Cílem diplomové práce bylo zanalyzování vnitřního a vnějšího prostředí oblasti Lipenska, vypracování analýzy současného stavu nabídky služeb cestovního ruchu a na základě provedených analýz a primárního výzkumu vypracovat optimální rozvojový plán pro udržení konkurenceschopnosti destinace. Součástí rozvojového plánu je uvedení možností financování investičních projektů a kalkulace vybrané rozvojové investice. V závěru práce byly zhodnoceny stanovené hypotézy.
Anotace v angličtině
The first section contains a literature search dealing with relevant topics. Primary data were obtained from structured interviews with mayors of municipalities of Lipno. Secondary information was drawn from the literature and many websites of Lipno.
In the practical part was prepared a complete analysis of the supply of tourism services. Next was drafted analysis of internal and external environment of Lipno, using SWOT analysis. Based on the analysis and primary research was prepared an optimum development plan of Lipno. Part of the development plan is costing the selected development measures. Recommendations made in developing the plan should lead
to the development of tourism in Lipno, and to increase the competitiveness of Lipno.
Tourism, analysis services, SWOT analysis, guided interview, development plan, Lipno.
Rozsah průvodní práce
89
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem diplomové práce bylo zanalyzování vnitřního a vnějšího prostředí oblasti Lipenska, vypracování analýzy současného stavu nabídky služeb cestovního ruchu a na základě provedených analýz a primárního výzkumu vypracovat optimální rozvojový plán pro udržení konkurenceschopnosti destinace. Součástí rozvojového plánu je uvedení možností financování investičních projektů a kalkulace vybrané rozvojové investice. V závěru práce byly zhodnoceny stanovené hypotézy.
Anotace v angličtině
The first section contains a literature search dealing with relevant topics. Primary data were obtained from structured interviews with mayors of municipalities of Lipno. Secondary information was drawn from the literature and many websites of Lipno.
In the practical part was prepared a complete analysis of the supply of tourism services. Next was drafted analysis of internal and external environment of Lipno, using SWOT analysis. Based on the analysis and primary research was prepared an optimum development plan of Lipno. Part of the development plan is costing the selected development measures. Recommendations made in developing the plan should lead
to the development of tourism in Lipno, and to increase the competitiveness of Lipno.
Tourism, analysis services, SWOT analysis, guided interview, development plan, Lipno.
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Cílem práce bude zanalyzování tržních podmínek, vnitřního prostředí zvoleného území a vypracování kompletní analýzy současného resp. budoucího stavu nabídky služeb cestovního ruchu na Lipensku. Diplomová práce je zaměřena na analýzu služeb cestovního ruchu na Lipensku, způsobů řízení destinace, jakož i analýzu rozvoje cestovního ruchu zde a na návrh optimálního rozvojového plánu pro udržení konkurenceschopnosti
na trhu.
Metodika práce:
V práci budou použity analytické metody historické, logické a komparační s využitím analýzy statistických údajů, SWOT analýzy území a další dle uvážení autorky. V rámci řešení práce autorka provede návrh optimálního rozvojového programu včetně kalkulace nákladů.
Rámcová osnova:
1.Úvod, 2. Cíle a metodika, 3. Literární přehled, 4. Řešení problematiky, 5. Provedení analýzy, 6. Návrhová část, 7. Závěr, 8. Resumé, 9. Použitá literatura, 10. Přílohy.
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Cílem práce bude zanalyzování tržních podmínek, vnitřního prostředí zvoleného území a vypracování kompletní analýzy současného resp. budoucího stavu nabídky služeb cestovního ruchu na Lipensku. Diplomová práce je zaměřena na analýzu služeb cestovního ruchu na Lipensku, způsobů řízení destinace, jakož i analýzu rozvoje cestovního ruchu zde a na návrh optimálního rozvojového plánu pro udržení konkurenceschopnosti
na trhu.
Metodika práce:
V práci budou použity analytické metody historické, logické a komparační s využitím analýzy statistických údajů, SWOT analýzy území a další dle uvážení autorky. V rámci řešení práce autorka provede návrh optimálního rozvojového programu včetně kalkulace nákladů.
Rámcová osnova:
1.Úvod, 2. Cíle a metodika, 3. Literární přehled, 4. Řešení problematiky, 5. Provedení analýzy, 6. Návrhová část, 7. Závěr, 8. Resumé, 9. Použitá literatura, 10. Přílohy.
Seznam doporučené literatury
1. BERÁNEK, Jaromír a Pavel KOTEK. Řízení hotelového provozu. 3. přepracované vydání. Praha: MAG Consulting: Grada Publishing, 2003. 218 s. ISBN 80-86724-00-X.
2. COLLIN, Peter. Dictionary of hotels, tourism and catering management. Teddington: Peter Collin Publishing, 1994, 275 s. ISBN 0948549408.
3. HORNER, Susan a John SWARBROOKE. Cestovní ruch, ubytování a stravování, využití volného času. Praha: Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0202-9.
4. JANEČKOVÁ, Lidmila a Miroslava VAŠTÍKOVÁ. Marketing služeb. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2001. 179 s. ISBN 80-7169-995-0.
5. KOTLER, P. R., J. T. BROWEN a J. C. MAKENS. Marketing for Hospitality & Tourism: International Edition. Prentice Hall. 2010. ISBN 978-0-13-245313-4.
6. FORET, Miroslav a Věra FORETOVÁ. Jak rozvíjet místní cestovní ruch. Praha: Grada, 2001. 178 s. ISBN 80-247-0207-X.
7. PETŘÍČKOVÁ, L., P. STUDNIČKA, P. a M. VRCHOTOVÁ. Organizace cestovního ruchu v krajích a v turistických regionech České republiky. 2. vyd. Praha: CzechTourism, 2012. 125 s. ISBN 978-80-87560-01-3.
8. PARMOVÁ, Dagmar a Dagmar PARMOVÁ. Provoz služeb v cestovním ruchu. 1. vyd. České Budějovice: Jihočeská univerzita, 2003. 84 s. ISBN 80-7040-611-9.
9. RYGLOVÁ, K., M. BURIAN a I. VAJČNEROVÁ. Cestovní ruch: podnikatelské principy a příležitosti v praxi. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2011. 213 s. ISBN 978-80-247-4039-3.
10. SHOEMAKER, Stowe a Margaret SHAW. Marketing Essentials in Hospitality and Tourism: Foundations and Practices. Prentice Hall, 2008. 640 pp. ISBN-13: 978-0131708273.
Seznam doporučené literatury
1. BERÁNEK, Jaromír a Pavel KOTEK. Řízení hotelového provozu. 3. přepracované vydání. Praha: MAG Consulting: Grada Publishing, 2003. 218 s. ISBN 80-86724-00-X.
2. COLLIN, Peter. Dictionary of hotels, tourism and catering management. Teddington: Peter Collin Publishing, 1994, 275 s. ISBN 0948549408.
3. HORNER, Susan a John SWARBROOKE. Cestovní ruch, ubytování a stravování, využití volného času. Praha: Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0202-9.
4. JANEČKOVÁ, Lidmila a Miroslava VAŠTÍKOVÁ. Marketing služeb. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2001. 179 s. ISBN 80-7169-995-0.
5. KOTLER, P. R., J. T. BROWEN a J. C. MAKENS. Marketing for Hospitality & Tourism: International Edition. Prentice Hall. 2010. ISBN 978-0-13-245313-4.
6. FORET, Miroslav a Věra FORETOVÁ. Jak rozvíjet místní cestovní ruch. Praha: Grada, 2001. 178 s. ISBN 80-247-0207-X.
7. PETŘÍČKOVÁ, L., P. STUDNIČKA, P. a M. VRCHOTOVÁ. Organizace cestovního ruchu v krajích a v turistických regionech České republiky. 2. vyd. Praha: CzechTourism, 2012. 125 s. ISBN 978-80-87560-01-3.
8. PARMOVÁ, Dagmar a Dagmar PARMOVÁ. Provoz služeb v cestovním ruchu. 1. vyd. České Budějovice: Jihočeská univerzita, 2003. 84 s. ISBN 80-7040-611-9.
9. RYGLOVÁ, K., M. BURIAN a I. VAJČNEROVÁ. Cestovní ruch: podnikatelské principy a příležitosti v praxi. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2011. 213 s. ISBN 978-80-247-4039-3.
10. SHOEMAKER, Stowe a Margaret SHAW. Marketing Essentials in Hospitality and Tourism: Foundations and Practices. Prentice Hall, 2008. 640 pp. ISBN-13: 978-0131708273.