Diplomová práce s názvem Analýza psacího projevu u žáků prvních ročníků ZŠ se zabývá rozborem psaní jednotlivých písmen a klade důraz především na kvantitativní a kvalitativní znaky jednotlivých písmen a na chyby, kterých se žáci při psaní dopouští. Cílem diplomové práce je srovnání metody klasické a alternativní používané při výuce psaní v současné škole. Práce obsahuje část teoretickou a výzkumnou, doloženou řadou tabulek a grafů, včetně rozsáhlého přílohového materiálu.
Anotace v angličtině
Diploma thesis name: Analyse of hand-written exhibiton of scholar from first classes in basic schools. Content: Thesis contain analyse of several hand written fonts, focusing on qualitative and quantitative parameters of fonts and mistakes made by scholars. Target is to compare clasicall and alternate method of teaching how to write in present school. Thesis contains theoretical part, data from examinations, data analyse and extensive additive materials.
Klíčová slova
-
Klíčová slova v angličtině
-
Rozsah průvodní práce
97 s., 35 s. obr. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce s názvem Analýza psacího projevu u žáků prvních ročníků ZŠ se zabývá rozborem psaní jednotlivých písmen a klade důraz především na kvantitativní a kvalitativní znaky jednotlivých písmen a na chyby, kterých se žáci při psaní dopouští. Cílem diplomové práce je srovnání metody klasické a alternativní používané při výuce psaní v současné škole. Práce obsahuje část teoretickou a výzkumnou, doloženou řadou tabulek a grafů, včetně rozsáhlého přílohového materiálu.
Anotace v angličtině
Diploma thesis name: Analyse of hand-written exhibiton of scholar from first classes in basic schools. Content: Thesis contain analyse of several hand written fonts, focusing on qualitative and quantitative parameters of fonts and mistakes made by scholars. Target is to compare clasicall and alternate method of teaching how to write in present school. Thesis contains theoretical part, data from examinations, data analyse and extensive additive materials.
Klíčová slova
-
Klíčová slova v angličtině
-
Zásady pro vypracování
Diplomová práce bude zaměřena na problematiku utváření počátečních písařských dovedností u žáků 1. ročníků ZŠ. Práce bude rozdělena na část teoretickou a část výzkumnou.
V teoretické části práce bude analyzována problematika psaní se zaměřením na jednotlivé výchovně-vzdělávací programy, budou analyzovány rozdílné postupy výuky psaní a nastíněny některé specifické otázky počátečního vyučování psaní.
Výzkum bude prováděn v 1. ročnících ZŠ se zaměřením na aspekty specificky didakticko-metodické. Cílem práce bude analýza a vyhodnocení písařských výkonů v jednotlivých etapách této dovednosti.
V závěru práce bude analyzováno současné pojetí výuky psaní, obsah a metody vyučování psaní a možnosti dalšího zdokonalování. Práce bude doložena přílohovým materiálem. Diplomant musí prokázat dobrou orientaci v současné odborné literatuře a schopnost uceleného pohledu na danou problematiku.
Zásady pro vypracování
Diplomová práce bude zaměřena na problematiku utváření počátečních písařských dovedností u žáků 1. ročníků ZŠ. Práce bude rozdělena na část teoretickou a část výzkumnou.
V teoretické části práce bude analyzována problematika psaní se zaměřením na jednotlivé výchovně-vzdělávací programy, budou analyzovány rozdílné postupy výuky psaní a nastíněny některé specifické otázky počátečního vyučování psaní.
Výzkum bude prováděn v 1. ročnících ZŠ se zaměřením na aspekty specificky didakticko-metodické. Cílem práce bude analýza a vyhodnocení písařských výkonů v jednotlivých etapách této dovednosti.
V závěru práce bude analyzováno současné pojetí výuky psaní, obsah a metody vyučování psaní a možnosti dalšího zdokonalování. Práce bude doložena přílohovým materiálem. Diplomant musí prokázat dobrou orientaci v současné odborné literatuře a schopnost uceleného pohledu na danou problematiku.
Seznam doporučené literatury
Doležalová, J.: Prvopočáteční psaní. Gaudeamus, Hradec Králové 1996.
Fabiánová, B. a kol.: Výuka čtení a psaní na 1. stupni ZŠ. Brno 1999.
Fruhaufová, V. a kol.: Vybrané pedagogické a psychologické problémy výuky elementárního
čtení a psaní. Ústí nad Labem 1991.
Jiránek, F.-Dittrichová,J. a kol.: Psychologické otázky prvopočátečního čtení a psaní. SPN,
Praha 1995.
Křivánek, Z.- Wildová, R.: Didaktika prvopočátečního čtení a psaní. UK Praha 1998.
Seznam doporučené literatury
Doležalová, J.: Prvopočáteční psaní. Gaudeamus, Hradec Králové 1996.
Fabiánová, B. a kol.: Výuka čtení a psaní na 1. stupni ZŠ. Brno 1999.
Fruhaufová, V. a kol.: Vybrané pedagogické a psychologické problémy výuky elementárního
čtení a psaní. Ústí nad Labem 1991.
Jiránek, F.-Dittrichová,J. a kol.: Psychologické otázky prvopočátečního čtení a psaní. SPN,
Praha 1995.
Křivánek, Z.- Wildová, R.: Didaktika prvopočátečního čtení a psaní. UK Praha 1998.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
-
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Autorka diplomové práce poměrně široce pohovořila o problematice současné výuky psaní v 1. ročníku ZŠ. Vhodně spojila teoretická východiska s praktickou aplikací výzkumu. Závěrem analyzovala vlastní šetření a vhodně interpretovala výsledky práce. S velkým přehledem zodpověděla všechny zadané otázky.