Tématem práce je náboženský rozměr života a jeho existence v prostředí české sekularizované školy. V teoretické části se s využitím teoretických pramenů snaží práce podat informace o různém pojetí náboženství, o pohledu psychologie a sociologie, osobnosti učitele, kultuře školy a krátce i o historickém vývoji školství u nás. V praktické části se pomocí výzkumu a jeho analýzy práce pokouší o odpověď na otázku po existenci náboženského rozměru života v prostředí konkrétní české základní školy.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the religious dimension of life at Czech secularized school. In its theoretical part, using the theoretical sources, it tries to give some information about different conceptions of religion, about the psychology and sociology´s point of view, about the personality of the teacher and school culture as well and shortly about the development of our school system in the history of the Czech Republic. In its practical part it tries to answer the question about the existence of the religious dimension of life at particular Czech school with the research and its analysis.
Klíčová slova
náboženství, náboženský rozměr života, sekularizace, škola, výuka náboženství
Klíčová slova v angličtině
religion, religious dimension of life, secularization, school, Religious Studies
Rozsah průvodní práce
122 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem práce je náboženský rozměr života a jeho existence v prostředí české sekularizované školy. V teoretické části se s využitím teoretických pramenů snaží práce podat informace o různém pojetí náboženství, o pohledu psychologie a sociologie, osobnosti učitele, kultuře školy a krátce i o historickém vývoji školství u nás. V praktické části se pomocí výzkumu a jeho analýzy práce pokouší o odpověď na otázku po existenci náboženského rozměru života v prostředí konkrétní české základní školy.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the religious dimension of life at Czech secularized school. In its theoretical part, using the theoretical sources, it tries to give some information about different conceptions of religion, about the psychology and sociology´s point of view, about the personality of the teacher and school culture as well and shortly about the development of our school system in the history of the Czech Republic. In its practical part it tries to answer the question about the existence of the religious dimension of life at particular Czech school with the research and its analysis.
Klíčová slova
náboženství, náboženský rozměr života, sekularizace, škola, výuka náboženství
Klíčová slova v angličtině
religion, religious dimension of life, secularization, school, Religious Studies
Zásady pro vypracování
Ve své diplomové práci se budu zabývat tématem existence náboženské dimenze v kultuře české školy, klimatem a kulturou českých škol, otázkou co je náboženská dimenze, co myslíme náboženstvím, náboženství jako věroučný systém a náboženství v nejširším slova smyslu.
Zásady pro vypracování
Ve své diplomové práci se budu zabývat tématem existence náboženské dimenze v kultuře české školy, klimatem a kulturou českých škol, otázkou co je náboženská dimenze, co myslíme náboženstvím, náboženství jako věroučný systém a náboženství v nejširším slova smyslu.
Seznam doporučené literatury
DOROTÍKOVÁ, S.(1998) Filosofie hodnot. Problémy lidské existence, poznání a hodnocení.Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy.
BOUBLÍK,V.(2001) Teologická antropologie. Člověk v Ježíši Kristu. Kostelní Vydří: Karmelitánské nakladatelství
KUČEROVÁ,S.(1994) Úvod do pedagogické antropologie a axiologie. Brno Pedagogická fakulta Masarykovy univerzity
MUCHOVÁ, L.(1994) Úvod do náboženské pedagogiky.Olomouc: Matice cyrilometodějská.
MUCHOVÁ,L.(2005) Vyslovit nevyslovitelné. Didaktika uvádění do světa symbolů. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury.
Seznam doporučené literatury
DOROTÍKOVÁ, S.(1998) Filosofie hodnot. Problémy lidské existence, poznání a hodnocení.Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy.
BOUBLÍK,V.(2001) Teologická antropologie. Člověk v Ježíši Kristu. Kostelní Vydří: Karmelitánské nakladatelství
KUČEROVÁ,S.(1994) Úvod do pedagogické antropologie a axiologie. Brno Pedagogická fakulta Masarykovy univerzity
MUCHOVÁ, L.(1994) Úvod do náboženské pedagogiky.Olomouc: Matice cyrilometodějská.
MUCHOVÁ,L.(2005) Vyslovit nevyslovitelné. Didaktika uvádění do světa symbolů. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury.