Diplomová práce je svým charakterem teoreticko-empirická. Pojednává o vlivu reklamy na děti druhého stupně základní školy. V teoretické části je nastíněn základní přehled klíčových oblastí tématu reklamy z odborné literatury. Dílčí součástí je popis vývojových aspektů pubescence. V praktické části je výzkum zpracován na základě dotazníkového šetření, který zkoumá chování a postoje žáků ve vztahu k reklamě.
Anotace v angličtině
The thesis is mainly theoretic-empiric. It deals with influence of an advert on pupils at secondary schools. The theoretic part deals with basic summary of key topics of adverts based on literature.
There is also a part of teenagers´developing aspects. In the practical part the exploration is based on a questionaire which investigates manners and attitudes of pupils in relation to an advert.
Diplomová práce je svým charakterem teoreticko-empirická. Pojednává o vlivu reklamy na děti druhého stupně základní školy. V teoretické části je nastíněn základní přehled klíčových oblastí tématu reklamy z odborné literatury. Dílčí součástí je popis vývojových aspektů pubescence. V praktické části je výzkum zpracován na základě dotazníkového šetření, který zkoumá chování a postoje žáků ve vztahu k reklamě.
Anotace v angličtině
The thesis is mainly theoretic-empiric. It deals with influence of an advert on pupils at secondary schools. The theoretic part deals with basic summary of key topics of adverts based on literature.
There is also a part of teenagers´developing aspects. In the practical part the exploration is based on a questionaire which investigates manners and attitudes of pupils in relation to an advert.
Diplomová práce se bude zabývat působením reklamy na děti druhého stupně základní školy.\\ Cílem je zjistit, jak reklama ovlivňuje chování dětí. Práce bude mít charakter teoreticko-empirický. V části teoretické se diplomantka zaměří na následující oblasti:\\
1. Rozebere samotný pojem reklama a s ním související termíny.\\
2. Vymezí druhy reklamy podle použitého média.\\
3. Charakterizuje cíle reklamy a dítě jako cíl reklamy.\\
4. Popíše vnímání reklamy a manipulaci v reklamě.\\
5. Uvede zákony související s reklamou a ochranou dětí.\\
6. Stanoví vývojové aspekty pubescence.\\
Praktická část práce bude zpracována na základě dotazníkového šetření. Autorka bude používat dotazník vlastní konstrukce na druhém stupni ZŠ, kde bude zjišťovat vliv reklamy na chování žáků a jejich projevy. Výzkum bude doplněn zhodnocením předem stanovených předpokladů a grafickým přehledem.
Zásady pro vypracování
Diplomová práce se bude zabývat působením reklamy na děti druhého stupně základní školy.\\ Cílem je zjistit, jak reklama ovlivňuje chování dětí. Práce bude mít charakter teoreticko-empirický. V části teoretické se diplomantka zaměří na následující oblasti:\\
1. Rozebere samotný pojem reklama a s ním související termíny.\\
2. Vymezí druhy reklamy podle použitého média.\\
3. Charakterizuje cíle reklamy a dítě jako cíl reklamy.\\
4. Popíše vnímání reklamy a manipulaci v reklamě.\\
5. Uvede zákony související s reklamou a ochranou dětí.\\
6. Stanoví vývojové aspekty pubescence.\\
Praktická část práce bude zpracována na základě dotazníkového šetření. Autorka bude používat dotazník vlastní konstrukce na druhém stupni ZŠ, kde bude zjišťovat vliv reklamy na chování žáků a jejich projevy. Výzkum bude doplněn zhodnocením předem stanovených předpokladů a grafickým přehledem.
Seznam doporučené literatury
GILES, David. Psychologie médií. Vyd. 1. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-3921-2.\\
IŁOWIECKI, Maciej a ŽANTOVSKÝ, Petr. Manipulace v médiích. Vyd. 1. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského Praha, 2008. ISBN 978-80-86723-50-1.\\
LANGMEIER, Josef a KREJČÍŘOVÁ, Dana. Vývojová psychologie. Vyd. 2. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-1284-9.\\
MACEK, Petr. Adolescence. Vyd. 2. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-747-7.\\
MCQUAIL, Denis. Úvod do teorie masové komunikace. Vyd. 2. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-714-0.\\
POSTLER, Milan. Média v reklamě. 1. díl. Vyd. 1. V Praze: Vysoká škola ekonomická, 1996. ISBN 80-7079-751-7.\\
POSTLER, Milan. Média v reklamě. 2. díl. Vyd. 1. V Praze: Vysoká škola ekonomická, 1999. ISBN 80-7079-827-0.\\
ŘÍČAN, Pavel. Cesta životem. Vyd. 2. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-829-5.\\
SMOLÍK, Josef. Subkultury mládeže: uvedení do problematiky. Vyd. 1. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-2907-7.\\
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie I.: dětství a dospívání. Vyd. 1. Praha: Karolinum, 2005. ISBN 80-246-0956-8.\\
VAVŘIČKOVÁ, Alena. Děti a reklama. Vyd. 1. Liberec: Bor, 2010. ISBN 978-80-86807-44-7.\\
VYSEKALOVÁ, Jitka a kol. Psychologie reklamy. Vyd. 4. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4005-8.
Seznam doporučené literatury
GILES, David. Psychologie médií. Vyd. 1. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-3921-2.\\
IŁOWIECKI, Maciej a ŽANTOVSKÝ, Petr. Manipulace v médiích. Vyd. 1. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského Praha, 2008. ISBN 978-80-86723-50-1.\\
LANGMEIER, Josef a KREJČÍŘOVÁ, Dana. Vývojová psychologie. Vyd. 2. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-1284-9.\\
MACEK, Petr. Adolescence. Vyd. 2. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-747-7.\\
MCQUAIL, Denis. Úvod do teorie masové komunikace. Vyd. 2. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-714-0.\\
POSTLER, Milan. Média v reklamě. 1. díl. Vyd. 1. V Praze: Vysoká škola ekonomická, 1996. ISBN 80-7079-751-7.\\
POSTLER, Milan. Média v reklamě. 2. díl. Vyd. 1. V Praze: Vysoká škola ekonomická, 1999. ISBN 80-7079-827-0.\\
ŘÍČAN, Pavel. Cesta životem. Vyd. 2. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-829-5.\\
SMOLÍK, Josef. Subkultury mládeže: uvedení do problematiky. Vyd. 1. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-2907-7.\\
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie I.: dětství a dospívání. Vyd. 1. Praha: Karolinum, 2005. ISBN 80-246-0956-8.\\
VAVŘIČKOVÁ, Alena. Děti a reklama. Vyd. 1. Liberec: Bor, 2010. ISBN 978-80-86807-44-7.\\
VYSEKALOVÁ, Jitka a kol. Psychologie reklamy. Vyd. 4. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4005-8.