Bakalářská práce se zabývá public relations a konkurenceschopností vybrané střední školy v Třeboni z pohledu zákazníka žáka a rodiče. Teoretická část popisuje public relations jako nástroj marketingové komunikace, jeho vymezení a charakteristiku, dále je zde popsáno základní rozdělení konkurenceschopnosti, psychologie reklamy a trhu. Empirická část zkoumá míru známosti, úroveň komunikace s veřejností a konkurenceschopnost vybrané střední školy právě z pohledu běžné veřejnosti ve sledovaném regionu. Cílem této práce je zhodnocení konkurenceschopnosti a vnější komunikace vybrané střední školy a navržení dalšího možného rozvoje dané školy ve sledovaných oblastech.
Anotace v angličtině
This thesis deals with public relations and competitiveness in selected high school in Trebon from the perspective of the customer - the student and parents. The theoretical part describes public relations as a marketing communication tool, its definition and characteristics. There is also described the basic division of competitiveness, advertising and market psychology. The empirical part examines the degree of familiarity, the level of public relations and the competitiveness of selected high school from the view of the general public in the region. The aim of this work is to evaluate the competitiveness and public relations of this high school and propose possible further development in the concerned areas.
Klíčová slova
public relations, komunikace s veřejností, konkurenceschopnost, střední škola, marketing, psychologie reklamy a trhu, konkurenční výhoda, motivace
Klíčová slova v angličtině
public relations, communication, competitiveness, high school, marketing, psychology of the advertising and the market, competitive advantage, motivation
Rozsah průvodní práce
71 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá public relations a konkurenceschopností vybrané střední školy v Třeboni z pohledu zákazníka žáka a rodiče. Teoretická část popisuje public relations jako nástroj marketingové komunikace, jeho vymezení a charakteristiku, dále je zde popsáno základní rozdělení konkurenceschopnosti, psychologie reklamy a trhu. Empirická část zkoumá míru známosti, úroveň komunikace s veřejností a konkurenceschopnost vybrané střední školy právě z pohledu běžné veřejnosti ve sledovaném regionu. Cílem této práce je zhodnocení konkurenceschopnosti a vnější komunikace vybrané střední školy a navržení dalšího možného rozvoje dané školy ve sledovaných oblastech.
Anotace v angličtině
This thesis deals with public relations and competitiveness in selected high school in Trebon from the perspective of the customer - the student and parents. The theoretical part describes public relations as a marketing communication tool, its definition and characteristics. There is also described the basic division of competitiveness, advertising and market psychology. The empirical part examines the degree of familiarity, the level of public relations and the competitiveness of selected high school from the view of the general public in the region. The aim of this work is to evaluate the competitiveness and public relations of this high school and propose possible further development in the concerned areas.
Klíčová slova
public relations, komunikace s veřejností, konkurenceschopnost, střední škola, marketing, psychologie reklamy a trhu, konkurenční výhoda, motivace
Klíčová slova v angličtině
public relations, communication, competitiveness, high school, marketing, psychology of the advertising and the market, competitive advantage, motivation
Zásady pro vypracování
Cílem práce je sofistikované zhodnocení konkurenceschopnosti a vnější komunikace vybrané střední školy klasickými statistickými metodami. Součástí práce bude nejen ověření hypotéz konkurenceschopnosti a public relations, ale také empirické hodnocení jejich působení na cílový trh. Vlastní analytická část poslouží pro navazující doporučení dalšího vývoje dané školy ve zkoumané oblasti.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je sofistikované zhodnocení konkurenceschopnosti a vnější komunikace vybrané střední školy klasickými statistickými metodami. Součástí práce bude nejen ověření hypotéz konkurenceschopnosti a public relations, ale také empirické hodnocení jejich působení na cílový trh. Vlastní analytická část poslouží pro navazující doporučení dalšího vývoje dané školy ve zkoumané oblasti.
Seznam doporučené literatury
FTOREK, Jozef. Public relations jako ovlivňování mínění: jak úspěšně ovlivňovat a nenechat se zmanipulovat. Praha: Grada, 215 s. ISBN 978-80-247-3926-7.\\
GILES, David. Psychologie médií. Praha: Grada, 2012, 185 s. ISBN 978-802-4739-212.\\
KOMÁRKOVÁ, Růžena, Psychologie trhu.Praha:Grada, 1998,154 s.ISBN 80-716-9632-3.\\
PELSMACKER, Patrick de. Marketingová komunikace. Praha: Grada, 2003, 581 s. ISBN 80-247-0254-1.\\
SVOBODA, Václav. Public relations moderně a účinně. Praha: Grada, 2009, 239 s. ISBN 978-80-247-2866-7.\\
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing služeb: efektivně a moderně. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2721-9.\\
VYSEKALOVÁ, Jitka. Image a firemní identita. Praha: Grada, 2009, 190 s. ISBN 978-80-247-2790-5.\\
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie reklamy. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4005-8.
Seznam doporučené literatury
FTOREK, Jozef. Public relations jako ovlivňování mínění: jak úspěšně ovlivňovat a nenechat se zmanipulovat. Praha: Grada, 215 s. ISBN 978-80-247-3926-7.\\
GILES, David. Psychologie médií. Praha: Grada, 2012, 185 s. ISBN 978-802-4739-212.\\
KOMÁRKOVÁ, Růžena, Psychologie trhu.Praha:Grada, 1998,154 s.ISBN 80-716-9632-3.\\
PELSMACKER, Patrick de. Marketingová komunikace. Praha: Grada, 2003, 581 s. ISBN 80-247-0254-1.\\
SVOBODA, Václav. Public relations moderně a účinně. Praha: Grada, 2009, 239 s. ISBN 978-80-247-2866-7.\\
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing služeb: efektivně a moderně. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2721-9.\\
VYSEKALOVÁ, Jitka. Image a firemní identita. Praha: Grada, 2009, 190 s. ISBN 978-80-247-2790-5.\\
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie reklamy. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4005-8.