Bakalářská práce popisuje životní styl studentů učitelských oborů, kteří studují v prezenční formě studia. Práce zkoumá aspekty jejich životního stylu z pohledu oboru Výchova ke zdraví. Východiskem je předpoklad, že studenti, jako budoucí učitelé, budou působit ve školním zařízení a budou povinni rozvíjet všechny stránky osobnosti žáků, a zároveň budou pro ně vzorem. V práci jsou představeny základní pojmy tématu životní styl: zdraví, životní styl, jednotlivé složky životního způsobu a jsou zde vymezeny role budoucího učitele. Výzkumné šetření zjišťuje v rámci kvantitativní výzkumné strategie prostřednictvím dotazníku, jaký je životní styl v definovaných oblastech, a pokouší se odpovědět na otázky, zda lze považovat jejich životní styl za zdravý, do jaké míry jsou studenti se svým životním stylem spokojeni a jaká je jejich míra optimálního prospívání. Výsledkem této práce je tedy popis zjištěných postojů k životnímu stylu.
Anotace v angličtině
Bachelors work describes life style of student, which are studying teaching branch at the university in daily studying. This work studies aspects of their life style from the perspective of health science. It is worked on the assumption that future teachers will work in school institutions, they will have to develop all of aspects pupils´ personality and they will be models for them. In this work there are presented basic concepts, which are concerned of life style: health, life style, individual parts of life style, and defined roles of future teacher. Research section finds through a quantitative research strategies through a questionnaire what is the students life style and tries to answer the questions: "Is their life style healthy? Are students satisfied with their life style? What is their optimal thriving?" The final result of this work is description of discovered attitudes to life style.
Klíčová slova
zdraví, životní styl, složky životního stylu, student vysoké školy, učitelství, spokojenost, optimální prospívání
Klíčová slova v angličtině
health, life style, aspects of life style, student of the university, teacher training, satisfaction, optimal thriving
Rozsah průvodní práce
94 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce popisuje životní styl studentů učitelských oborů, kteří studují v prezenční formě studia. Práce zkoumá aspekty jejich životního stylu z pohledu oboru Výchova ke zdraví. Východiskem je předpoklad, že studenti, jako budoucí učitelé, budou působit ve školním zařízení a budou povinni rozvíjet všechny stránky osobnosti žáků, a zároveň budou pro ně vzorem. V práci jsou představeny základní pojmy tématu životní styl: zdraví, životní styl, jednotlivé složky životního způsobu a jsou zde vymezeny role budoucího učitele. Výzkumné šetření zjišťuje v rámci kvantitativní výzkumné strategie prostřednictvím dotazníku, jaký je životní styl v definovaných oblastech, a pokouší se odpovědět na otázky, zda lze považovat jejich životní styl za zdravý, do jaké míry jsou studenti se svým životním stylem spokojeni a jaká je jejich míra optimálního prospívání. Výsledkem této práce je tedy popis zjištěných postojů k životnímu stylu.
Anotace v angličtině
Bachelors work describes life style of student, which are studying teaching branch at the university in daily studying. This work studies aspects of their life style from the perspective of health science. It is worked on the assumption that future teachers will work in school institutions, they will have to develop all of aspects pupils´ personality and they will be models for them. In this work there are presented basic concepts, which are concerned of life style: health, life style, individual parts of life style, and defined roles of future teacher. Research section finds through a quantitative research strategies through a questionnaire what is the students life style and tries to answer the questions: "Is their life style healthy? Are students satisfied with their life style? What is their optimal thriving?" The final result of this work is description of discovered attitudes to life style.
Klíčová slova
zdraví, životní styl, složky životního stylu, student vysoké školy, učitelství, spokojenost, optimální prospívání
Klíčová slova v angličtině
health, life style, aspects of life style, student of the university, teacher training, satisfaction, optimal thriving
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce je součásti širšího výzkumného záměru, jehož cílem je získat informace o tom, kdo je vlastně studentem PF JCU, jak žije. Půjde o soubor výzkumných sond - kvantitativních a kvalitativních, které by měly pokrýt všechny obory a formy studia.\\
Teoretická část se bude věnovat třem hlavním tématům: životnímu stylu; vývojové etapě časné dospělosti; terciárnímu vzdělávání.\\
V praktické části této práce bude použit kvantitativní výzkumný přístup. Jako základní metoda bude použito dotazování (technika dotazníku). Výzkumným souborem budou studenti denní formy studia učitelských oborů.\\
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce je součásti širšího výzkumného záměru, jehož cílem je získat informace o tom, kdo je vlastně studentem PF JCU, jak žije. Půjde o soubor výzkumných sond - kvantitativních a kvalitativních, které by měly pokrýt všechny obory a formy studia.\\
Teoretická část se bude věnovat třem hlavním tématům: životnímu stylu; vývojové etapě časné dospělosti; terciárnímu vzdělávání.\\
V praktické části této práce bude použit kvantitativní výzkumný přístup. Jako základní metoda bude použito dotazování (technika dotazníku). Výzkumným souborem budou studenti denní formy studia učitelských oborů.\\
Seznam doporučené literatury
Čeledová, Libuše a Rostislav Čevela. Výchova ke zdraví: vybrané kapitoly. Vydání 1. Praha: Grada, 2010, 126 s. ISBN 978-802-4732-138.\\
Dufková J., Urban L., Dubský, J. Sociologie životního stylu. Plzeň : Aleš Čeněk s.r.o. 2008\\
Gavora, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2010. ISBN 80-859-3115-X.\\
Chrástka, M. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.\\
Kraus, B. , Poláčková, V., et al. Prostředí - člověk -výchova. Brno : Paido,
2001. 199 s. ISBN 80-7315-004-2\\
Křivohlavý, J. Psychologie zdraví. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-717-8774-4.\\
Kubátová, H. Sociologie životního způsobu, Praha, Grada, 2010, ISBN 978-80-247-2456-0.\\
Kukačka V. Zdravý životní styl. Vydání 1. V Českých Budějovicích: Jihočeská univerzita,
Zemědělská fakulta, 2009, 176 s. ISBN 978-80-7394-105-5.\\
Langmeier, J., Krejčířová D. Vývojová psychologie. Praha : Grada, 2006. ISBN 80-247-1284-9\\
Říčan, P.. Cesta životem. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-736-7124-7.\\
Říčan, P. Psychologie osobnosti. Praha Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1174-4.\\
Vágnerová, M. Vývojová psychologie. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-717-8308-0.\\
Seznam doporučené literatury
Čeledová, Libuše a Rostislav Čevela. Výchova ke zdraví: vybrané kapitoly. Vydání 1. Praha: Grada, 2010, 126 s. ISBN 978-802-4732-138.\\
Dufková J., Urban L., Dubský, J. Sociologie životního stylu. Plzeň : Aleš Čeněk s.r.o. 2008\\
Gavora, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2010. ISBN 80-859-3115-X.\\
Chrástka, M. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.\\
Kraus, B. , Poláčková, V., et al. Prostředí - člověk -výchova. Brno : Paido,
2001. 199 s. ISBN 80-7315-004-2\\
Křivohlavý, J. Psychologie zdraví. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-717-8774-4.\\
Kubátová, H. Sociologie životního způsobu, Praha, Grada, 2010, ISBN 978-80-247-2456-0.\\
Kukačka V. Zdravý životní styl. Vydání 1. V Českých Budějovicích: Jihočeská univerzita,
Zemědělská fakulta, 2009, 176 s. ISBN 978-80-7394-105-5.\\
Langmeier, J., Krejčířová D. Vývojová psychologie. Praha : Grada, 2006. ISBN 80-247-1284-9\\
Říčan, P.. Cesta životem. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-736-7124-7.\\
Říčan, P. Psychologie osobnosti. Praha Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1174-4.\\
Vágnerová, M. Vývojová psychologie. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-717-8308-0.\\
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Práce byla prezentována řádným způsobem . Studentka zodpověděla všechny dotazy. Práce byla obhájena.