Hlavním cílem této práce je analyzovat vliv podnikové kultury na spokojenost zákazníků a navrhnout doporučení ke změně.
V první části práce je teorie podnikové kultury a spokojenosti zákazníků.
V praktické části je provedeno dotazníkové šetření pomocí dotazníku VSM 1994 a 2013 a TBSD. Tímto dotazníkovým šetřením byly zjištěny kulturní dimenze zaměstnanců ve firmě. Tentýž průzkum byl proveden mezi zákazníky. Dále byl proveden průzkum zaměřený na spokojenost zákazníků se službami podniku.
V návaznosti na tyto dotazníky byly navrženy možné změny a vylepšení, které může společnost přijmout, aby zlepšila svou podnikovou kulturu.
Anotace v angličtině
The main aim of this work is to analyze the impact of corporate culture on customer satisfaction and propose recommendations for change.
In the first part of the thesis is the theory of corporate culture and customer satisfaction.
In the practical part, I conducted a questionnaire survey using questionnaires VSM 1994 and 2013 and TBSD. With this questionnaire survey I defined the cultural dimension of employees in company. The same survey was carried out among customers. I conducted survey focused on customer satisfaction with the services of the company.
Following these questionnaires were suggested possible changes and improvements that a company can take to improve its corporate culture.
Klíčová slova
Podniková kultura, kulturní dimenze, spokojenost zákazníků
Klíčová slova v angličtině
Corporate culture, cultural dimensions, customer satisfaction
Rozsah průvodní práce
69 s. (86 914 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Hlavním cílem této práce je analyzovat vliv podnikové kultury na spokojenost zákazníků a navrhnout doporučení ke změně.
V první části práce je teorie podnikové kultury a spokojenosti zákazníků.
V praktické části je provedeno dotazníkové šetření pomocí dotazníku VSM 1994 a 2013 a TBSD. Tímto dotazníkovým šetřením byly zjištěny kulturní dimenze zaměstnanců ve firmě. Tentýž průzkum byl proveden mezi zákazníky. Dále byl proveden průzkum zaměřený na spokojenost zákazníků se službami podniku.
V návaznosti na tyto dotazníky byly navrženy možné změny a vylepšení, které může společnost přijmout, aby zlepšila svou podnikovou kulturu.
Anotace v angličtině
The main aim of this work is to analyze the impact of corporate culture on customer satisfaction and propose recommendations for change.
In the first part of the thesis is the theory of corporate culture and customer satisfaction.
In the practical part, I conducted a questionnaire survey using questionnaires VSM 1994 and 2013 and TBSD. With this questionnaire survey I defined the cultural dimension of employees in company. The same survey was carried out among customers. I conducted survey focused on customer satisfaction with the services of the company.
Following these questionnaires were suggested possible changes and improvements that a company can take to improve its corporate culture.
Klíčová slova
Podniková kultura, kulturní dimenze, spokojenost zákazníků
Klíčová slova v angličtině
Corporate culture, cultural dimensions, customer satisfaction
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Rozbor vlivu podnikové kultury na spokojenost zákazníků vybraného podniku s doporučeními ke změně.
Metodika práce:
Prostudovat literární prameny vztahující se k podnikové kultuře a spokojenosti zákaazníků. Vybrané informace shromáždit v literárním přehledu. Po stanovení teoreticko-metodologických východisek se soustředit na vytvoření dotazníku sledujícímu spokojenost zákazníků. Pro šetření stavu podnikové kultury použít dotazníky VSM 94 (Hofstede) a TBSD. Vyhodnocené výsledky je nutno doplnit informacemi z neřízených rozhovorů a pozorování. Po provedeném rozboru podnikové kultury analyzovat její vliv na spokojenost zákazníků vybraného podniku a navrhnout případné změny v podnikové kultuře.
Rámcová osnova:
1. Úvod,
2. Literární rešerše,
3. Metodický postup,
4. Výsledky průzkumu,
5. Diskuze,
6. Závěr,
7. Summary,
8. Přehled použité literatury,
9. Přílohy.
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Rozbor vlivu podnikové kultury na spokojenost zákazníků vybraného podniku s doporučeními ke změně.
Metodika práce:
Prostudovat literární prameny vztahující se k podnikové kultuře a spokojenosti zákaazníků. Vybrané informace shromáždit v literárním přehledu. Po stanovení teoreticko-metodologických východisek se soustředit na vytvoření dotazníku sledujícímu spokojenost zákazníků. Pro šetření stavu podnikové kultury použít dotazníky VSM 94 (Hofstede) a TBSD. Vyhodnocené výsledky je nutno doplnit informacemi z neřízených rozhovorů a pozorování. Po provedeném rozboru podnikové kultury analyzovat její vliv na spokojenost zákazníků vybraného podniku a navrhnout případné změny v podnikové kultuře.
Rámcová osnova:
1. Úvod,
2. Literární rešerše,
3. Metodický postup,
4. Výsledky průzkumu,
5. Diskuze,
6. Závěr,
7. Summary,
8. Přehled použité literatury,
9. Přílohy.
Seznam doporučené literatury
Bedrnová, E., & Nový, I. (2007). Psychologie a sociologie řízení. Praha: Management Press.
Hofstede, G., & Hofstede, G. J. (2005). Cultures and organizations: software of the mind. New York: McGraw-Hill.
Krninská, R. (2002). Řízení lidských zdrojů. České Budějovice: Jihočeská univerzita.
Lukášová, R. (2010). Organizační kultura a její změna: Organizační kultura a její vliv na chování organizace, možnost poznávání organizační kultury, nástroje utváření a změny organizační kultury. Praha: Grada Publishing.
Lukášová, R., & Nový, I. (2004). Organizační kultura. Od sdílených hodnot a cílů k vyšší výkonnosti podniku. Praha: Grada Publishing.
Seznam doporučené literatury
Bedrnová, E., & Nový, I. (2007). Psychologie a sociologie řízení. Praha: Management Press.
Hofstede, G., & Hofstede, G. J. (2005). Cultures and organizations: software of the mind. New York: McGraw-Hill.
Krninská, R. (2002). Řízení lidských zdrojů. České Budějovice: Jihočeská univerzita.
Lukášová, R. (2010). Organizační kultura a její změna: Organizační kultura a její vliv na chování organizace, možnost poznávání organizační kultury, nástroje utváření a změny organizační kultury. Praha: Grada Publishing.
Lukášová, R., & Nový, I. (2004). Organizační kultura. Od sdílených hodnot a cílů k vyšší výkonnosti podniku. Praha: Grada Publishing.