Tato bakalářská práce se zabývá problematikou rizikového chování u dětí na internetu se zaměřením na kyberšikanu. Teoretická část popisuje rizikové chování na internetu - jeho vymezení a charakteristiku, dále je zde popsána prevence rizikového chování. Empirická část je zaměřena na seznámení se s problematikou kyberšikany na vybraných středních školách v Jindřichově Hradci - s jakými druhy kyberšikany se žáci setkali, jaké jsou nejčastější důvody kyberšikany, jejím výskytem a trendem a její prevencí na vybraných školách. Cílem této práce je zmapování problematiky kyberšikany - důvody kyberšikany, její výskyt a trend a její prevence na vybraných školách v Jindřichově Hradci.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the problem of risky online behaviour of children and it focuses on cyberbullying. The theoretical part describes the risky online behaviour its definition, characterization and it also deals with prevention of the risky behaviour. The empirical part focuses on the introduction of the problem of cyberbullying in selected secondary schools in Jindřichův Hradec with which types of cyberbullying the students have already come across, what are the most common reasons of cyberbullying, occurance, trend and prevention of cyberbullying. The main goal of this work is to examine the problem of cyberbullying reasons, occurance and trend and prevention of cyberbullying in selected secondary schools in Jindřichův Hradec.
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou rizikového chování u dětí na internetu se zaměřením na kyberšikanu. Teoretická část popisuje rizikové chování na internetu - jeho vymezení a charakteristiku, dále je zde popsána prevence rizikového chování. Empirická část je zaměřena na seznámení se s problematikou kyberšikany na vybraných středních školách v Jindřichově Hradci - s jakými druhy kyberšikany se žáci setkali, jaké jsou nejčastější důvody kyberšikany, jejím výskytem a trendem a její prevencí na vybraných školách. Cílem této práce je zmapování problematiky kyberšikany - důvody kyberšikany, její výskyt a trend a její prevence na vybraných školách v Jindřichově Hradci.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the problem of risky online behaviour of children and it focuses on cyberbullying. The theoretical part describes the risky online behaviour its definition, characterization and it also deals with prevention of the risky behaviour. The empirical part focuses on the introduction of the problem of cyberbullying in selected secondary schools in Jindřichův Hradec with which types of cyberbullying the students have already come across, what are the most common reasons of cyberbullying, occurance, trend and prevention of cyberbullying. The main goal of this work is to examine the problem of cyberbullying reasons, occurance and trend and prevention of cyberbullying in selected secondary schools in Jindřichův Hradec.
Cílem bakalářské práce bude zmapovat rizikové chování u studentů vybraných středních škol v Jindřichově Hradci, se zaměřením na problematiku rizikového chování dětí na internetu.\\
Práce bude rozdělena na část teoretickou a část praktickou.\\
V teoretické části budou zpracovány základní teoretické poznatky týkající rizikového chování dětí na internetu, včetně možné primární prevence na středních školách.\\
Praktická část bude zkoumat výskyt rizikového chování na internetu a zajištění jeho primární prevence na vybraných středních školách.
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce bude zmapovat rizikové chování u studentů vybraných středních škol v Jindřichově Hradci, se zaměřením na problematiku rizikového chování dětí na internetu.\\
Práce bude rozdělena na část teoretickou a část praktickou.\\
V teoretické části budou zpracovány základní teoretické poznatky týkající rizikového chování dětí na internetu, včetně možné primární prevence na středních školách.\\
Praktická část bude zkoumat výskyt rizikového chování na internetu a zajištění jeho primární prevence na vybraných středních školách.
Seznam doporučené literatury
Metodický pokyn Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy k řešení šikanování ve školách a školských zařízeních, Č.j. MSMT- 22294/2013-1\\
ECKERTOVÁ, L. a DOČEKAL, D. Bezpečnost dětí na Internetu: Rádce zodpovědného rodiče. 1.vyd. Brno: Computer Press, 2013, ISBN 978-80-251-3804-5\\
KREJČÍ. Kyberšikana: Kybernetická šikana [online]. Olomouc: NET UNIVERSITY, 2010 [cit. 2012-06-14]. ISBN 978-80-254-7791-5. Dostupné z: http://www.e-nebezpeci.cz/index.php/ke-stazeni/materialy-pro-studium-studie-atd.\\
VÁGNEROVÁ, K. a kol.. Minimalizace šikany: Praktické rady pro rodiče. Vyd. 2. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-912-5\\
ROGERS, V.. Kyberšikana: pracovní materiály pro učitele, žáky i studenty. Vyd. 1. Praha: Portál, 2011. ISBN 78-80-7367-984-2\\
KULHÁNKOVÁ, H., ČAMEK, J.. Fenomén Facebook: Objevte možnosti, která vám otevřou svět. Pro juniory, ženy, muže, seniory, společnosti, ? Vyd. 1. Kladno: Jakub Čamek - BigOak, 2010. ISBN 978-80-904764-0-0\\
JIROVSKÝ, V.. Kybernetická kriminalita: nejen o hackingu, crackingu, virech a trojských koník bez tajemství. Vyd. 1. Praha: Grada, 2007. ISBN 80 247-1561-9\\
CASPI, A., GORSKY, P.. Nejčastější důvody lhaní na internetu. In: KONEČNÝ, Š., 2011. Fenomén lhaní v prostředí internetu. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita, 2006. ISBN 978-80-210-5488-2
Seznam doporučené literatury
Metodický pokyn Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy k řešení šikanování ve školách a školských zařízeních, Č.j. MSMT- 22294/2013-1\\
ECKERTOVÁ, L. a DOČEKAL, D. Bezpečnost dětí na Internetu: Rádce zodpovědného rodiče. 1.vyd. Brno: Computer Press, 2013, ISBN 978-80-251-3804-5\\
KREJČÍ. Kyberšikana: Kybernetická šikana [online]. Olomouc: NET UNIVERSITY, 2010 [cit. 2012-06-14]. ISBN 978-80-254-7791-5. Dostupné z: http://www.e-nebezpeci.cz/index.php/ke-stazeni/materialy-pro-studium-studie-atd.\\
VÁGNEROVÁ, K. a kol.. Minimalizace šikany: Praktické rady pro rodiče. Vyd. 2. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-912-5\\
ROGERS, V.. Kyberšikana: pracovní materiály pro učitele, žáky i studenty. Vyd. 1. Praha: Portál, 2011. ISBN 78-80-7367-984-2\\
KULHÁNKOVÁ, H., ČAMEK, J.. Fenomén Facebook: Objevte možnosti, která vám otevřou svět. Pro juniory, ženy, muže, seniory, společnosti, ? Vyd. 1. Kladno: Jakub Čamek - BigOak, 2010. ISBN 978-80-904764-0-0\\
JIROVSKÝ, V.. Kybernetická kriminalita: nejen o hackingu, crackingu, virech a trojských koník bez tajemství. Vyd. 1. Praha: Grada, 2007. ISBN 80 247-1561-9\\
CASPI, A., GORSKY, P.. Nejčastější důvody lhaní na internetu. In: KONEČNÝ, Š., 2011. Fenomén lhaní v prostředí internetu. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita, 2006. ISBN 978-80-210-5488-2