Hlavním cílem této práce bylo provést analýzu mikroprostředí firmy Záruba food a.s. v Českých Budějovicích s pomocí Porterova modelu pěti sil. Porterův model pěti sil se zaměřuje na oblast zákazníků, dodavatelů, konkurence a substitutů. Výstupy Porterovy analýzy napomohly k rozpoznání potenciálních hrozeb, kterým podnik čelí a také příležitostí, které můžou být využity k odstranění působících hrozeb. Zároveň bylo provedeno ekonomicko-finanční zhodnocení společnosti za použití vybraných a poměrových ukazatelů. Na základě výsledků analýzy byly doporučeny návrhy na zlepšení.
Anotace v angličtině
The main objective of this thesis is to do an analysis of microenvironment of the Záruba food a.s. company in České Budějovice with the help of Porter's five forces model. Porter's five forces model determines the position of the selected companies on the Czech market in terms of the area of competitors, customers, suppliers and distribution channels. The output of Porter's analysis is the identification of potential threats or opportunities that can be used to eliminate the threats involved. It was also made economic-financial analysis.. Based on the analysis it is possible to recommend strategies for improvement.
Klíčová slova
Mikroprostředí, Porterův model pěti sil, odběratelé, konkurenti, dodavatelé, substituty
Klíčová slova v angličtině
microenvironment, Porter's five forces model, customers, competitors, suppliers, substitutes
Rozsah průvodní práce
78 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Hlavním cílem této práce bylo provést analýzu mikroprostředí firmy Záruba food a.s. v Českých Budějovicích s pomocí Porterova modelu pěti sil. Porterův model pěti sil se zaměřuje na oblast zákazníků, dodavatelů, konkurence a substitutů. Výstupy Porterovy analýzy napomohly k rozpoznání potenciálních hrozeb, kterým podnik čelí a také příležitostí, které můžou být využity k odstranění působících hrozeb. Zároveň bylo provedeno ekonomicko-finanční zhodnocení společnosti za použití vybraných a poměrových ukazatelů. Na základě výsledků analýzy byly doporučeny návrhy na zlepšení.
Anotace v angličtině
The main objective of this thesis is to do an analysis of microenvironment of the Záruba food a.s. company in České Budějovice with the help of Porter's five forces model. Porter's five forces model determines the position of the selected companies on the Czech market in terms of the area of competitors, customers, suppliers and distribution channels. The output of Porter's analysis is the identification of potential threats or opportunities that can be used to eliminate the threats involved. It was also made economic-financial analysis.. Based on the analysis it is possible to recommend strategies for improvement.
Klíčová slova
Mikroprostředí, Porterův model pěti sil, odběratelé, konkurenti, dodavatelé, substituty
Klíčová slova v angličtině
microenvironment, Porter's five forces model, customers, competitors, suppliers, substitutes
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Cílem bakalářské práce je provedení analýzy mikroprostředí pro vybranou firmu a na základě zjištěné situace navrhnout případná zlepšení.
Metodický postup:
Studium odborné literatury
Jednání ve firmě
Provedení analýzy mikroprostředí firmy
Vyhodnocení analýzy
Rámcová osnova:
1. Úvod. 2. Literární rešerše. 3. Cíle a metody. 4. Charakteristika firmy. 5. Analýza mikroprostředí firmy. 6. Zhodnocení analýzy. 7. Návrhy na řešení. 8. Závěr. 6. Seznam literatury. 7. Přílohy. 8. Summary.
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Cílem bakalářské práce je provedení analýzy mikroprostředí pro vybranou firmu a na základě zjištěné situace navrhnout případná zlepšení.
Metodický postup:
Studium odborné literatury
Jednání ve firmě
Provedení analýzy mikroprostředí firmy
Vyhodnocení analýzy
Rámcová osnova:
1. Úvod. 2. Literární rešerše. 3. Cíle a metody. 4. Charakteristika firmy. 5. Analýza mikroprostředí firmy. 6. Zhodnocení analýzy. 7. Návrhy na řešení. 8. Závěr. 6. Seznam literatury. 7. Přílohy. 8. Summary.
Seznam doporučené literatury
Boučková, J. a kol. (2003). Marketing. Praha: C. H. Beck
Horáková, H. (2003). Strategický marketing. Praha: Grada Publishing
Kotler, P. (2003). Marketing od A do Z. Praha: Management Press
Kotler, P., Wong, V., Saunders, J., Armstrong. (2007). Moderní marketing. Praha: Grada Publishing
Porter, M. E. (1994). Konkurenční strategie. Praha: Victoria Publishing
Seznam doporučené literatury
Boučková, J. a kol. (2003). Marketing. Praha: C. H. Beck
Horáková, H. (2003). Strategický marketing. Praha: Grada Publishing
Kotler, P. (2003). Marketing od A do Z. Praha: Management Press
Kotler, P., Wong, V., Saunders, J., Armstrong. (2007). Moderní marketing. Praha: Grada Publishing
Porter, M. E. (1994). Konkurenční strategie. Praha: Victoria Publishing