Předložená diplomová práce se zabývá analýzou nákupního chování spotřebitelů při výběru dovolené v roce 2016. Práce se skládá ze šesti kapitol. První kapitoly se zaměřují na definici cíle práce, stanovení hypotéz a metodického postupu práce a vysvětlení důležitých teoretických pojmů. Pro dosažení stanoveného cíle bylo provedeno dotazníkové šetření a interpretace jeho výsledků, analýza dat a vyhodnocení hypotéz. Na základě výsledků dotazníkového šetření byly stanoveny jednotlivé segmenty spotřebitelů z hlediska pohlaví, věkových kategorií, nejvyššího dosaženého vzdělání a výše průměrného čistého měsíčního příjmu domácnosti. Pro všechny segmenty byly identifikovány trendy v jejich nákupním chování a zpracována doporučení pro podnikatelské subjekty nabízející dovolené.
Anotace v angličtině
The submitted thesis analyses purchasing behaviour of consumers in holiday planning for the year 2016. The thesis is divided into six chapters. The first chapters focus on explanation of the purpose of the thesis, a hypothesis definition and methodological workflow, and important theoretical terms. In order to fulfil the purpose of the thesis, a questionnaire survey, interpretation of its results, data analysis, and hypothesis evaluation were carried out. Based on the questionnaire survey results, consumer segments in the holiday market were determined using following categories - gender, age, the highest level of education achieved and an average household monthly net income. For all determined segments, trends in purchasing behaviour were then identified resulting in recommendation for business entities offering holiday packages.
Klíčová slova
cestovní ruch, dovolená, nákupní chování, spotřebitelský výzkum, segmentace trhu
Předložená diplomová práce se zabývá analýzou nákupního chování spotřebitelů při výběru dovolené v roce 2016. Práce se skládá ze šesti kapitol. První kapitoly se zaměřují na definici cíle práce, stanovení hypotéz a metodického postupu práce a vysvětlení důležitých teoretických pojmů. Pro dosažení stanoveného cíle bylo provedeno dotazníkové šetření a interpretace jeho výsledků, analýza dat a vyhodnocení hypotéz. Na základě výsledků dotazníkového šetření byly stanoveny jednotlivé segmenty spotřebitelů z hlediska pohlaví, věkových kategorií, nejvyššího dosaženého vzdělání a výše průměrného čistého měsíčního příjmu domácnosti. Pro všechny segmenty byly identifikovány trendy v jejich nákupním chování a zpracována doporučení pro podnikatelské subjekty nabízející dovolené.
Anotace v angličtině
The submitted thesis analyses purchasing behaviour of consumers in holiday planning for the year 2016. The thesis is divided into six chapters. The first chapters focus on explanation of the purpose of the thesis, a hypothesis definition and methodological workflow, and important theoretical terms. In order to fulfil the purpose of the thesis, a questionnaire survey, interpretation of its results, data analysis, and hypothesis evaluation were carried out. Based on the questionnaire survey results, consumer segments in the holiday market were determined using following categories - gender, age, the highest level of education achieved and an average household monthly net income. For all determined segments, trends in purchasing behaviour were then identified resulting in recommendation for business entities offering holiday packages.
Klíčová slova
cestovní ruch, dovolená, nákupní chování, spotřebitelský výzkum, segmentace trhu
Cíl práce:
Cílem práce je identifikovat trendy v nákupním chování a segmenty spotřebitelů při nákupu dovolené a zpracovat doporučení pro podnikatelské subjekty nabízející dovolené.
Metodický postup:
Studium teoretických východisek řešeného problému
Sběr dat - dotazníkové šetření
Analýza dat
Zpracování doporučení
Rámcová osnova:
1. Úvod. 2. Literární přehled. 3. Cíle a metody. 4. Analýza a syntéza poznatků z vlastního zkoumání. 5. Vlastní návrhy. 6. Závěr. 7. Seznam literatury.
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Cílem práce je identifikovat trendy v nákupním chování a segmenty spotřebitelů při nákupu dovolené a zpracovat doporučení pro podnikatelské subjekty nabízející dovolené.
Metodický postup:
Studium teoretických východisek řešeného problému
Sběr dat - dotazníkové šetření
Analýza dat
Zpracování doporučení
Rámcová osnova:
1. Úvod. 2. Literární přehled. 3. Cíle a metody. 4. Analýza a syntéza poznatků z vlastního zkoumání. 5. Vlastní návrhy. 6. Závěr. 7. Seznam literatury.
Seznam doporučené literatury
Bártová, H., Bárta, V., & Koudelka, J. (2007). Spotřebitel: (chování spotřebitele a jeho výzkum). Praha: Oeconomica.
Horner, S., & Swarbrooke, J. (2003). Cestovní ruch, ubytování a stravování, využití volného času. Praha: Grada Publishing, a.s.
Kotler, P., & Keller, K. L. (2007). Marketing management. Praha: Grada Publishing, a.s.
Schiffman, L. G., & Kanuk, L. L. (2004). Nákupní chování. Brno: Computer Press
Seznam doporučené literatury
Bártová, H., Bárta, V., & Koudelka, J. (2007). Spotřebitel: (chování spotřebitele a jeho výzkum). Praha: Oeconomica.
Horner, S., & Swarbrooke, J. (2003). Cestovní ruch, ubytování a stravování, využití volného času. Praha: Grada Publishing, a.s.
Kotler, P., & Keller, K. L. (2007). Marketing management. Praha: Grada Publishing, a.s.
Schiffman, L. G., & Kanuk, L. L. (2004). Nákupní chování. Brno: Computer Press