Bakalářská práce je zaměřena na identifikaci faktorů, které ovlivňují spokojenost návštěvníků Českobudějovicka. Jedná se o porovnání představ samotných návštěvníků s reálným stavem služeb cestovního ruchu. Konkrétně jak návštěvníci vnímají kvantitu a kvalitu primární a sekundární nabídky cestovního ruchu ve zvoleném regionu z hlediska poptávky. Na základě toho je možné sestavit návrh opatření vedoucích ke zvýšení spokojenosti účastníků cestovního ruchu v jižních Čechách.
Případová studie je uskutečněna formou dotazování návštěvníků ve vybraných obcích Českobudějovicka. Toto dotazníkové šetření je poté zpracováno a vyhodnoceno. Následně je také porovnáno s hloubkovými rozhovory s odborníky v oboru cestovního ruchu. V další části jsou vyhodnoceny hypotézy.
Na základě výsledků dotazníkového šetření je navržen koncept, který řeší dopravní infrastrukturu ve městě České Budějovice. Dále je navržena podpora podnikatelských subjektů působících v cestovním ruchu, vedoucí k prodloužení délky doby pobytu návštěvníka na Českobudějovicku. Díky tomu je možné podpořit cestovní ruch v destinaci a zvýšit celkovou spokojenost přijíždějících návštěvníků.
Anotace v angličtině
The aim of the thesis is to identify factors influencing satisfaction of tourists coming to the Region of České Budějovice with services of tourism. Concretely, how the respondents perceive quality and quantity of primary and secondary tourism offer in the selected region in terms of demand and proposal of measures designed to increase tourist's satisfaction.
The presented case study is based on an analysis of the questionnaire answers provided by the visitors in the selected municipalities in the Region. This questionnaire survey is processed, evaluated and also compared with the depth interviews with the specialist in tourism. In the other part of the thesis hypotheses are evaluated.
A concept addressing transport infrastructure was designed based on the results of the questionnaire.
Furthermore, a proposal to support business subjects in tourism was created. It can lead to a prolongation of the time that visitors spending in the Region of České Budějovice. This could aid tourism in the area and the general satisfaction of arriving visitors.
tourism, tourism destination, primary destination offer, secondary destination offer, services in tourism, Region of České Budějovice, research
Rozsah průvodní práce
69 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je zaměřena na identifikaci faktorů, které ovlivňují spokojenost návštěvníků Českobudějovicka. Jedná se o porovnání představ samotných návštěvníků s reálným stavem služeb cestovního ruchu. Konkrétně jak návštěvníci vnímají kvantitu a kvalitu primární a sekundární nabídky cestovního ruchu ve zvoleném regionu z hlediska poptávky. Na základě toho je možné sestavit návrh opatření vedoucích ke zvýšení spokojenosti účastníků cestovního ruchu v jižních Čechách.
Případová studie je uskutečněna formou dotazování návštěvníků ve vybraných obcích Českobudějovicka. Toto dotazníkové šetření je poté zpracováno a vyhodnoceno. Následně je také porovnáno s hloubkovými rozhovory s odborníky v oboru cestovního ruchu. V další části jsou vyhodnoceny hypotézy.
Na základě výsledků dotazníkového šetření je navržen koncept, který řeší dopravní infrastrukturu ve městě České Budějovice. Dále je navržena podpora podnikatelských subjektů působících v cestovním ruchu, vedoucí k prodloužení délky doby pobytu návštěvníka na Českobudějovicku. Díky tomu je možné podpořit cestovní ruch v destinaci a zvýšit celkovou spokojenost přijíždějících návštěvníků.
Anotace v angličtině
The aim of the thesis is to identify factors influencing satisfaction of tourists coming to the Region of České Budějovice with services of tourism. Concretely, how the respondents perceive quality and quantity of primary and secondary tourism offer in the selected region in terms of demand and proposal of measures designed to increase tourist's satisfaction.
The presented case study is based on an analysis of the questionnaire answers provided by the visitors in the selected municipalities in the Region. This questionnaire survey is processed, evaluated and also compared with the depth interviews with the specialist in tourism. In the other part of the thesis hypotheses are evaluated.
A concept addressing transport infrastructure was designed based on the results of the questionnaire.
Furthermore, a proposal to support business subjects in tourism was created. It can lead to a prolongation of the time that visitors spending in the Region of České Budějovice. This could aid tourism in the area and the general satisfaction of arriving visitors.
tourism, tourism destination, primary destination offer, secondary destination offer, services in tourism, Region of České Budějovice, research
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Identifikace faktorů ovlivňujících spokojenost návštěvníků Českobudějovicka a posouzení souladu jejich představ s reálným stavem. Vnímání kvantity a kvality primární a sekundární nabídky cestovního ruchu ve zvoleném regionu z hlediska poptávky a návrh opatření vedoucích ke zvýšení spokojenosti účastníků cestovního ruchu v jižních Čechách.
Metodický postup:
Studium teoretických východisek
Příprava a realizace vlastního výzkumu
Analýza současného stavu
Syntéza výsledků a poznatků
Návrh opatření na základě zjištěných poznatků
Rámcová osnova:
1. Úvod. Cíl práce (hypotézy). 2. Přehled řešené problematiky (literární rešerše). 3. Metodika. 4. Řešení a výsledky (diskuze). 5. Závěr. I. Summary a key words v AJ. II. Seznam použitých zdrojů. III. Seznam obrázků, tabulek a grafů. IV. Seznam příloh. V. Přílohy.
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Identifikace faktorů ovlivňujících spokojenost návštěvníků Českobudějovicka a posouzení souladu jejich představ s reálným stavem. Vnímání kvantity a kvality primární a sekundární nabídky cestovního ruchu ve zvoleném regionu z hlediska poptávky a návrh opatření vedoucích ke zvýšení spokojenosti účastníků cestovního ruchu v jižních Čechách.
Metodický postup:
Studium teoretických východisek
Příprava a realizace vlastního výzkumu
Analýza současného stavu
Syntéza výsledků a poznatků
Návrh opatření na základě zjištěných poznatků
Rámcová osnova:
1. Úvod. Cíl práce (hypotézy). 2. Přehled řešené problematiky (literární rešerše). 3. Metodika. 4. Řešení a výsledky (diskuze). 5. Závěr. I. Summary a key words v AJ. II. Seznam použitých zdrojů. III. Seznam obrázků, tabulek a grafů. IV. Seznam příloh. V. Přílohy.
Seznam doporučené literatury
Hesková, M. a kol. (2011). Cestovní ruch pro vyšší odborné školy a vysoké školy. 2. vydání. Praha: Fortuna.
Jakubíková, D. (2009). Marketing v cestovním ruchu. Praha: Grada Publishing, a. s.
Kotler, P., Bowen, J.T., & Makens, J.C. (2010). Marketing for hospitality and tourism. Boston: Pearson.
Middleton, V. T., Fyall, A., & Morgan, M. (2009). Marketing in Travel and Tourism. London: Butterworth-Heinemann.
Palatková, M. (2011). Marketingový management destinace. Praha: Grada Publishing, a.s.
Seznam doporučené literatury
Hesková, M. a kol. (2011). Cestovní ruch pro vyšší odborné školy a vysoké školy. 2. vydání. Praha: Fortuna.
Jakubíková, D. (2009). Marketing v cestovním ruchu. Praha: Grada Publishing, a. s.
Kotler, P., Bowen, J.T., & Makens, J.C. (2010). Marketing for hospitality and tourism. Boston: Pearson.
Middleton, V. T., Fyall, A., & Morgan, M. (2009). Marketing in Travel and Tourism. London: Butterworth-Heinemann.
Palatková, M. (2011). Marketingový management destinace. Praha: Grada Publishing, a.s.