Tato bakalářská práce pojednává o vytvoření soutěžní aplikace pro zařízení s operačním systémem Android. Aplikace umožňuje zúčastnit se soutěže Bobřík informatiky. Aplikace je zaměřena hlavně na uživatele mobilních telefonů. Všechna potřebná data jsou načítána z databáze soutěže a do této databáze jsou také ukládána data vzniklá během soutěžení. Zobrazení otázek a úprava velikosti obrázků, které jsou součástí úloh tak, aby je bylo možno pohodlně prohlížet na mobilním zařízení. Tato úprava byla vytvořena pomocí kaskádových stylů. Byl proveden test možnosti zobrazování úloh naprogramovaných pomocí HTML5 a taktéž návrh na úpravy řešení pro budoucí použití. Po dokončení je tato aplikace ke stažení na Google Play. Funkčnost byla otestována na vybrané škole. V teoretické části práce jsou popsány aspekty významné pro tvorbu aplikace.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor thesis is design and develop application contest Bobřík informatics, which is developed for mobile devices with operation system Android. Application allow compete with mobile devices. Data of contest are downloading and uploading to database of contest. In this contest was designed and developed process for automatic editing images for displays of mobile devices. Next task was testing HTML 5. It was designed and tested process of optimization for use in mobile version of contest. When this application was completed it was uploaded to Google Play and it was tested at school. In theoretical part of this thesis are described important aspects for developing of application.
Andorid, Mobile technology, Competition, JAVA, PHP
Rozsah průvodní práce
43 s. (58261 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce pojednává o vytvoření soutěžní aplikace pro zařízení s operačním systémem Android. Aplikace umožňuje zúčastnit se soutěže Bobřík informatiky. Aplikace je zaměřena hlavně na uživatele mobilních telefonů. Všechna potřebná data jsou načítána z databáze soutěže a do této databáze jsou také ukládána data vzniklá během soutěžení. Zobrazení otázek a úprava velikosti obrázků, které jsou součástí úloh tak, aby je bylo možno pohodlně prohlížet na mobilním zařízení. Tato úprava byla vytvořena pomocí kaskádových stylů. Byl proveden test možnosti zobrazování úloh naprogramovaných pomocí HTML5 a taktéž návrh na úpravy řešení pro budoucí použití. Po dokončení je tato aplikace ke stažení na Google Play. Funkčnost byla otestována na vybrané škole. V teoretické části práce jsou popsány aspekty významné pro tvorbu aplikace.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor thesis is design and develop application contest Bobřík informatics, which is developed for mobile devices with operation system Android. Application allow compete with mobile devices. Data of contest are downloading and uploading to database of contest. In this contest was designed and developed process for automatic editing images for displays of mobile devices. Next task was testing HTML 5. It was designed and tested process of optimization for use in mobile version of contest. When this application was completed it was uploaded to Google Play and it was tested at school. In theoretical part of this thesis are described important aspects for developing of application.
Andorid, Mobile technology, Competition, JAVA, PHP
Zásady pro vypracování
Cílem práce je navrhnout a vytvořit aplikaci pro soutěž Bobřík informatiky, která bude určena pro mobilní zařízení s operačním systémem Android. Aplikace bude umožňovat soutěžení prostřednictvím mobilního telefonu, přičemž potřebná data budou načítána z databáze soutěže, kam budou také ukládána data vzniklá během soutěžení. Student navrhne a realizuje automatickou úpravu obrázků, které jsou součástí úloh, tak, aby je bylo možno pohodlně prohlížet na mobilním zařízení. Student dále otestuje možnosti zobrazování úloh naprogramovaných pomocí HTML5 a případně navrhne jejich optimalizaci pro využití v mobilní soutěžní aplikaci. Po dokončení bude tato aplikace umístěna na Google Play a následně bude její funkčnost otestována na vybrané škole. V teoretické části práce student provede analýzu několika existujících soutěžních mobilních aplikací a dále popíše aspekty fungování soutěže Bobřík informatiky, které jsou významné pro tvorbu aplikace.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je navrhnout a vytvořit aplikaci pro soutěž Bobřík informatiky, která bude určena pro mobilní zařízení s operačním systémem Android. Aplikace bude umožňovat soutěžení prostřednictvím mobilního telefonu, přičemž potřebná data budou načítána z databáze soutěže, kam budou také ukládána data vzniklá během soutěžení. Student navrhne a realizuje automatickou úpravu obrázků, které jsou součástí úloh, tak, aby je bylo možno pohodlně prohlížet na mobilním zařízení. Student dále otestuje možnosti zobrazování úloh naprogramovaných pomocí HTML5 a případně navrhne jejich optimalizaci pro využití v mobilní soutěžní aplikaci. Po dokončení bude tato aplikace umístěna na Google Play a následně bude její funkčnost otestována na vybrané škole. V teoretické části práce student provede analýzu několika existujících soutěžních mobilních aplikací a dále popíše aspekty fungování soutěže Bobřík informatiky, které jsou významné pro tvorbu aplikace.
Seznam doporučené literatury
LACKO, Ľ. Vývoj aplikací pro Android. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2015, 472 s. ISBN 978-80-251-4347-6.
VÁVRŮ, J. a M. UJBÁNYAI. Programujeme pro Android. 2., rozš. vyd. Praha: Grada, 2013, 250 s. Průvodce (Grada). ISBN 978-80-247-4863-4.
LACKO, Ľ. 1001 tipů a triků pro SQL. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011, 416 s. ISBN 978-80-251-3010-0.
TOMCSÁNYI, P. a J. VANÍČEK. Implementation of informatics contest Bebras in Czechia and Slovakia. In: Information and communication technology in education. Proceedings. Ostrava: Ostravská univerzita, 2009. s. 214-218. ISBN 80-7368-459-4.
VANÍČEK, J. Rozvoj informatických kompetencí žáků pomocí soutěže: kauza Bobřík informatiky. In: Sborník konference Počítač ve škole. Nové Město na Moravě: Gymnázium Vincence Makovského, 7.-9. 4. 2009
VANÍČEK, J. Potenciální a skutečný dopad informatické soutěže do změn kurikula ICT v České republice. In: DidInfo 2012 [CD-ROM]. Banská Bystrica: Univerzita Mateja Bela, Fakulta prírodných vied v Banskej Bystrici, 2012. s. 15-24. ISBN 978-80-557-0342-8.
Seznam doporučené literatury
LACKO, Ľ. Vývoj aplikací pro Android. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2015, 472 s. ISBN 978-80-251-4347-6.
VÁVRŮ, J. a M. UJBÁNYAI. Programujeme pro Android. 2., rozš. vyd. Praha: Grada, 2013, 250 s. Průvodce (Grada). ISBN 978-80-247-4863-4.
LACKO, Ľ. 1001 tipů a triků pro SQL. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011, 416 s. ISBN 978-80-251-3010-0.
TOMCSÁNYI, P. a J. VANÍČEK. Implementation of informatics contest Bebras in Czechia and Slovakia. In: Information and communication technology in education. Proceedings. Ostrava: Ostravská univerzita, 2009. s. 214-218. ISBN 80-7368-459-4.
VANÍČEK, J. Rozvoj informatických kompetencí žáků pomocí soutěže: kauza Bobřík informatiky. In: Sborník konference Počítač ve škole. Nové Město na Moravě: Gymnázium Vincence Makovského, 7.-9. 4. 2009
VANÍČEK, J. Potenciální a skutečný dopad informatické soutěže do změn kurikula ICT v České republice. In: DidInfo 2012 [CD-ROM]. Banská Bystrica: Univerzita Mateja Bela, Fakulta prírodných vied v Banskej Bystrici, 2012. s. 15-24. ISBN 978-80-557-0342-8.