Teoretická část zahrnuje popis vzdělávací soustavy v České republice podle zákona č. 317/2008 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání, ve znění dalších předpisů a zákona č. 111/1998 Sb., o vysokých školách, ve znění dalších předpisů. Dále zahrnuje výčet všech vyšších odborných škol a vysokých škol, které mají akreditované příbuzné obory k oboru Ochrana obyvatelstva se zaměřením na CBRNE, který je vyučován na Jihočeské univerzitě v Českých Budějovicích. Konec teoretické části se věnuje obecné propagaci a jednotlivým formám propagace.
Vzdělávací soustava se podle zákona 317/2008 Sb. dělí na předškolní vzdělávání, základní vzdělávání, středoškolské vzdělávání, vzdělávání v konzervatoři a vyšší odborné vzdělávání. Zákon č. 111/1998 Sb. se zabývá studiem na vysokých školách.
Dále se v práci zabývám podobnými obory na všech vyšších odborných školách a vysokých školách v České republice. Studium jsem rozdělila na vyšší odborné školy a bakalářské, magisterské a doktorské studium. Studium na vyšších odborných školách v programu Ochrana obyvatelstva otevírá pouze jedna vyšší odborná škola, a to v jednom studijním oboru. Bakalářské studium Ochrana obyvatelstva či podobný program otevírají na jedenácti vysokých školách, na nichž se dohromady vyučuje šestnáct studijních oborů. Magisterské studium v programu Ochrana obyvatelstva otevírají na šesti vysokých školách, a to celkem 9 studijních oborů. Doktorské studium otevírá pět vysokých škol, a to v devíti studijních oborech.
V poslední části se věnuji obecné propagaci. Propagace slouží k motivaci určité skupiny osob nebo všech lidí. Pomocí propagace dochází k předávání informací, rozšíření znalostí obyvatelstva a zvýšení známosti značky či určité firmy. Propagace může probíhat pomocí reklamy, ať už v médiích, pomocí tištěné reklamy, televize či rozhlasem. Média členíme na masová a specifická. Mezi masová spadají rádia, televize, internet, kina, časopisy a rozhlas. Pod specifické patří billboardy, dopravní prostředky, výkladní skříně, obaly, ohrady sportovišť, e-mailing a reklamní předměty.
Cílem bakalářské práce bylo navrhnout vhodné metody propagace studia programu Ochrana obyvatelstva na Jihočeské univerzitě v Českých Budějovicích. Výzkumná otázka zněla: Jaká je propagace studia a prezentace programu Ochrana obyvatelstva na Jihočeské univerzitě v Českých Budějovicích?
Za tímto účelem bylo realizováno dotazníkové šetření na vybraných středních školách v Jihočeském kraji. Pro toto zhodnocení byl vytvořen dotazník určený studen-tům středních škol, který byl rozdělen do dvou bloků. Blok I. obsahoval 10 otázek a Blok II. byl tvořen 13 otázkami. Blok I. se týkal: zájmu středoškoláků o studium na vysoké škole a vyšší odborné škole; možností jejich dalšího studia; kritérií, která jsou stěžejní při výběru studijního oboru; obav spojených s výběrem vysoké školy či vyšší odborné školy; výše školného na vysoké a vyšší odborné škole a získávání informací o studiu. Blok II. je zaměřen na: propagaci studijního programu Ochrana obyvatelstva na Jihočeské univerzitě v Českých Budějovicích; zájem studentů o tento obor; propagační akce pořádané Zdravotně sociální fakultou Jihočeské univerzity či Katedrou radiologie, toxikologie a ochrany obyvatelstva; preferovaný druh a formu propagačních materiálů a hodnocení důležitosti studijního oboru.
Anotace v angličtině
The theoretical part includes a description of the educational system in the Czech Republic given by the Act no. 317/2008 Coll. dealing with preschool, primary, secondary, higher vocational universities and other education as amended, and the Act no. 111/1998 Coll. dealing with university studies as amended by further regulations. It also includes a list of all colleges and universities which provide accredited courses, related to the field of Population-protection program, with a focus on CBRNE, which is provided by the University of South Bohemia in Ceske Budejovice. The last chapters of the theoretical part are devoted to general, and some specific forms of promotion.
The educational system, accordingly to the Act 317/2008 Coll., is divided into prescho-ol education, elementary education, secondary education, education at conservatories and higher vocational education. The Act no. 111/1998 Coll. deals with studies at uni-versities.
In further chapters I am dealing with some similar programs at all colleges and universities in the Czech Republic. I categorized the study programs into those provided by colleges, and universities bachelor´s , master's and doctoral studies. The study pro-gram of Population protection, studied at a college, is opened only at one college at all in one-degree course only. On the other hand, Bachelor´s degree program Protection of population, or similar programs, are opened at eleven universities. Together it contains a total of sixteen degree courses. Master´s degree program of Population protection is opened at six universities and in a total of 9 degree courses. Doctoral study programs are opened at five colleges and a total of degree courses.¨
The last section of this thesis is devoted to general promotion. The promotion serves to motivate a group of people or all people. Using the promotion commences the transmission of information, population knowledge expansion and it also increases brand, or a company, awareness. The promotion may be realized through advertisements, no matter whether in medias, printed advertisements or television and radio advertisements. The promotion via media we split into: mass media and specific media. Among the mass medias we may add televisions, the internet, cinemas, magazines and radio. Into the group of specific medias we number billboards, vehicles, shop windows, containers, fences of sport areas or mailing and advertising items.
The aim of this thesis was to design an appropriate method of promotion of the study program Population protection at the University of South Bohemia in Ceske Bu-dejovice and the research question was: What is the promotion and presentation of the study program Population protection at the University of South Bohemia in Ceske Bu-dejovice?
In addition to this purpose, a questionnaire survey given to selected secondary schools in the South bohemian region, was realized. To meet this goal, the assessment questionnaire was created for secondary schools students. The questionnaire was divi-ded into two blocks. The Block I contains 10 questions and the Block II contains 13 questions. The first-block questions were focused on: interests of high-school students to study at universities or higher professional schools; possibilities for their further stu-dy; criterions which are crucial when choosing the field of study; fears connected with accessing college or colleges; the total amount of tuition fees and collecting information about the study. The second block is aimed to promotion of the study program: Popu-lation protection at the University of South Bohemia in Ceske Budejovice; the interest of students about this field; promotional events organized by the Faculty of Health and Social Care, or by the Department of radiology, toxicology and population protection; the type and form of promotional materials preferred and it also studies the assessment of the importance of the study program.
Klíčová slova
Propagace, propagační materiály, studenti středních škol, střední školy.
Klíčová slova v angličtině
Promotion, promotional materials, secondary school students, secondary school.
Rozsah průvodní práce
108 s., 61 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Teoretická část zahrnuje popis vzdělávací soustavy v České republice podle zákona č. 317/2008 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání, ve znění dalších předpisů a zákona č. 111/1998 Sb., o vysokých školách, ve znění dalších předpisů. Dále zahrnuje výčet všech vyšších odborných škol a vysokých škol, které mají akreditované příbuzné obory k oboru Ochrana obyvatelstva se zaměřením na CBRNE, který je vyučován na Jihočeské univerzitě v Českých Budějovicích. Konec teoretické části se věnuje obecné propagaci a jednotlivým formám propagace.
Vzdělávací soustava se podle zákona 317/2008 Sb. dělí na předškolní vzdělávání, základní vzdělávání, středoškolské vzdělávání, vzdělávání v konzervatoři a vyšší odborné vzdělávání. Zákon č. 111/1998 Sb. se zabývá studiem na vysokých školách.
Dále se v práci zabývám podobnými obory na všech vyšších odborných školách a vysokých školách v České republice. Studium jsem rozdělila na vyšší odborné školy a bakalářské, magisterské a doktorské studium. Studium na vyšších odborných školách v programu Ochrana obyvatelstva otevírá pouze jedna vyšší odborná škola, a to v jednom studijním oboru. Bakalářské studium Ochrana obyvatelstva či podobný program otevírají na jedenácti vysokých školách, na nichž se dohromady vyučuje šestnáct studijních oborů. Magisterské studium v programu Ochrana obyvatelstva otevírají na šesti vysokých školách, a to celkem 9 studijních oborů. Doktorské studium otevírá pět vysokých škol, a to v devíti studijních oborech.
V poslední části se věnuji obecné propagaci. Propagace slouží k motivaci určité skupiny osob nebo všech lidí. Pomocí propagace dochází k předávání informací, rozšíření znalostí obyvatelstva a zvýšení známosti značky či určité firmy. Propagace může probíhat pomocí reklamy, ať už v médiích, pomocí tištěné reklamy, televize či rozhlasem. Média členíme na masová a specifická. Mezi masová spadají rádia, televize, internet, kina, časopisy a rozhlas. Pod specifické patří billboardy, dopravní prostředky, výkladní skříně, obaly, ohrady sportovišť, e-mailing a reklamní předměty.
Cílem bakalářské práce bylo navrhnout vhodné metody propagace studia programu Ochrana obyvatelstva na Jihočeské univerzitě v Českých Budějovicích. Výzkumná otázka zněla: Jaká je propagace studia a prezentace programu Ochrana obyvatelstva na Jihočeské univerzitě v Českých Budějovicích?
Za tímto účelem bylo realizováno dotazníkové šetření na vybraných středních školách v Jihočeském kraji. Pro toto zhodnocení byl vytvořen dotazník určený studen-tům středních škol, který byl rozdělen do dvou bloků. Blok I. obsahoval 10 otázek a Blok II. byl tvořen 13 otázkami. Blok I. se týkal: zájmu středoškoláků o studium na vysoké škole a vyšší odborné škole; možností jejich dalšího studia; kritérií, která jsou stěžejní při výběru studijního oboru; obav spojených s výběrem vysoké školy či vyšší odborné školy; výše školného na vysoké a vyšší odborné škole a získávání informací o studiu. Blok II. je zaměřen na: propagaci studijního programu Ochrana obyvatelstva na Jihočeské univerzitě v Českých Budějovicích; zájem studentů o tento obor; propagační akce pořádané Zdravotně sociální fakultou Jihočeské univerzity či Katedrou radiologie, toxikologie a ochrany obyvatelstva; preferovaný druh a formu propagačních materiálů a hodnocení důležitosti studijního oboru.
Anotace v angličtině
The theoretical part includes a description of the educational system in the Czech Republic given by the Act no. 317/2008 Coll. dealing with preschool, primary, secondary, higher vocational universities and other education as amended, and the Act no. 111/1998 Coll. dealing with university studies as amended by further regulations. It also includes a list of all colleges and universities which provide accredited courses, related to the field of Population-protection program, with a focus on CBRNE, which is provided by the University of South Bohemia in Ceske Budejovice. The last chapters of the theoretical part are devoted to general, and some specific forms of promotion.
The educational system, accordingly to the Act 317/2008 Coll., is divided into prescho-ol education, elementary education, secondary education, education at conservatories and higher vocational education. The Act no. 111/1998 Coll. deals with studies at uni-versities.
In further chapters I am dealing with some similar programs at all colleges and universities in the Czech Republic. I categorized the study programs into those provided by colleges, and universities bachelor´s , master's and doctoral studies. The study pro-gram of Population protection, studied at a college, is opened only at one college at all in one-degree course only. On the other hand, Bachelor´s degree program Protection of population, or similar programs, are opened at eleven universities. Together it contains a total of sixteen degree courses. Master´s degree program of Population protection is opened at six universities and in a total of 9 degree courses. Doctoral study programs are opened at five colleges and a total of degree courses.¨
The last section of this thesis is devoted to general promotion. The promotion serves to motivate a group of people or all people. Using the promotion commences the transmission of information, population knowledge expansion and it also increases brand, or a company, awareness. The promotion may be realized through advertisements, no matter whether in medias, printed advertisements or television and radio advertisements. The promotion via media we split into: mass media and specific media. Among the mass medias we may add televisions, the internet, cinemas, magazines and radio. Into the group of specific medias we number billboards, vehicles, shop windows, containers, fences of sport areas or mailing and advertising items.
The aim of this thesis was to design an appropriate method of promotion of the study program Population protection at the University of South Bohemia in Ceske Bu-dejovice and the research question was: What is the promotion and presentation of the study program Population protection at the University of South Bohemia in Ceske Bu-dejovice?
In addition to this purpose, a questionnaire survey given to selected secondary schools in the South bohemian region, was realized. To meet this goal, the assessment questionnaire was created for secondary schools students. The questionnaire was divi-ded into two blocks. The Block I contains 10 questions and the Block II contains 13 questions. The first-block questions were focused on: interests of high-school students to study at universities or higher professional schools; possibilities for their further stu-dy; criterions which are crucial when choosing the field of study; fears connected with accessing college or colleges; the total amount of tuition fees and collecting information about the study. The second block is aimed to promotion of the study program: Popu-lation protection at the University of South Bohemia in Ceske Budejovice; the interest of students about this field; promotional events organized by the Faculty of Health and Social Care, or by the Department of radiology, toxicology and population protection; the type and form of promotional materials preferred and it also studies the assessment of the importance of the study program.
Klíčová slova
Propagace, propagační materiály, studenti středních škol, střední školy.
Klíčová slova v angličtině
Promotion, promotional materials, secondary school students, secondary school.
Zásady pro vypracování
Současný stav:
Obor ochrany obyvatelstva je velice důležitý. V dnešní době se v celém světě rozmáhájí jaderné elektrárny, jaderné zbraně a průmysl všeho druhu. Za posledních pár let přibylo i spousty přírodních katostrof či katastrof způsobených člověkem. Zde mohu jmenovat například havárii jaderné elektrárny Fukušima, které bylo zapříčiněno zamětřesením a tsunami v Japonsku a dále každoroční povodně v některých částech České Republiky. Proto je obor ochrany obyvatelstva tak důležitý, aby se tyto globální problémy daly řešit nebo jim dokonce předejít. Tento obor potřebuje více kvalifikovaných pracovníků, kteří mají vystudovaný právě obor ochrany obyvatelestva. Zájem o tento obor je však podstatně menší než u jiných oborů, proto je potřeba ho rozšířit mezi studenty.
Cíl práce:
Navrhnout vhodné metody propagace studia programu Ochrana obyvatelstva na Jihočeské univerzitě v Českých Budějovicích.
Výzkumná otázka:
Jaká je propagace studia a prezentace programu Ochrana obyvatelstva na Jihočeské univerzitě v Českých Budějovicích?
Metodika:
Teoretická část práce bude provedena formou literární rešerše. Empirická část pak dotazníkovým šetřením realizovaným na školách v Jihočeském kraji.
Předpokládané využití práce v praxi:
Výsledky bakalářské práce budou využity ke zefektivnění propagace studia programu Ochrana obyvatelstva na Jihočeské univerzitě v Českých Budějovicích.
Zásady pro vypracování
Současný stav:
Obor ochrany obyvatelstva je velice důležitý. V dnešní době se v celém světě rozmáhájí jaderné elektrárny, jaderné zbraně a průmysl všeho druhu. Za posledních pár let přibylo i spousty přírodních katostrof či katastrof způsobených člověkem. Zde mohu jmenovat například havárii jaderné elektrárny Fukušima, které bylo zapříčiněno zamětřesením a tsunami v Japonsku a dále každoroční povodně v některých částech České Republiky. Proto je obor ochrany obyvatelstva tak důležitý, aby se tyto globální problémy daly řešit nebo jim dokonce předejít. Tento obor potřebuje více kvalifikovaných pracovníků, kteří mají vystudovaný právě obor ochrany obyvatelestva. Zájem o tento obor je však podstatně menší než u jiných oborů, proto je potřeba ho rozšířit mezi studenty.
Cíl práce:
Navrhnout vhodné metody propagace studia programu Ochrana obyvatelstva na Jihočeské univerzitě v Českých Budějovicích.
Výzkumná otázka:
Jaká je propagace studia a prezentace programu Ochrana obyvatelstva na Jihočeské univerzitě v Českých Budějovicích?
Metodika:
Teoretická část práce bude provedena formou literární rešerše. Empirická část pak dotazníkovým šetřením realizovaným na školách v Jihočeském kraji.
Předpokládané využití práce v praxi:
Výsledky bakalářské práce budou využity ke zefektivnění propagace studia programu Ochrana obyvatelstva na Jihočeské univerzitě v Českých Budějovicích.
Seznam doporučené literatury
Česká republika. Zákon č. 239/2000 Sb., o integrovaném záchranném systému a o změně některých zákonů, v platném znění.
Česká republika. Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon) a o změně dalších zákonů, v platném znění.
SLAVÍK, Jakub. Marketing a strategické řízení ve veřejných službách: jak poskytovat zákaznicky orientované veřejné služby. 1. vyd. Praha: Grada, 2014, 183 s. Manažer. ISBN 978-80-247-4819-1.
KARLÍČEK, Miroslav. Základy marketingu. 1. vyd. Praha: Grada, 2013, 255 s. ISBN 978-80-247-4208-3.
CLOW, Kenneth E a Donald BAACK. Reklama, propagace a marketingová komunikace. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2008, xx, 484 s. ISBN 978-80-251-1769-9.
Seznam doporučené literatury
Česká republika. Zákon č. 239/2000 Sb., o integrovaném záchranném systému a o změně některých zákonů, v platném znění.
Česká republika. Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon) a o změně dalších zákonů, v platném znění.
SLAVÍK, Jakub. Marketing a strategické řízení ve veřejných službách: jak poskytovat zákaznicky orientované veřejné služby. 1. vyd. Praha: Grada, 2014, 183 s. Manažer. ISBN 978-80-247-4819-1.
KARLÍČEK, Miroslav. Základy marketingu. 1. vyd. Praha: Grada, 2013, 255 s. ISBN 978-80-247-4208-3.
CLOW, Kenneth E a Donald BAACK. Reklama, propagace a marketingová komunikace. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2008, xx, 484 s. ISBN 978-80-251-1769-9.