social media happenings.
The results for this thesis will be obtained on the basis of a marketing research via a questionnaire survey among the students of the University of South Bohemia and of the Czech University of Life Sciences in Prague. Based on these results an analysis and a comparison will be carried out, finding out how strongly social media influences students when choosing a university, whether students themselves participate in social media happenings and what else may be improved by the universities.
Klíčová slova
sociální média, sociální síť, vysoká škola, hodnocení a porovnání
Klíčová slova v angličtině
social media, social net, university, assessment and comparison of universities
Rozsah průvodní práce
95 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce se zabývá sociálními médii, konkrétně tím, jaký mají vliv na rozhodování při výběru vysoké školy. V České republice funguje 87 vysokých škol, každá z nich nabízí jedinečné studijní programy a každá je specifická, přesto pokud se rozdělí podle zaměření například pouze na vysoké školy ekonomické, je již obtížné rozlišit, která bude nejlepší volbou pro potenciálního studenta. Pro tuto diplomovou práci byla zvolena Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích a pro porovnání byla vybrána Česká zemědělská univerzita v Praze. Hlavní cíl lze konkretizovat jako analýzu vlivu sociálních médií při volbě vysoké školy a navrhnout doporučení na základě výsledků.
Dalšími cíli této práce jsou:
- zjistit, jak univerzity využívají sociální média,
- zjistit, jak se studenti zapojují do dění na sociálních médiích.
Výsledky pro tuto práci budou získány na základě marketingového výzkumu pomocí dotazníkového šetření mezi studenty Jihočeské univerzity a České zemědělské univerzity v Praze. Na základě těchto výsledků bude provedena analýza a porovnání těchto univerzit a zjištění, jak silně ovlivňují sociální média studenty při výběru vysoké školy, zda se studenti sami zapojují do dění na sociálních médiích, a co mohou univerzity vylepšit.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with social media, specifically with what influence they have on an individual´s decision making while choosing a university. There are 87 universities in the Czech Republic, each of them offers unique study programmes and each one is specific, nevertheless, if they are divided according to subject-matter focus, for instance divided only into universities focused on the study of economy, it is difficult to differentiate which one will be the best choice for a possible student. For the purposes of this diploma thesis, University of South Bohemia has been chosen, and Czech University of Life Sciences Prague has been chosen for the purposes of comparison. The main goal may be specified as an analysis of social media influence during the choice of a university, and to design some useful recommendations based on the results. Other goals of this thesis are:
- To find out how universities use social media,
- To find out how students get involved in social media happenings.
The results for this thesis will be obtained on the basis of a marketing research via a questionnaire survey among the students of the University of South Bohemia and of the Czech University of Life Sciences in Prague. Based on these results an analysis and a comparison will be carried out, finding out how strongly social media influences students when choosing a university, whether students themselves participate in social media happenings and what else may be improved by the universities.
Klíčová slova
sociální média, sociální síť, vysoká škola, hodnocení a porovnání
Klíčová slova v angličtině
social media, social net, university, assessment and comparison of universities
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Cílem je analyzovat vliv sociálních médií na vybranou cílovou skupinu a navrhnout doporučení pro vybranou firmu.
Metodický postup:
Studium odborné literatury
Sběr dat - marketingový výzkum
Analýza vlivu sociálních médií na vybranou skupinu
Syntéza výsledků a návrhy doporučení
Rámcová osnova:
1. Úvod. 2. Literární rešerše. 3. Cíle a metody. 4. Analýza a syntéza poznatků z realizovaných průzkumů. 5. Závěr. 6. Seznam literatury. 7. Přílohy.
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Cílem je analyzovat vliv sociálních médií na vybranou cílovou skupinu a navrhnout doporučení pro vybranou firmu.
Metodický postup:
Studium odborné literatury
Sběr dat - marketingový výzkum
Analýza vlivu sociálních médií na vybranou skupinu
Syntéza výsledků a návrhy doporučení
Rámcová osnova:
1. Úvod. 2. Literární rešerše. 3. Cíle a metody. 4. Analýza a syntéza poznatků z realizovaných průzkumů. 5. Závěr. 6. Seznam literatury. 7. Přílohy.
Seznam doporučené literatury
Earls, M. (2008). 7principů masového marketingu. Computer Press.
Janouch, V. (2010). Internetový marketing. Brno: Computer Press.
Kabani, S. (2013). Zen of Social Media Marketing. Dallas: Perseus Book Group.
Karlíček, M. & Král, P. (201). Marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing.
Kolektiv. (2014). Online marketing. Brno: Computer Press.
Shih, C. (2010). Vydělávejte na facebooku. Computer Press.
Vysekalová, J. (2011). Chování zákazníka. Praha: Grada Publishing.
Seznam doporučené literatury
Earls, M. (2008). 7principů masového marketingu. Computer Press.
Janouch, V. (2010). Internetový marketing. Brno: Computer Press.
Kabani, S. (2013). Zen of Social Media Marketing. Dallas: Perseus Book Group.
Karlíček, M. & Král, P. (201). Marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing.
Kolektiv. (2014). Online marketing. Brno: Computer Press.
Shih, C. (2010). Vydělávejte na facebooku. Computer Press.
Vysekalová, J. (2011). Chování zákazníka. Praha: Grada Publishing.