Cílem této bakalářské práce je vytvoření uceleného materiálu, pro žáky se specifickými poruchami učení, s podporou počítače. Vycházím z problematického učiva druhého stupně základní školy v souvislosti s reedukačními technikami. Dále popisuji a hodnotím současnou nabídku učebnic a možnosti učení s podporou počítače.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor thesis is creation of a material with the use of computer for students with specific learning disabilities. This material contains difficult curriculum of second grade primary school in connection with the reeducation techniques. Moreover, this work describes and evaluates the existing textbooks and the current opportunities for computer-supported learning.
Klíčová slova
Specifické poruchy učení, ICT ve výuce, analýza učebnic
Klíčová slova v angličtině
Specific Learning Disabilities, ICT in education, analysis of textbooks
Rozsah průvodní práce
76 s. (94 513znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této bakalářské práce je vytvoření uceleného materiálu, pro žáky se specifickými poruchami učení, s podporou počítače. Vycházím z problematického učiva druhého stupně základní školy v souvislosti s reedukačními technikami. Dále popisuji a hodnotím současnou nabídku učebnic a možnosti učení s podporou počítače.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor thesis is creation of a material with the use of computer for students with specific learning disabilities. This material contains difficult curriculum of second grade primary school in connection with the reeducation techniques. Moreover, this work describes and evaluates the existing textbooks and the current opportunities for computer-supported learning.
Klíčová slova
Specifické poruchy učení, ICT ve výuce, analýza učebnic
Klíčová slova v angličtině
Specific Learning Disabilities, ICT in education, analysis of textbooks
Zásady pro vypracování
Cílem práce je vytvořit ucelený materiál pro žáky se specifickými poruchami v matematice na druhém stupni ZŠ, s podporou počítače. Žáci se speciálními vzdělávacími potřebami mají právo na vzdělávání, jehož obsah, formy a metody odpovídají jejich vzdělávacím potřebám a možnostem, na vytvoření nezbytných podmínek, které toto vzdělávání umožní, a na poradenskou pomoc školy a školského poradenského zařízení. Při hodnocení žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami se přihlíží k povaze postižení nebo znevýhodnění. Děti, žáci se zdravotním postižením mají právo bezplatně užívat při vzdělávání speciální učebnice a speciální didaktické a kompenzační učební pomůcky. Po nastudování odborné literatury studentka vytvoří soubor pracovních listů pro výuku matematiky zohledňující specifické podruchy s podporou počítače. Prozkoumá současnou nabídky učebnic matematiky pro základní školy vzhledem k uvedeným charakteristikám, popíše specifické poruchy učení a možnosti, které nabízí metoda učení podporované počítačem, vypracuje souboru pracovních listů s podporou počítače, navrhne možnost hodnocení žáků se specifickými vzdělávacími potřebami například s využitím hlasovacího zařízení k interaktivní tabuli.\\
.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je vytvořit ucelený materiál pro žáky se specifickými poruchami v matematice na druhém stupni ZŠ, s podporou počítače. Žáci se speciálními vzdělávacími potřebami mají právo na vzdělávání, jehož obsah, formy a metody odpovídají jejich vzdělávacím potřebám a možnostem, na vytvoření nezbytných podmínek, které toto vzdělávání umožní, a na poradenskou pomoc školy a školského poradenského zařízení. Při hodnocení žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami se přihlíží k povaze postižení nebo znevýhodnění. Děti, žáci se zdravotním postižením mají právo bezplatně užívat při vzdělávání speciální učebnice a speciální didaktické a kompenzační učební pomůcky. Po nastudování odborné literatury studentka vytvoří soubor pracovních listů pro výuku matematiky zohledňující specifické podruchy s podporou počítače. Prozkoumá současnou nabídky učebnic matematiky pro základní školy vzhledem k uvedeným charakteristikám, popíše specifické poruchy učení a možnosti, které nabízí metoda učení podporované počítačem, vypracuje souboru pracovních listů s podporou počítače, navrhne možnost hodnocení žáků se specifickými vzdělávacími potřebami například s využitím hlasovacího zařízení k interaktivní tabuli.\\
.
Seznam doporučené literatury
Blažková, R., Matoušková, K., Vaňurová, M., Blažek, M. (2000). Poruchy učení v matematice a možnosti jejich nápravy. Brno: Paido\\
Blažková, R., (2009). Dyskalkulie a další specifické poruchy učení v matematice. Brno: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta.\\
M. Hejný: Teória vyučovania 2. SPN Bratislava, 1989.\\
M. Hejný, F. Kuřina: Dítě, škola a matematika. Konstruktivistické přístupy k vyučování. Portál Praha, 2001\\
Herman, J., Kučera, R., Šimša, J.: Metody řešení matematických úloh I. Brno, MU Přírodovědecká fakulta, 1996\\
Černochová, M., Komrska, T., Novák, J.: Využití počítače při vyučování, Praha, Portál, 1998\\
Sedláčková , J. (1993). Diagnostické metody ve vyučování matematice, Univerzita Palackého, Pedagogická fakulta, Olomouc.\\
Učebnice pro ZŠ\\
RVP\\
Seznam doporučené literatury
Blažková, R., Matoušková, K., Vaňurová, M., Blažek, M. (2000). Poruchy učení v matematice a možnosti jejich nápravy. Brno: Paido\\
Blažková, R., (2009). Dyskalkulie a další specifické poruchy učení v matematice. Brno: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta.\\
M. Hejný: Teória vyučovania 2. SPN Bratislava, 1989.\\
M. Hejný, F. Kuřina: Dítě, škola a matematika. Konstruktivistické přístupy k vyučování. Portál Praha, 2001\\
Herman, J., Kučera, R., Šimša, J.: Metody řešení matematických úloh I. Brno, MU Přírodovědecká fakulta, 1996\\
Černochová, M., Komrska, T., Novák, J.: Využití počítače při vyučování, Praha, Portál, 1998\\
Sedláčková , J. (1993). Diagnostické metody ve vyučování matematice, Univerzita Palackého, Pedagogická fakulta, Olomouc.\\
Učebnice pro ZŠ\\
RVP\\