Bakalářská práce se zaměřuje na optimalizaci obsahu testů informační gramotnosti z hlediska současných požadavků na studenty vysokých škol. V práci je uveden rozbor mezinárodních požadavků ECDL na základní úroveň a kvalitativní šetření formou rozhovoru s vyučujícími na vysokých školách. Nasbírané informace slouží jako podklad pro vytváření nových nebo úpravu stávajících úloh pro testování studentů. Úlohy nejsou sestaveny do pevně daných verzí testů, ale jsou uzpůsobeny k náhodnému sestavování testů. Práce dále obsahuje otestování dvou variant na vybrané skupině studentů z neinformatického oboru.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis is focused on optimizing the content of information literacy tests regard of requirements on university students. The thesis includes analysis of internation requirements ECDL on basic level and qualitative investigatoin by interview with teacher at university. The collected data servers as a base for creating new or modifying existing tasks for student testings. Tasks are not assembled into fixed versions of test, but they are flexible for assembling into random versions of tests. Thesis also include testing two variants of test on a selected group of students, but not with IT specialization.
Bakalářská práce se zaměřuje na optimalizaci obsahu testů informační gramotnosti z hlediska současných požadavků na studenty vysokých škol. V práci je uveden rozbor mezinárodních požadavků ECDL na základní úroveň a kvalitativní šetření formou rozhovoru s vyučujícími na vysokých školách. Nasbírané informace slouží jako podklad pro vytváření nových nebo úpravu stávajících úloh pro testování studentů. Úlohy nejsou sestaveny do pevně daných verzí testů, ale jsou uzpůsobeny k náhodnému sestavování testů. Práce dále obsahuje otestování dvou variant na vybrané skupině studentů z neinformatického oboru.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis is focused on optimizing the content of information literacy tests regard of requirements on university students. The thesis includes analysis of internation requirements ECDL on basic level and qualitative investigatoin by interview with teacher at university. The collected data servers as a base for creating new or modifying existing tasks for student testings. Tasks are not assembled into fixed versions of test, but they are flexible for assembling into random versions of tests. Thesis also include testing two variants of test on a selected group of students, but not with IT specialization.
Cílem práce je vytvořit databázi úloh vhodných k testování informační gramotnosti v prvních ročnících VŠ. V teoretické části bude práce obsahovat rozbor mezinárodních požadavků na základní informační gramotnost a zároveň přehled požadavků v této oblasti z pohledu vyučujících VŠ. Dále bude uvedeno srovnání zjištěných údajů s obsahem aktuálně používaných testových úloh ITT a s ohledem k možnostem softwaru používaného k testování. Praktická část bude představovat vytvoření několika sad testových úloh podle zjištěných požadavků. Úlohy budou kategorizovány podle testované oblasti a obtížnosti se záměrem náhodného sestavení do kompletních testových verzí. Dále pak bude ověřena jejich možná aplikace při zkouškách ITT.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je vytvořit databázi úloh vhodných k testování informační gramotnosti v prvních ročnících VŠ. V teoretické části bude práce obsahovat rozbor mezinárodních požadavků na základní informační gramotnost a zároveň přehled požadavků v této oblasti z pohledu vyučujících VŠ. Dále bude uvedeno srovnání zjištěných údajů s obsahem aktuálně používaných testových úloh ITT a s ohledem k možnostem softwaru používaného k testování. Praktická část bude představovat vytvoření několika sad testových úloh podle zjištěných požadavků. Úlohy budou kategorizovány podle testované oblasti a obtížnosti se záměrem náhodného sestavení do kompletních testových verzí. Dále pak bude ověřena jejich možná aplikace při zkouškách ITT.
SCOT OBER, Jack E. Microsoft Office Word 2010 manual to accompany Gregg college keyboarding. 11th ed. New York: McGraw-Hill, 2011, xxii, 871 p. Missing manual. ISBN 00-773-1937-0.
SCOT OBER, Jack E. Microsoft Office Word 2010 manual to accompany Gregg college keyboarding. 11th ed. New York: McGraw-Hill, 2011, xxii, 871 p. Missing manual. ISBN 00-773-1937-0.