Práce se v teoretické části zabývá galerijní a muzejní edukací v České republice. Jsou zde popsány možnosti zpřístupnění umění dětem. Práce zkoumá metody této edukace ve volnočasových aktivitách z hlediska výchovně-vzdělávacích cílů.
V praktické části se autor opírá o vlastní zkušenosti s organizací galerijní edukace ve volnočasových aktivitách. Popisuje svůj návrh, realizaci a zhodnocení edukačního programu.
Anotace v angličtině
The theoretical part of the essay explains gallery and museum education in the Czech Republic. The essay describes the possibilities of making art for children. The essay explains the methods of education in leisure activities in terms of educational objectives.
In practical part of the essay the author uses his own experience in organizing the gallery education in leisure activities. He describes his project, realization and evaluation of the educational programme.
Klíčová slova
vzdělání, galerie, muzeum, umění, volnočasové aktivity, edukační program
Práce se v teoretické části zabývá galerijní a muzejní edukací v České republice. Jsou zde popsány možnosti zpřístupnění umění dětem. Práce zkoumá metody této edukace ve volnočasových aktivitách z hlediska výchovně-vzdělávacích cílů.
V praktické části se autor opírá o vlastní zkušenosti s organizací galerijní edukace ve volnočasových aktivitách. Popisuje svůj návrh, realizaci a zhodnocení edukačního programu.
Anotace v angličtině
The theoretical part of the essay explains gallery and museum education in the Czech Republic. The essay describes the possibilities of making art for children. The essay explains the methods of education in leisure activities in terms of educational objectives.
In practical part of the essay the author uses his own experience in organizing the gallery education in leisure activities. He describes his project, realization and evaluation of the educational programme.
Klíčová slova
vzdělání, galerie, muzeum, umění, volnočasové aktivity, edukační program
Analytický pohled na možnosti využití galerijní a muzejní edukace ve volnočasových aktivitách. Základem je dobrá znalost metod muzejní a galerijní edukace z hlediska výchovně vzdělávacích cílů i z hlediska podmínek, v nichž probíhají volnočasové aktivity. Součástí práce je návrh, realizace a kritické zhodnocení vlastní galerijní edukace.
Zásady pro vypracování
Analytický pohled na možnosti využití galerijní a muzejní edukace ve volnočasových aktivitách. Základem je dobrá znalost metod muzejní a galerijní edukace z hlediska výchovně vzdělávacích cílů i z hlediska podmínek, v nichž probíhají volnočasové aktivity. Součástí práce je návrh, realizace a kritické zhodnocení vlastní galerijní edukace.
Seznam doporučené literatury
FULKOVÁ, Marie. Diskurs umění a vzdělávání. Vyd. 1. Jinočany: H&H, 2008, 335 s. ISBN 978-80-7319-076-7. HORÁČEK, Radek a Jan ZÁLEŠÁK. Aktuální otázky zprostředkování umění: teorie a praxe galerijní pedagogiky, vizuální kultura a výtvarná výchova. Brno: Masarykova univerzita, 2007, 190 s. ISBN 978-80-210-4371-8. HORÁČEK, Radek. Galerijní animace a zprostředkování umění: poslání, možnosti a podoby seznamování veřejnosti se soudobým výtvarným uměním prostřednictvím aktivizujících programů na výstavách. Brno: CERM, 1998, 142 s., 23 fot. příl. ISBN 80-7204-084-7. FULKOVÁ, Marie, Lucie JAKUBCOVÁ, Leonora KITZBERGEROVÁ a Vladimíra SEHNALÍKOVÁ. Galerijní a muzejní edukace 2: [umění a kultura ve školním kontextu/ učení z umění]. V Praze: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2013, 350 s. ISBN 978-80-7290-700-7. Petříček,M. Myšlení obrazem. Praha. Hermann a synové 2009. ISBN 978-80-87054 SLAVÍK, Jan, Vladimír CHRZ a Stanislav STECH. Tvorba jako způsob poznávání. ISBN 9788024625300-. Uždil, Jaromír.: Mezi uměním a výchovou. Praha: SPN, 1988. Vančát,Jan. Tvorba vizuálního zobrazení: gnozeologický a komunikační aspekt výtvarného umění ve výtvarné výchově, Karolinum,Praha 2000.
Seznam doporučené literatury
FULKOVÁ, Marie. Diskurs umění a vzdělávání. Vyd. 1. Jinočany: H&H, 2008, 335 s. ISBN 978-80-7319-076-7. HORÁČEK, Radek a Jan ZÁLEŠÁK. Aktuální otázky zprostředkování umění: teorie a praxe galerijní pedagogiky, vizuální kultura a výtvarná výchova. Brno: Masarykova univerzita, 2007, 190 s. ISBN 978-80-210-4371-8. HORÁČEK, Radek. Galerijní animace a zprostředkování umění: poslání, možnosti a podoby seznamování veřejnosti se soudobým výtvarným uměním prostřednictvím aktivizujících programů na výstavách. Brno: CERM, 1998, 142 s., 23 fot. příl. ISBN 80-7204-084-7. FULKOVÁ, Marie, Lucie JAKUBCOVÁ, Leonora KITZBERGEROVÁ a Vladimíra SEHNALÍKOVÁ. Galerijní a muzejní edukace 2: [umění a kultura ve školním kontextu/ učení z umění]. V Praze: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2013, 350 s. ISBN 978-80-7290-700-7. Petříček,M. Myšlení obrazem. Praha. Hermann a synové 2009. ISBN 978-80-87054 SLAVÍK, Jan, Vladimír CHRZ a Stanislav STECH. Tvorba jako způsob poznávání. ISBN 9788024625300-. Uždil, Jaromír.: Mezi uměním a výchovou. Praha: SPN, 1988. Vančát,Jan. Tvorba vizuálního zobrazení: gnozeologický a komunikační aspekt výtvarného umění ve výtvarné výchově, Karolinum,Praha 2000.