Práce se zabývá nedostatky v mluveném projevu žáků ZŠ. Je rozdělena na dvě části, část teoretickou a praktickou.
V teoretické části je shrnuta problematika komunikace, dále je zde uveden přehled českých hlásek a charakteristika mluvních orgánů. Hlavním tématem této části je problematika nejčastějších výslovnostních vad a způsob jejich odstraňování.
Praktická část je zaměřena na analýzu sebraného materiálu, na základě dotazníku
a vlastního pozorování.
Anotace v angličtině
The work deals with imperfections in elementary school pupil´s speech. It is divided into two parts, the theoretical part and the practical part.
In practical part, there is summarized the issue of communication. There is also shown the overview of Czech sounds and characteristics of the speech organs. The main topic of this issue is the most common pronunciation defects and their removal.
The practical part is focused on the analysis of the collected material based on the questionnaire and my observation of elementary school students.
Klíčová slova
-
Klíčová slova v angličtině
-
Rozsah průvodní práce
98
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se zabývá nedostatky v mluveném projevu žáků ZŠ. Je rozdělena na dvě části, část teoretickou a praktickou.
V teoretické části je shrnuta problematika komunikace, dále je zde uveden přehled českých hlásek a charakteristika mluvních orgánů. Hlavním tématem této části je problematika nejčastějších výslovnostních vad a způsob jejich odstraňování.
Praktická část je zaměřena na analýzu sebraného materiálu, na základě dotazníku
a vlastního pozorování.
Anotace v angličtině
The work deals with imperfections in elementary school pupil´s speech. It is divided into two parts, the theoretical part and the practical part.
In practical part, there is summarized the issue of communication. There is also shown the overview of Czech sounds and characteristics of the speech organs. The main topic of this issue is the most common pronunciation defects and their removal.
The practical part is focused on the analysis of the collected material based on the questionnaire and my observation of elementary school students.
Klíčová slova
-
Klíčová slova v angličtině
-
Zásady pro vypracování
V diplomové práci se studentka zaměří na problematiku nedostatků v mluveném projevu, a to konkrétně u dětí ZŠ. V teoretické části práce bude shrnuta problematika komunikace, dále přehled českých hlásek a charakteristika mluvních orgánů. Hlavním tématem této části je oblast či okruh nejčastějších výslovnostních vad a způsob jejich odstraňování. Praktická část bude zaměřena na analýzu sebraného materiálu.
Zásady pro vypracování
V diplomové práci se studentka zaměří na problematiku nedostatků v mluveném projevu, a to konkrétně u dětí ZŠ. V teoretické části práce bude shrnuta problematika komunikace, dále přehled českých hlásek a charakteristika mluvních orgánů. Hlavním tématem této části je oblast či okruh nejčastějších výslovnostních vad a způsob jejich odstraňování. Praktická část bude zaměřena na analýzu sebraného materiálu.
Seznam doporučené literatury
Bartoňová, M.: Kapitoly ze specifických poruch učení II. Brno: MU, 2006.
Čechová, M.: Čeština-řeč a jazyk. Praha: ISV, 2000.
Klenková, J.: Terapie v logopedii. Brno: MU, 2007.
Krčmová, M.: Úvod do fonetiky a fonologie pro bohemisty. Ostrava: OU, 2008.
Zelinková, O., Poruchy učení: dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie, dyspraxie, ADHD. Praha: Portál, 2009.
Seznam doporučené literatury
Bartoňová, M.: Kapitoly ze specifických poruch učení II. Brno: MU, 2006.
Čechová, M.: Čeština-řeč a jazyk. Praha: ISV, 2000.
Klenková, J.: Terapie v logopedii. Brno: MU, 2007.
Krčmová, M.: Úvod do fonetiky a fonologie pro bohemisty. Ostrava: OU, 2008.
Zelinková, O., Poruchy učení: dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie, dyspraxie, ADHD. Praha: Portál, 2009.