Tato bakalářská práce je založena na poznatcích o pitném režimu u dětí mladšího školního věku. V teoretické části se pojednává o funkci a složení vody a o vodě jako takové, která patří k nejdůležitějším součástem života a výživy. Je zde doporučeno, jaké množství tekutin by měly děti za den vypít. Pozornost je věnována i dehydrataci. V praktické části je provedena analýza stanovených předpokladů prostřednictvím dotazníkového šetření. Hlavním cílem je zjistit, jaký mají děti pitný režim, zda dávají přednost sladkým nápojům před vodou či co vědí o dehydrataci.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is dedicated to a drinking regime of children in primary school age. The theoretical part deals with the function and composion of the water as the most important aspect of human life and nutrition. This part of also contains a recommended daily fluid intake in children. Attention is also paid to dehydration. The practical part is based on analysis of the defined assumptions that are proved by questionnaire survey. The main objective of the practical part is to discover the drinking habits in children, if children prefer to sweet drinks to water and if they have an awareness of dehydration.
Klíčová slova
nápoje, dehydratace, pitný režim, děti mladšího školního věku
Klíčová slova v angličtině
drinks, dehydration, drinking regime, primary school children
Rozsah průvodní práce
57 stran
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce je založena na poznatcích o pitném režimu u dětí mladšího školního věku. V teoretické části se pojednává o funkci a složení vody a o vodě jako takové, která patří k nejdůležitějším součástem života a výživy. Je zde doporučeno, jaké množství tekutin by měly děti za den vypít. Pozornost je věnována i dehydrataci. V praktické části je provedena analýza stanovených předpokladů prostřednictvím dotazníkového šetření. Hlavním cílem je zjistit, jaký mají děti pitný režim, zda dávají přednost sladkým nápojům před vodou či co vědí o dehydrataci.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is dedicated to a drinking regime of children in primary school age. The theoretical part deals with the function and composion of the water as the most important aspect of human life and nutrition. This part of also contains a recommended daily fluid intake in children. Attention is also paid to dehydration. The practical part is based on analysis of the defined assumptions that are proved by questionnaire survey. The main objective of the practical part is to discover the drinking habits in children, if children prefer to sweet drinks to water and if they have an awareness of dehydration.
Klíčová slova
nápoje, dehydratace, pitný režim, děti mladšího školního věku
Klíčová slova v angličtině
drinks, dehydration, drinking regime, primary school children
Zásady pro vypracování
1.Studium odborné literatury.\\
2.Sestavení obsahu bakalářské práce na základě konzultací s vedoucím práce.\\
3.Na základě studia odborné literatury definovat základní pojmy pitného režimu a vymezit jeho vlivy na organismus člověka.\\
4.Sestavení postupu pro vytvoření dotazníkového šetření, které bude provedeno na počátku školního roku 2014/2015.\\
5.Statistické vyhodnocení získaných informací z dotazníkového šetření.\\
6.Analýza výsledků a jejich porovnání.\\
7.Závěry a doporučení správného pitného režimu pro děti mladšího školního věku.\\
Cíle práce:\\
1.Vysvětlit základní pojmy pitného režimu.\\
2.Popsat důsledky dehydratace u dětí mladšího školního věku.\\
3.Na základě dotazníkového šetření zjistit, zda děti mladšího školního věku dodržují pitný režim.\\
Zásady pro vypracování
1.Studium odborné literatury.\\
2.Sestavení obsahu bakalářské práce na základě konzultací s vedoucím práce.\\
3.Na základě studia odborné literatury definovat základní pojmy pitného režimu a vymezit jeho vlivy na organismus člověka.\\
4.Sestavení postupu pro vytvoření dotazníkového šetření, které bude provedeno na počátku školního roku 2014/2015.\\
5.Statistické vyhodnocení získaných informací z dotazníkového šetření.\\
6.Analýza výsledků a jejich porovnání.\\
7.Závěry a doporučení správného pitného režimu pro děti mladšího školního věku.\\
Cíle práce:\\
1.Vysvětlit základní pojmy pitného režimu.\\
2.Popsat důsledky dehydratace u dětí mladšího školního věku.\\
3.Na základě dotazníkového šetření zjistit, zda děti mladšího školního věku dodržují pitný režim.\\
Seznam doporučené literatury
FOŘT, P. Co jíme a pijeme?. 1. vyd. Praha: Olympia, 2003. 252 s. ISBN 80-7033-814-8.\\
MANDŽUKOVÁ, J. Co pít, když? Benešov: START, 2006. 155 s. ISBN 80-86231-37-2\\
Pitný režim a děti [online] [cit. 23. 3. 2014] Dostupné z:\\ http://vyzivadeti.cz/zdrava-vyziva/tema-mesice/pitny-rezim-a-deti\\
Voda a zdraví [online] [cit. 23. 3. 2014] Dostupné z:\\ http://www.pijtezdravouvodu.cz/o-vode/voda-a-zdravi\\
Seznam doporučené literatury
FOŘT, P. Co jíme a pijeme?. 1. vyd. Praha: Olympia, 2003. 252 s. ISBN 80-7033-814-8.\\
MANDŽUKOVÁ, J. Co pít, když? Benešov: START, 2006. 155 s. ISBN 80-86231-37-2\\
Pitný režim a děti [online] [cit. 23. 3. 2014] Dostupné z:\\ http://vyzivadeti.cz/zdrava-vyziva/tema-mesice/pitny-rezim-a-deti\\
Voda a zdraví [online] [cit. 23. 3. 2014] Dostupné z:\\ http://www.pijtezdravouvodu.cz/o-vode/voda-a-zdravi\\