Hlavním cílem diplomové práce je zjistit míru životní a pracovní spokojenosti učitelů 2. stupně ZŠ.
V teoretické části bude vymezen pojem životní a pracovní spokojenosti, dále faktory ovlivňující životní spokojenost a také způsoby měření životní spokojenosti. Ve vztahu k životní spokojenosti se bude práce zabývat také problematikou osobnosti a učitelské profese.
V praktické části bude sledována míra životní a pracovní spokojenosti vybraného vzorku učitelů 2. stupně ZŠ, a to nejen celková úroveň životní spokojenosti, ale i spokojenost učitelů v jednotlivých životních oblastech. Zkoumána bude také souvislost mezi jednotlivými životními oblastmi a celkovou životní spokojeností, vztah těchto dvou fenoménů k demografickým údajům a v neposlední řadě souvislost mezi životní spokojeností a osobnostními faktory.
Anotace v angličtině
The theoretical part of this thesis will define the concept of life and job satisfaction, as well as factors affecting life satisfaction and it´s measurement methods. In relation to life satisfaction, thesis will also investigate issues of personality and the teaching profession.
The practical part will be focused on the degree of life and job satisfaction of selected sample of second grade elementary school´s teachers, but not only the overall level of life satisfaction, but also the satisfaction of teachers in various areas of life.
Linkage between different areas of life and overall life satisfaction will be also examined in this thesis. The relationship of these two phenomena to demographic data and finally the relationship between life satisfaction and personality factors.
Klíčová slova
osobní pohoda, životní spokojenost, pracovní spokojenost, osobnostní faktory, učitelská profese
Klíčová slova v angličtině
personal well-being, life satisfaction, job satisfaction, personality factors, teaching profession
Rozsah průvodní práce
105 s. (123 881 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Hlavním cílem diplomové práce je zjistit míru životní a pracovní spokojenosti učitelů 2. stupně ZŠ.
V teoretické části bude vymezen pojem životní a pracovní spokojenosti, dále faktory ovlivňující životní spokojenost a také způsoby měření životní spokojenosti. Ve vztahu k životní spokojenosti se bude práce zabývat také problematikou osobnosti a učitelské profese.
V praktické části bude sledována míra životní a pracovní spokojenosti vybraného vzorku učitelů 2. stupně ZŠ, a to nejen celková úroveň životní spokojenosti, ale i spokojenost učitelů v jednotlivých životních oblastech. Zkoumána bude také souvislost mezi jednotlivými životními oblastmi a celkovou životní spokojeností, vztah těchto dvou fenoménů k demografickým údajům a v neposlední řadě souvislost mezi životní spokojeností a osobnostními faktory.
Anotace v angličtině
The theoretical part of this thesis will define the concept of life and job satisfaction, as well as factors affecting life satisfaction and it´s measurement methods. In relation to life satisfaction, thesis will also investigate issues of personality and the teaching profession.
The practical part will be focused on the degree of life and job satisfaction of selected sample of second grade elementary school´s teachers, but not only the overall level of life satisfaction, but also the satisfaction of teachers in various areas of life.
Linkage between different areas of life and overall life satisfaction will be also examined in this thesis. The relationship of these two phenomena to demographic data and finally the relationship between life satisfaction and personality factors.
Klíčová slova
osobní pohoda, životní spokojenost, pracovní spokojenost, osobnostní faktory, učitelská profese
Klíčová slova v angličtině
personal well-being, life satisfaction, job satisfaction, personality factors, teaching profession
Zásady pro vypracování
Hlavním cílem diplomové práce je zjistit míru životní a pracovní spokojenosti učitelů 2. stupně ZŠ. V teoretické části bude vymezen pojem životní a pracovní spokojenosti, dále faktory ovlivňující životní spokojenost a také způsoby měření životní spokojenosti. Ve vztahu k životní spokojenosti se bude práce zabývat také problematikou osobnosti a učitelské profese.\\
V praktické části bude sledována míra životní a pracovní spokojenosti vybraného vzorku učitelů 2. stupně ZŠ, a to nejen celková úroveň životní, ale i spokojenost učitelů v jednotlivých životních oblastech. Zkoumána bude také souvislost mezi jednotlivými životními oblastmi a celkovou životní spokojeností, vztah těchto dvou fenoménů k demografickým údajům a v neposlední řadě souvislost mezi životní spokojeností a osobnostními faktory.
Zásady pro vypracování
Hlavním cílem diplomové práce je zjistit míru životní a pracovní spokojenosti učitelů 2. stupně ZŠ. V teoretické části bude vymezen pojem životní a pracovní spokojenosti, dále faktory ovlivňující životní spokojenost a také způsoby měření životní spokojenosti. Ve vztahu k životní spokojenosti se bude práce zabývat také problematikou osobnosti a učitelské profese.\\
V praktické části bude sledována míra životní a pracovní spokojenosti vybraného vzorku učitelů 2. stupně ZŠ, a to nejen celková úroveň životní, ale i spokojenost učitelů v jednotlivých životních oblastech. Zkoumána bude také souvislost mezi jednotlivými životními oblastmi a celkovou životní spokojeností, vztah těchto dvou fenoménů k demografickým údajům a v neposlední řadě souvislost mezi životní spokojeností a osobnostními faktory.
Seznam doporučené literatury
Bendl, S. Kapitoly ze školní pedagogiky a školní psychologie: skripta pro studenty vykonávající pedagogickou praxi. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2008.\\
Blatný, M. Psychosociální souvislosti osobní pohody. Brno: Masarykova univerzita, 2005.\\
Hnilica, K. Vliv pracovního stresu a životních událostí na spokojenost se životem. Československá psychologie, 2004, 48, 3, 193-202.\\
Hřebíčková, M., Urbánek, T. NEO pětifaktorový osobnostní inventář (podle NEO Five-Factor Inventory P. T. Costya R. R. McCaee). Praha: Testcentrum, 2001.\\
Kebza, V., Šolcová, I. Well-being jako psychologický a zároveň mezioborově založený pojem. Československá psychologie, 2003, 4, 47, 333-345.\\
Rodná, K., Rodný, T. Dotazník životní spokojenosti. Praha: Testcentrum, 2001.
Seznam doporučené literatury
Bendl, S. Kapitoly ze školní pedagogiky a školní psychologie: skripta pro studenty vykonávající pedagogickou praxi. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2008.\\
Blatný, M. Psychosociální souvislosti osobní pohody. Brno: Masarykova univerzita, 2005.\\
Hnilica, K. Vliv pracovního stresu a životních událostí na spokojenost se životem. Československá psychologie, 2004, 48, 3, 193-202.\\
Hřebíčková, M., Urbánek, T. NEO pětifaktorový osobnostní inventář (podle NEO Five-Factor Inventory P. T. Costya R. R. McCaee). Praha: Testcentrum, 2001.\\
Kebza, V., Šolcová, I. Well-being jako psychologický a zároveň mezioborově založený pojem. Československá psychologie, 2003, 4, 47, 333-345.\\
Rodná, K., Rodný, T. Dotazník životní spokojenosti. Praha: Testcentrum, 2001.