Cílem bakalářské práce je navrhnout změny prostorového uspořádání prodejní a mimo prodejní plochy vybrané obchodní jednotky. Vybranou obchodní jednotkou je hypermarket Tesco v Písku. Návrh změn je proveden na základě zmapování současného dispozičního řešení prodejny a následně na postoji a spokojenosti zákazníků se současným prostorovým uspořádáním. Zároveň je kladen důraz, aby změny byly výhodné i pro prodejce. Teoretická část se zaměřuje na informace k tématu bakalářské práce. Praktická část obsahuje zmapovaný současný model a vyhodnocení dotazníkového šetření, na jehož základě jsou navrhnuty změny prostorového uspořádání.
Anotace v angličtině
The aim of the thesis is to assess space management of a retail unit and to propose a new efficient model. The selected retail unit for this thesis is Tesco store in Písek. Theoretical part focuses on basics of space management and tactics that are used by retailers to utilize space. At the beginning of the practical part is description of current layout of the retail unit. After the description can be found evaluated survey that was conducted on customers. Based on acquired data a new layout is proposed while also respecting retail unit's needs.
Klíčová slova
space management, zákazník, nákupní chování, merchandising, kvantitativní výzkum, prostorové uspořádání prodejny
Klíčová slova v angličtině
space management, customer, customer shopping behavior, merchandising, quantitative research, layout of retail unit
Rozsah průvodní práce
49 s. (67 546 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem bakalářské práce je navrhnout změny prostorového uspořádání prodejní a mimo prodejní plochy vybrané obchodní jednotky. Vybranou obchodní jednotkou je hypermarket Tesco v Písku. Návrh změn je proveden na základě zmapování současného dispozičního řešení prodejny a následně na postoji a spokojenosti zákazníků se současným prostorovým uspořádáním. Zároveň je kladen důraz, aby změny byly výhodné i pro prodejce. Teoretická část se zaměřuje na informace k tématu bakalářské práce. Praktická část obsahuje zmapovaný současný model a vyhodnocení dotazníkového šetření, na jehož základě jsou navrhnuty změny prostorového uspořádání.
Anotace v angličtině
The aim of the thesis is to assess space management of a retail unit and to propose a new efficient model. The selected retail unit for this thesis is Tesco store in Písek. Theoretical part focuses on basics of space management and tactics that are used by retailers to utilize space. At the beginning of the practical part is description of current layout of the retail unit. After the description can be found evaluated survey that was conducted on customers. Based on acquired data a new layout is proposed while also respecting retail unit's needs.
Klíčová slova
space management, zákazník, nákupní chování, merchandising, kvantitativní výzkum, prostorové uspořádání prodejny
Klíčová slova v angličtině
space management, customer, customer shopping behavior, merchandising, quantitative research, layout of retail unit
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Cílem bakalářské práce je návrh změn prostorového uspořádání prodejní a mimo prodejní plochy vybrané obchodní jednotky.
Metodický postup:
Studium odborné literatury
Sběr dat a analýza prostorového uspořádání obchodní jednotky
Syntéza výsledků a poznatků
Vyhodnocení analýzy, návrh a doporučení řešení na základě zjištěných poznatků
Rámcová osnova:
1. Úvod. 2. Literární rešerše. 3. Cíle a metody. 4. Analýza a syntéza poznatků z vlastního zkoumání. 5. Vlastní návrhy. 6. Závěr. 7. Seznam literatury.
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Cílem bakalářské práce je návrh změn prostorového uspořádání prodejní a mimo prodejní plochy vybrané obchodní jednotky.
Metodický postup:
Studium odborné literatury
Sběr dat a analýza prostorového uspořádání obchodní jednotky
Syntéza výsledků a poznatků
Vyhodnocení analýzy, návrh a doporučení řešení na základě zjištěných poznatků
Rámcová osnova:
1. Úvod. 2. Literární rešerše. 3. Cíle a metody. 4. Analýza a syntéza poznatků z vlastního zkoumání. 5. Vlastní návrhy. 6. Závěr. 7. Seznam literatury.
Seznam doporučené literatury
Hesková, M. (2006). Category management. (1st ed.). Praha: Profess Consulting.
Kozel, R., et al. (2006). Moderní marketingový výzkum. (1st ed.). Praha: Grada.
Levy, M., & Weitz, B.,A. (2009). Retailing management. (7th ed.). New York: McGraw-Hill/Irwin.
Vysekalová, J. (2004). Psychologie spotřebitele: jak zákazníci nakupují. (1st ed.). Praha: Grada.
Seznam doporučené literatury
Hesková, M. (2006). Category management. (1st ed.). Praha: Profess Consulting.
Kozel, R., et al. (2006). Moderní marketingový výzkum. (1st ed.). Praha: Grada.
Levy, M., & Weitz, B.,A. (2009). Retailing management. (7th ed.). New York: McGraw-Hill/Irwin.
Vysekalová, J. (2004). Psychologie spotřebitele: jak zákazníci nakupují. (1st ed.). Praha: Grada.