V této bakalářské práci jsme se zaměřili na analýzu mluvených projevů žáků na druhém stupni ZŠ.
Zajímalo nás, jak jsou tito žáci ovlivňovaní moderními technologickými způsoby. Naši pozornost jsme zaměřili na obecně české výrazy, které se v analýze objevily. Pokusili jsme se zanalyzovat mluvu mládeže z několika možných hledisek tj. z hláskoslovného, tvaroslovného, syntaktického a lexikálního.
Stanovili jsme několik předpokladů, které jsme poté potvrdili či vyvrátili. Cílem práce bylo zjistit, jaké prostředky k dorozumívání mezi sebou žáci používají.
Anotace v angličtině
In this bachelor thesis we focused on analysis of pupils' spoken language at upper primary school.
We wondered how these pupils are influenced by modern technological methods. Our attention was focused on the general Czech expressions that emerged in the analysis. We tried to analyze the speech of the youth from several aspects i.e. from phonetic, morphological, syntactic and lexical.
We had defined several assumptions that afterwards we confirmed or disproved. The aim of the thesis was to identify what means for communication are used among pupils.
Klíčová slova
mluvený projev, žáci 2. stupně ZŠ, analýza
Klíčová slova v angličtině
spoke language, pupils at upper pripary school, analysis
Rozsah průvodní práce
-
Jazyk
CZ
Anotace
V této bakalářské práci jsme se zaměřili na analýzu mluvených projevů žáků na druhém stupni ZŠ.
Zajímalo nás, jak jsou tito žáci ovlivňovaní moderními technologickými způsoby. Naši pozornost jsme zaměřili na obecně české výrazy, které se v analýze objevily. Pokusili jsme se zanalyzovat mluvu mládeže z několika možných hledisek tj. z hláskoslovného, tvaroslovného, syntaktického a lexikálního.
Stanovili jsme několik předpokladů, které jsme poté potvrdili či vyvrátili. Cílem práce bylo zjistit, jaké prostředky k dorozumívání mezi sebou žáci používají.
Anotace v angličtině
In this bachelor thesis we focused on analysis of pupils' spoken language at upper primary school.
We wondered how these pupils are influenced by modern technological methods. Our attention was focused on the general Czech expressions that emerged in the analysis. We tried to analyze the speech of the youth from several aspects i.e. from phonetic, morphological, syntactic and lexical.
We had defined several assumptions that afterwards we confirmed or disproved. The aim of the thesis was to identify what means for communication are used among pupils.
Klíčová slova
mluvený projev, žáci 2. stupně ZŠ, analýza
Klíčová slova v angličtině
spoke language, pupils at upper pripary school, analysis
Zásady pro vypracování
V bakalářské práci se studentka zaměří na problematiku nedostatků v mluveném projevu, a to konkrétně u dětí 2. stupně ZŠ. V teoretické části práce bude shrnuta problematika českého jazyka a jeho útvarů, přehledu českých hlásek a charakteristika mluvních orgánů. Hlavním tématem této části je oblast či okruh nejčastějších chyb v mluveném projevu. Praktická část bude zaměřena na analýzu sebraného materiálu.
Zásady pro vypracování
V bakalářské práci se studentka zaměří na problematiku nedostatků v mluveném projevu, a to konkrétně u dětí 2. stupně ZŠ. V teoretické části práce bude shrnuta problematika českého jazyka a jeho útvarů, přehledu českých hlásek a charakteristika mluvních orgánů. Hlavním tématem této části je oblast či okruh nejčastějších chyb v mluveném projevu. Praktická část bude zaměřena na analýzu sebraného materiálu.
Seznam doporučené literatury
Adamovičová, A. a kol.: Čítanka mluvené češtiny. Praha: UK, 2008.
Bogoczová, I.: Textová opora ke studiu mluveného českého jazyka a dialektologie. Ostrava: OU, 2012
Čechová, M.: Řeč o řeči. Praha: Academia, 2012..
Krčmová, M.: Úvod do fonetiky a fonologie pro bohemisty. Ostrava: OU, 2008.
Šebesta, K. a kol.: Čeština - cílový jazyk a korpusy. Liberec: TU, 2012.
Seznam doporučené literatury
Adamovičová, A. a kol.: Čítanka mluvené češtiny. Praha: UK, 2008.
Bogoczová, I.: Textová opora ke studiu mluveného českého jazyka a dialektologie. Ostrava: OU, 2012
Čechová, M.: Řeč o řeči. Praha: Academia, 2012..
Krčmová, M.: Úvod do fonetiky a fonologie pro bohemisty. Ostrava: OU, 2008.
Šebesta, K. a kol.: Čeština - cílový jazyk a korpusy. Liberec: TU, 2012.