Práce se bude zabývat otázkou autorství z hlediska teorie interpretace uměleckých děl. Komplexně představí klíčové texty, které tematizují otázku role empirického autora a relevance jeho záměru při interpretaci uměleckého díla, bude konfrontovat jejich argumentaci a reflektovat nabízená řešení. Teoretické úvahy bude dokládat příklady z dějin umění, filmu či literatury.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis will be focused on problems of autorship in the theory of interpretation. It will introduce crucial texts, which deal with the role of an empirical author and relevance of his intention for interpretation of work of art. It will confront their arguments and reflect offered solutions. Theoretical reflection will be supported by examples of art history, film or literature.
Práce se bude zabývat otázkou autorství z hlediska teorie interpretace uměleckých děl. Komplexně představí klíčové texty, které tematizují otázku role empirického autora a relevance jeho záměru při interpretaci uměleckého díla, bude konfrontovat jejich argumentaci a reflektovat nabízená řešení. Teoretické úvahy bude dokládat příklady z dějin umění, filmu či literatury.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis will be focused on problems of autorship in the theory of interpretation. It will introduce crucial texts, which deal with the role of an empirical author and relevance of his intention for interpretation of work of art. It will confront their arguments and reflect offered solutions. Theoretical reflection will be supported by examples of art history, film or literature.
Práce se bude zabývat otázkou autorství z hlediska teorie interpretace uměleckých děl. Komplexně představí klíčové texty, které tematizují otázku role empirického autora a relevance jeho záměru při interpretaci uměleckého díla, bude konfrontovat jejich argumentaci a reflektovat nabízená řešení. Teoretické úvahy bude dokládat příklady z dějin umění, filmu či literatury.
Zásady pro vypracování
Práce se bude zabývat otázkou autorství z hlediska teorie interpretace uměleckých děl. Komplexně představí klíčové texty, které tematizují otázku role empirického autora a relevance jeho záměru při interpretaci uměleckého díla, bude konfrontovat jejich argumentaci a reflektovat nabízená řešení. Teoretické úvahy bude dokládat příklady z dějin umění, filmu či literatury.
Seznam doporučené literatury
Barthes, Roland: "Smrt autora", Aluze 3/2006, s. 75-77.\\
Eco, Umberto: Šest procházek literárními lesy. Olomouc: Votobia, 1997. \\
Foucault, Michel: "Co je autor?" in idem: Diskurs, autor, genealogie. Praha: Svoboda, 1994, s. 41-73.\\
Hirsch, Eric Donald: Validity in Interpretation. Yale University Press, 1967.\\
Newton, Kenneth M.: Jak interpretovat text. Olomouc: Periplum, 2008.\\
Walton, Kendall L. "Kategorie umění" in Vlastimil Zuska (ed.), Umění, krása, šeredno. Praha: Karolinum, 2003, s. 49-76.\\
Wimsatt, William K. - Beardsley, Monroe C: "Intencionální klam" in Petr Onufer (ed.). Před potopou. Kapitoly z americké literární kritiky 1930-1970. Praha: Triáda 2010, s. 109-125.\\
Seznam doporučené literatury
Barthes, Roland: "Smrt autora", Aluze 3/2006, s. 75-77.\\
Eco, Umberto: Šest procházek literárními lesy. Olomouc: Votobia, 1997. \\
Foucault, Michel: "Co je autor?" in idem: Diskurs, autor, genealogie. Praha: Svoboda, 1994, s. 41-73.\\
Hirsch, Eric Donald: Validity in Interpretation. Yale University Press, 1967.\\
Newton, Kenneth M.: Jak interpretovat text. Olomouc: Periplum, 2008.\\
Walton, Kendall L. "Kategorie umění" in Vlastimil Zuska (ed.), Umění, krása, šeredno. Praha: Karolinum, 2003, s. 49-76.\\
Wimsatt, William K. - Beardsley, Monroe C: "Intencionální klam" in Petr Onufer (ed.). Před potopou. Kapitoly z americké literární kritiky 1930-1970. Praha: Triáda 2010, s. 109-125.\\