Diplomová práce se zabývá problematikou ADHD a hyperkinetické poruchy. První část práce je zaměřená na popsání ADHD, jejích symptomů, projevů v jednotlivých obdobích klinického vývoje dítěte, diagnostiku a léčbu. Hlavní část práce se zaměřuje na informovanost, správné používání termínu ADHD a hyperaktivita vybranými skupinami lidí. Dále pak na zjištění nynější situace týkající se odhalení a diagnostiky ADHD a následné práce s těmito dětmi.
Anotace v angličtině
Dissertation focus on problems connected with ADHD and hyperkinetic disorder. First part describes ADHD, it?s symptoms, utterances in different parts of children?s evolution, diagnosis and treatment. Main part focuses on foreknowledge, right usage of term ADHD and hyperactivity of different groups of people. As next, it focuses on finding how is the situation with recognizing of ADHD and diagnosis and consecutive work with these children.
Diplomová práce se zabývá problematikou ADHD a hyperkinetické poruchy. První část práce je zaměřená na popsání ADHD, jejích symptomů, projevů v jednotlivých obdobích klinického vývoje dítěte, diagnostiku a léčbu. Hlavní část práce se zaměřuje na informovanost, správné používání termínu ADHD a hyperaktivita vybranými skupinami lidí. Dále pak na zjištění nynější situace týkající se odhalení a diagnostiky ADHD a následné práce s těmito dětmi.
Anotace v angličtině
Dissertation focus on problems connected with ADHD and hyperkinetic disorder. First part describes ADHD, it?s symptoms, utterances in different parts of children?s evolution, diagnosis and treatment. Main part focuses on foreknowledge, right usage of term ADHD and hyperactivity of different groups of people. As next, it focuses on finding how is the situation with recognizing of ADHD and diagnosis and consecutive work with these children.
Pojem hyperaktivita je často chybně spojován s jakýmikoli nežádoucími projevy chování, které narušují klidný průběh výuky. Pojem hyperaktivita je používán v okamžiku, kdy je dítě živější ve svých projevech. V teoretické části práce autorka věnuje pozornost hyperaktivitě, jejím příčinám, projevům, diagnostice. V této části bude vycházet z odborné literatury.\\
Ve výzkumné části práce se pokusí na základě pozorování ve třídách zjistit:\\
- jak se projevují děti s diagnostikovanou hyperaktivitou\\
- jak se projevují děti, které učitelé vnímají jako hyperaktivní, aniž by byla tato diagnóza potvrzena
Zásady pro vypracování
Pojem hyperaktivita je často chybně spojován s jakýmikoli nežádoucími projevy chování, které narušují klidný průběh výuky. Pojem hyperaktivita je používán v okamžiku, kdy je dítě živější ve svých projevech. V teoretické části práce autorka věnuje pozornost hyperaktivitě, jejím příčinám, projevům, diagnostice. V této části bude vycházet z odborné literatury.\\
Ve výzkumné části práce se pokusí na základě pozorování ve třídách zjistit:\\
- jak se projevují děti s diagnostikovanou hyperaktivitou\\
- jak se projevují děti, které učitelé vnímají jako hyperaktivní, aniž by byla tato diagnóza potvrzena
Seznam doporučené literatury
Drlíková, I.: Hyperaktivní dítě. Praha, Galén 2007\\
Goetz, M., Uhlíková, P.: ADHD porucha pozornosti s hyperaktivitou. Praha, Galén 2004\\
Jucovičová, D.: Neklidné a nesoustředěné dítě ve škole a v rodině. Praha, Grada 2010\\
Munden, A.: Poruchy pozornosti a hyperaktivita : přehled současných poznatků a
přístupů pro rodiče a odborníky. Praha, Portál 2008\\
Munden, A.: Poruchy pozornosti a hyperaktivita. Praha, Portál 2002\\
Prekopová, J.: Neklidné dítě. Praha, Portál 2008\\
Vágnerová, M.: Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha, Portál 2000
Seznam doporučené literatury
Drlíková, I.: Hyperaktivní dítě. Praha, Galén 2007\\
Goetz, M., Uhlíková, P.: ADHD porucha pozornosti s hyperaktivitou. Praha, Galén 2004\\
Jucovičová, D.: Neklidné a nesoustředěné dítě ve škole a v rodině. Praha, Grada 2010\\
Munden, A.: Poruchy pozornosti a hyperaktivita : přehled současných poznatků a
přístupů pro rodiče a odborníky. Praha, Portál 2008\\
Munden, A.: Poruchy pozornosti a hyperaktivita. Praha, Portál 2002\\
Prekopová, J.: Neklidné dítě. Praha, Portál 2008\\
Vágnerová, M.: Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha, Portál 2000