Tato bakalářská práce se zabývá inovacemi v podniku cestovního ruchu. Cílem práce je zanalyzovat současný produkt firmy a přání a potřeby potencionálních zákazníků. Na základě těchto analýz potom doporučit pro firmu ideální produkt. V této práci spočívá inovace v založení cestovní kanceláře, navrhovaným produktem budou konkrétní zájezdy.
V teoretické části se věnuji studiu odborné literatury, konkrétně oblastem produktů, zprostředkovatelů služeb v cestovním ruchu, sportovně rekreačnímu cestovnímu ruchu a vodní turistice.
Aplikační část obsahuje charakteristiku společnosti, včetně nabízených služeb. Druhým bodem této části je výzkum. Pro výzkum byla použita metoda přímého dotazování. Dotazování probíhalo přímo v sídle firmy. Respondenty byli lidé, kteří již využili služeb firmy. Pro porovnání očekávaných a získaných výsledků byl u jedné z otázek použit použit chí - kvadrát test. V závěru práce byly sestaveny tři zájezdy, každý upravený speciálně pro konkrétní segment. Návrhová část práce také obsahuje doporučení, jaká opatření musí firma provést, aby její fungování bylo úspěšné.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with innovations in a company which expands its
business for activities of travel agency. The aim of this work is to analyze present product of the company and needs and wishes of potential customers. Moreover to recommend the product for the travel agency, eg. water theme tours.
The theoretical part is dedicated to the characteristics of legal and other facts related with the issue of travel agency founding and informations about product and its innovations, sport and recreation tourism and water tourism as a part of it.
The application part consists of the company description and the research. The method of directquestioning was used for this research. The questioning was realized face to face directly in the company. For the research was chosen people who at least once used its services. For comparison of acquired results Chi-squaretest was applied. In the conclusion of the thesis was compiled three water theme tours, each one of them for specific customer segment.
Bachelor thesis shows the extension ofthe company in practice, especially
establishing the travel agency. It explains the specific steps important for achieving successful results.
Klíčová slova
inovace, produkt, cestovní ruch, cestovní kancelář, podnik cestovního ruchu, rozšíření firmy, potřeby zákazníků
Klíčová slova v angličtině
innovation, product, tourism, travel agency tourism company,
company extension, customer'sneeds
Rozsah průvodní práce
70 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá inovacemi v podniku cestovního ruchu. Cílem práce je zanalyzovat současný produkt firmy a přání a potřeby potencionálních zákazníků. Na základě těchto analýz potom doporučit pro firmu ideální produkt. V této práci spočívá inovace v založení cestovní kanceláře, navrhovaným produktem budou konkrétní zájezdy.
V teoretické části se věnuji studiu odborné literatury, konkrétně oblastem produktů, zprostředkovatelů služeb v cestovním ruchu, sportovně rekreačnímu cestovnímu ruchu a vodní turistice.
Aplikační část obsahuje charakteristiku společnosti, včetně nabízených služeb. Druhým bodem této části je výzkum. Pro výzkum byla použita metoda přímého dotazování. Dotazování probíhalo přímo v sídle firmy. Respondenty byli lidé, kteří již využili služeb firmy. Pro porovnání očekávaných a získaných výsledků byl u jedné z otázek použit použit chí - kvadrát test. V závěru práce byly sestaveny tři zájezdy, každý upravený speciálně pro konkrétní segment. Návrhová část práce také obsahuje doporučení, jaká opatření musí firma provést, aby její fungování bylo úspěšné.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with innovations in a company which expands its
business for activities of travel agency. The aim of this work is to analyze present product of the company and needs and wishes of potential customers. Moreover to recommend the product for the travel agency, eg. water theme tours.
The theoretical part is dedicated to the characteristics of legal and other facts related with the issue of travel agency founding and informations about product and its innovations, sport and recreation tourism and water tourism as a part of it.
The application part consists of the company description and the research. The method of directquestioning was used for this research. The questioning was realized face to face directly in the company. For the research was chosen people who at least once used its services. For comparison of acquired results Chi-squaretest was applied. In the conclusion of the thesis was compiled three water theme tours, each one of them for specific customer segment.
Bachelor thesis shows the extension ofthe company in practice, especially
establishing the travel agency. It explains the specific steps important for achieving successful results.
Klíčová slova
inovace, produkt, cestovní ruch, cestovní kancelář, podnik cestovního ruchu, rozšíření firmy, potřeby zákazníků
Klíčová slova v angličtině
innovation, product, tourism, travel agency tourism company,
company extension, customer'sneeds
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Cílem práce je analyzovat současný produkt vybraného podniku cestovního ruchu ve zkoumané oblasti. Na základě výsledků průzkumů zákaznických potřeb, aktuálních trendů, vyjádření vedení podniku a jiných organizací věnujících se problematice cestovního ruchu budou navrženy možné inovace poskytovaného produktu.
Metodický postup:
Studium odborné literatury
Zpracování východisek řešení problému bakalářské práce na základě hloubkové rešerše prostudovaných informačních zdrojů
Sběr dat
Analýza současného stavu na trhu ubytování ve vymezené oblasti
Analýza současného stavu poskytovaného produktu vybraného ubytovacího zařízení
Analýza výsledků terénního šetření a řízených rozhovoů zaměřených na zjištění potřeb zákazníků vybraného podniku
Návrh možností inovací produktu vybraného podniku
Rámcová osnova:
1. Úvod. 2. Literární rešerše. 3. Cíle a metody. 4. Analýza a syntéza poznatků z vlastního zkoumání. 5. Vlastní návrhy. 6. Závěr. 7. Seznam literatury.
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Cílem práce je analyzovat současný produkt vybraného podniku cestovního ruchu ve zkoumané oblasti. Na základě výsledků průzkumů zákaznických potřeb, aktuálních trendů, vyjádření vedení podniku a jiných organizací věnujících se problematice cestovního ruchu budou navrženy možné inovace poskytovaného produktu.
Metodický postup:
Studium odborné literatury
Zpracování východisek řešení problému bakalářské práce na základě hloubkové rešerše prostudovaných informačních zdrojů
Sběr dat
Analýza současného stavu na trhu ubytování ve vymezené oblasti
Analýza současného stavu poskytovaného produktu vybraného ubytovacího zařízení
Analýza výsledků terénního šetření a řízených rozhovoů zaměřených na zjištění potřeb zákazníků vybraného podniku
Návrh možností inovací produktu vybraného podniku
Rámcová osnova:
1. Úvod. 2. Literární rešerše. 3. Cíle a metody. 4. Analýza a syntéza poznatků z vlastního zkoumání. 5. Vlastní návrhy. 6. Závěr. 7. Seznam literatury.
Seznam doporučené literatury
Goeldner, C. R. & Ritchie, J. R. B. (2009). Tourism: Principles, Practices, Philosophies. New York: Wiley
Hesková, M. a kol. (2011). Cestovní ruch pro vyšší odborné školy a vysoké školy. 2. upravené vyd. Praha: Fortuna.
Horner, S., Swarbrooke, J. (2003). Cestovní ruch, ubytování a stravování, využití volného času. Praha: Grada.
Indrová, J. a kol. (2008). Cestovní ruch pro všechny. Praha: Ministerstvo pro místní rozvoj ČR.
Orieška, J. (2010).Služby v cestovním ruchu. Praha: Idea servis.
Seznam doporučené literatury
Goeldner, C. R. & Ritchie, J. R. B. (2009). Tourism: Principles, Practices, Philosophies. New York: Wiley
Hesková, M. a kol. (2011). Cestovní ruch pro vyšší odborné školy a vysoké školy. 2. upravené vyd. Praha: Fortuna.
Horner, S., Swarbrooke, J. (2003). Cestovní ruch, ubytování a stravování, využití volného času. Praha: Grada.
Indrová, J. a kol. (2008). Cestovní ruch pro všechny. Praha: Ministerstvo pro místní rozvoj ČR.
Orieška, J. (2010).Služby v cestovním ruchu. Praha: Idea servis.