Zvolené téma je zaměřené na charakteristiky kresby v období mladšího školního věku (1. stupeň ZŠ). Cílem práce je zmapování kresby dětí tohoto věku. Kresba bude chápána jako dostupná diagnostická metoda při práci učitele.\\
Teoretická část práce bude obsahovat charakteristiku dítěte zmíněného vývojového období, pozornost bude soustředěna především na úroveň vizuálního zobrazování a její determinanty.\\
Výzkumná část práce bude zaměřena na sledování kresebného projevu skupiny dětí během delšího časového úseku. Budou porovnávány kresby celé postavy (autoportréty) a to ve dvojím provedení - tužkou a pastelkami. Cílem je sledovat proměny některých znaků kresby i jejího celkového zpracování.
Zásady pro vypracování
Zvolené téma je zaměřené na charakteristiky kresby v období mladšího školního věku (1. stupeň ZŠ). Cílem práce je zmapování kresby dětí tohoto věku. Kresba bude chápána jako dostupná diagnostická metoda při práci učitele.\\
Teoretická část práce bude obsahovat charakteristiku dítěte zmíněného vývojového období, pozornost bude soustředěna především na úroveň vizuálního zobrazování a její determinanty.\\
Výzkumná část práce bude zaměřena na sledování kresebného projevu skupiny dětí během delšího časového úseku. Budou porovnávány kresby celé postavy (autoportréty) a to ve dvojím provedení - tužkou a pastelkami. Cílem je sledovat proměny některých znaků kresby i jejího celkového zpracování.
Seznam doporučené literatury
Davido, R., Kresba jako nástroj poznání dítěte. Praha, Portál 2001\\
Piaget, J., Psychologie dítěte. Praha, Portál 1997\\
Read, H., Výchova uměním. Praha, Odeon 1967\\
Uždil, J., Čáry, klikyháky, paňáci a auta. Praha, SPN 1974\\
Vágnerová, M., Vývojová psychologie. Praha, Portál 2000
Seznam doporučené literatury
Davido, R., Kresba jako nástroj poznání dítěte. Praha, Portál 2001\\
Piaget, J., Psychologie dítěte. Praha, Portál 1997\\
Read, H., Výchova uměním. Praha, Odeon 1967\\
Uždil, J., Čáry, klikyháky, paňáci a auta. Praha, SPN 1974\\
Vágnerová, M., Vývojová psychologie. Praha, Portál 2000