Cílem bakalářské práce bylo posoudit nabídku kysaných mléčných produktů v tržní síti a vyhodnotit oblíbené příchutě jogurtů u vysokoškolských studentů. Literární rešerše se zabývá hodnocením účinků kysaných mléčných výrobků na lidský organismus a podrobným dělením jednotlivých druhů. Průzkum sortimentu kysaných mléčných výrobků byl prováděn vlastním šetřením ve 3 hypermarketech, na základě nabídky byly sepsány všechny produkty, které tyto řetězce nabízejí. Za účelem získání potřebných dat o oblíbenosti jednotlivých příchutí byl vytvořen jednoduchý anonymní dotazník, který byl předložen vybrané skupině studentů Jihočeské univerzity ve věkovém rozmezí 20-35 let. Celkem se dotazníkového šetření zúčastnilo 400 respondentů. Zjištěné výsledky ukazují, že nejvíce oblíbené jsou jogurty s kusy ovoce, nejoblíbenější příchutí je jahoda. Nejméně oblíbená je u spotřebitelů příchuť banánu. Z dotazníku dále vyplynulo, že nejdůležitějším kritériem při výběru jogurtů je výrobce a cena.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis was to evaluate the offer of fermented dairy products in the market network, and evaluate the favourite flavours of yogurts among university students. Market research of fermented dairy products was conducted in 3 hypermarkets, all the products in the offer were recorded. A simple anonymous questionnaire was created in order to obtain the necessary data about the popularity of each flavour among university students. The questionnarie was presented to a selected group of university students in the age of 20-35 years and it was completed by a total of 400 respondents. The results showed that the most popular yogurt is the one with pieces of fruit, the most popular flavour is strawberry. Banana flavour is the least favorite flavour among the consumers. The survey also showed that the most important criterion when choosing a yogurt is the producer and price.
Cílem bakalářské práce bylo posoudit nabídku kysaných mléčných produktů v tržní síti a vyhodnotit oblíbené příchutě jogurtů u vysokoškolských studentů. Literární rešerše se zabývá hodnocením účinků kysaných mléčných výrobků na lidský organismus a podrobným dělením jednotlivých druhů. Průzkum sortimentu kysaných mléčných výrobků byl prováděn vlastním šetřením ve 3 hypermarketech, na základě nabídky byly sepsány všechny produkty, které tyto řetězce nabízejí. Za účelem získání potřebných dat o oblíbenosti jednotlivých příchutí byl vytvořen jednoduchý anonymní dotazník, který byl předložen vybrané skupině studentů Jihočeské univerzity ve věkovém rozmezí 20-35 let. Celkem se dotazníkového šetření zúčastnilo 400 respondentů. Zjištěné výsledky ukazují, že nejvíce oblíbené jsou jogurty s kusy ovoce, nejoblíbenější příchutí je jahoda. Nejméně oblíbená je u spotřebitelů příchuť banánu. Z dotazníku dále vyplynulo, že nejdůležitějším kritériem při výběru jogurtů je výrobce a cena.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis was to evaluate the offer of fermented dairy products in the market network, and evaluate the favourite flavours of yogurts among university students. Market research of fermented dairy products was conducted in 3 hypermarkets, all the products in the offer were recorded. A simple anonymous questionnaire was created in order to obtain the necessary data about the popularity of each flavour among university students. The questionnarie was presented to a selected group of university students in the age of 20-35 years and it was completed by a total of 400 respondents. The results showed that the most popular yogurt is the one with pieces of fruit, the most popular flavour is strawberry. Banana flavour is the least favorite flavour among the consumers. The survey also showed that the most important criterion when choosing a yogurt is the producer and price.
Mléko je jednou z nejlépe vyvážených potravin, a je tudíž vysoce hodnotnou složkou výživy. Mléko a mléčné výrobky, zejména kysané jsou nejlepším a nejlépe využitelným zdrojem vápníku pro organismus člověka. Nabídka těchto produktů v tržní síti v posledních letech významně stoupá stejně jako zájem spotřebitelů o nové produkty.
Cílem bakalářské práce bude posoudit nabídku kysaných mléčných produktů v tržní síti, a vyhodnotit oblíbené příchutě jogurtů u vysokoškolských studentů.
Pro tento účel vytvoříte jednoduchý dotazník, který předložíte vybrané skupině respondentů. Zjištěná data budou vyhodnocena pomocí vhodných matematicko-statistických metod. Výsledky budou vyjádřeny tabulkově, příp. graficky a porovnány s dostupnými literárními údaji.
Závěrečné shrnutí bude obsahovat odpovídající praktická doporučení.
Zásady pro vypracování
Mléko je jednou z nejlépe vyvážených potravin, a je tudíž vysoce hodnotnou složkou výživy. Mléko a mléčné výrobky, zejména kysané jsou nejlepším a nejlépe využitelným zdrojem vápníku pro organismus člověka. Nabídka těchto produktů v tržní síti v posledních letech významně stoupá stejně jako zájem spotřebitelů o nové produkty.
Cílem bakalářské práce bude posoudit nabídku kysaných mléčných produktů v tržní síti, a vyhodnotit oblíbené příchutě jogurtů u vysokoškolských studentů.
Pro tento účel vytvoříte jednoduchý dotazník, který předložíte vybrané skupině respondentů. Zjištěná data budou vyhodnocena pomocí vhodných matematicko-statistických metod. Výsledky budou vyjádřeny tabulkově, příp. graficky a porovnány s dostupnými literárními údaji.
Závěrečné shrnutí bude obsahovat odpovídající praktická doporučení.
Seznam doporučené literatury
Ates H.C., Ceylan M.: Effects of socio-economic factors on the consumption of milk, yoghurt, and cheese. Brit. Food J., 2010, 112 (3): 234-250.
Fitzgerald A. et al.: Factors influencing the food choices of Irish children and adolescents: a qualitative investigation. Health Promotion International, 2010, 25 (3): 289-298.
Menrad K.: Market and marketing of functional food in Europe. J. Food Eng., 2003, 56 (2-3): 181-188.
Samková, E. (ed.). Mléko: produkce a kvalita. 1. vyd., České Budějovice: JU ZF 2012.
Databáze WOS, CASLIN, Česká zemědělská bibliografie, CAB Abstracts, PROQUEST, dostupné na www: http://www.lib.jcu.cz/cs/databaze
Dokumenty, publikace a informace Společnosti pro výživu (http://www.vyzivaspol.cz/), Potravinářské komory ČR (http://www.foodnet.cz/), popř. internetových portálů www.agronavigator.cz, www.mze.cz a www.czso.cz; dále odborné publikace v časopisech Výživa a potraviny, Mlékařské listy aj.
Legislativní předpisy (zákony, vyhlášky, nařízení) ČR a EU týkající se živočišných produktů
Seznam doporučené literatury
Ates H.C., Ceylan M.: Effects of socio-economic factors on the consumption of milk, yoghurt, and cheese. Brit. Food J., 2010, 112 (3): 234-250.
Fitzgerald A. et al.: Factors influencing the food choices of Irish children and adolescents: a qualitative investigation. Health Promotion International, 2010, 25 (3): 289-298.
Menrad K.: Market and marketing of functional food in Europe. J. Food Eng., 2003, 56 (2-3): 181-188.
Samková, E. (ed.). Mléko: produkce a kvalita. 1. vyd., České Budějovice: JU ZF 2012.
Databáze WOS, CASLIN, Česká zemědělská bibliografie, CAB Abstracts, PROQUEST, dostupné na www: http://www.lib.jcu.cz/cs/databaze
Dokumenty, publikace a informace Společnosti pro výživu (http://www.vyzivaspol.cz/), Potravinářské komory ČR (http://www.foodnet.cz/), popř. internetových portálů www.agronavigator.cz, www.mze.cz a www.czso.cz; dále odborné publikace v časopisech Výživa a potraviny, Mlékařské listy aj.
Legislativní předpisy (zákony, vyhlášky, nařízení) ČR a EU týkající se živočišných produktů