Bakalářská práce se zabývá slovesnou kategorií času se zaměřením na způsoby vyjadřování budoucnosti a základními prostředky odkazování na futurum. Součástí práce je charakteristika domu dětí a mládeže, didaktické zpracování oznamovacího způsobu třech základních budoucích časů pomocí projektového vyučování pro žáky mladšího školního věku a analýza znalostí žáků středního školního věku pomocí dotazníkového šetření.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the verbal category of future time and future tense markers in present-day English. The next part of the work is the characteristic of the Youth and Children organization, didactic treatment of the indicative of three basic future tenses using the project education aimed to younger school-aged children and the last part of the work analyzes the knowledge of the elder school-aged children using the questionnaire investigation.
Klíčová slova
budoucí čas, projektová výuka, mimoškolní vzdělávání, žáci mladšího školního věku, žáci staršího školního věku
Bakalářská práce se zabývá slovesnou kategorií času se zaměřením na způsoby vyjadřování budoucnosti a základními prostředky odkazování na futurum. Součástí práce je charakteristika domu dětí a mládeže, didaktické zpracování oznamovacího způsobu třech základních budoucích časů pomocí projektového vyučování pro žáky mladšího školního věku a analýza znalostí žáků středního školního věku pomocí dotazníkového šetření.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the verbal category of future time and future tense markers in present-day English. The next part of the work is the characteristic of the Youth and Children organization, didactic treatment of the indicative of three basic future tenses using the project education aimed to younger school-aged children and the last part of the work analyzes the knowledge of the elder school-aged children using the questionnaire investigation.
Klíčová slova
budoucí čas, projektová výuka, mimoškolní vzdělávání, žáci mladšího školního věku, žáci staršího školního věku
Práce bude zkoumat slovesnou kategorii času se zaměřením na způsoby vyjadřování budoucnosti a základními prostředky odkazování na futurum. Součástí práce bude analýza znalostí této gramatické kategorie u žáků mladšího školního věku s odkazem na konkrétní excerpta.
Zásady pro vypracování
Práce bude zkoumat slovesnou kategorii času se zaměřením na způsoby vyjadřování budoucnosti a základními prostředky odkazování na futurum. Součástí práce bude analýza znalostí této gramatické kategorie u žáků mladšího školního věku s odkazem na konkrétní excerpta.
Seznam doporučené literatury
Biber, D., Johansson, S., Leech, G., Conrad, S. and E. Finegan (1999). Longman Grammar of Spoken and Written English. London: Longman.
Dušková, L. (2006) Mluvnice současné angličtiny na pozadí češtiny. Praha: Academia
Hais, K. (1975) Anglická mluvnice. Praha
Huddleston, R. and Pullum, G.K. (2002) The Cambridge Grammar of the English Language. Cambridge: Cambridge University Press
Quirk, R., Greenbaum, S., Leech, G., Svartvik, J. (1985). A Comprehensive Grammar of the English Language. Longman
Seznam doporučené literatury
Biber, D., Johansson, S., Leech, G., Conrad, S. and E. Finegan (1999). Longman Grammar of Spoken and Written English. London: Longman.
Dušková, L. (2006) Mluvnice současné angličtiny na pozadí češtiny. Praha: Academia
Hais, K. (1975) Anglická mluvnice. Praha
Huddleston, R. and Pullum, G.K. (2002) The Cambridge Grammar of the English Language. Cambridge: Cambridge University Press
Quirk, R., Greenbaum, S., Leech, G., Svartvik, J. (1985). A Comprehensive Grammar of the English Language. Longman