Cílem mé bakalářské práce je popsat osobnostní a profesní předpoklady pro pedagogickou profesi se zaměřením na oblast volného času. V jednotlivých kapitolách představuji základní terminologii, osobnostní stránku a profesní stránku pedagoga volného času, legislativní pojetí pedagoga volného času, pedagogiku volného času jako pomáhajícího profesi včetně její profesionalizace a následné profesní uplatnění pedagoga volného času. Získané poznatky shrnuji v závěru práce a profiluji osobnost pedagoga volného času s apelem na otevřenost problematiky pro další bádání.
Anotace v angličtině
The goal of my bachelor thesis is to describe personal and professional requirements for leisure pedagogy. In chapters I present terminology, personal and professional aspects of leisure educator, legal aspects of leisure educator, leisure pedagogy as a helping profession including its personalization and following professional use of leisure educator. I summarize this knowledge in a conclusion and I profile personality of a leisure educator with an appeal for openness for further research.
Klíčová slova
pedagogika volného času, pedagog volného času, žák, osobnost, profesní kompetence, profesní dovednosti, pomáhající profese
Klíčová slova v angličtině
leisure pedagogy, leisure educator, student, personality, professional competence, professional skills, helping professions
Rozsah průvodní práce
49 s. (85 583 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem mé bakalářské práce je popsat osobnostní a profesní předpoklady pro pedagogickou profesi se zaměřením na oblast volného času. V jednotlivých kapitolách představuji základní terminologii, osobnostní stránku a profesní stránku pedagoga volného času, legislativní pojetí pedagoga volného času, pedagogiku volného času jako pomáhajícího profesi včetně její profesionalizace a následné profesní uplatnění pedagoga volného času. Získané poznatky shrnuji v závěru práce a profiluji osobnost pedagoga volného času s apelem na otevřenost problematiky pro další bádání.
Anotace v angličtině
The goal of my bachelor thesis is to describe personal and professional requirements for leisure pedagogy. In chapters I present terminology, personal and professional aspects of leisure educator, legal aspects of leisure educator, leisure pedagogy as a helping profession including its personalization and following professional use of leisure educator. I summarize this knowledge in a conclusion and I profile personality of a leisure educator with an appeal for openness for further research.
Klíčová slova
pedagogika volného času, pedagog volného času, žák, osobnost, profesní kompetence, profesní dovednosti, pomáhající profese
Klíčová slova v angličtině
leisure pedagogy, leisure educator, student, personality, professional competence, professional skills, helping professions
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce se zabývá profilem pedagoga volného času a shrnuje získané poznatky. Cílem práce je popsat osobnostní a profesní předpoklady pro pedagogickou profesi se zaměřením na oblast volného času. V jednotlivých kapitolách představím použitou terminologii a historický exkurz, osobnostní stránku a profesní stránku pedagoga volného času a v závěru práce shrnu poznatky a provedu jejich zhodnocení.
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce se zabývá profilem pedagoga volného času a shrnuje získané poznatky. Cílem práce je popsat osobnostní a profesní předpoklady pro pedagogickou profesi se zaměřením na oblast volného času. V jednotlivých kapitolách představím použitou terminologii a historický exkurz, osobnostní stránku a profesní stránku pedagoga volného času a v závěru práce shrnu poznatky a provedu jejich zhodnocení.
Seznam doporučené literatury
PRŮCHA, J. Přehled pedagogiky, 3. vyd. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-567-7.
PRŮCHA, J. a kol. Pedagogický slovník, 4. vyd. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-772-8.
SPILKOVÁ, V. Proměny primární školy a vzdělávání učitelů v historicko-srovnávací perspektivě. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 1997. ISBN 80-86039-41-2.
FONTANA, D. Psychologie ve školní praxi: příručka pro učitele. 3. vyd. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-725-1.
HARTL, P. Stručný psychologický slovník. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-803-1.
MASARIKOVÁ, A.; MASARIK, P. Vybrané kapitoly z pedagogiky volného času. 2. vyd. Nitra: Univerzita Konštantína Filozofa, 2002. ISBN 80-968735-0-4.
VETEŠKA, J.; TURECKIOVÁ, M. Vzdělávání a rozvoj podle kompetencí: Kompetence v andragogice, pedagogice a řízení. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 2008. ISBN 978-80-86723-54-9.
HÁJEK, B. Nástin metodiky vedení zájmové činnosti. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2007. ISBN 978-80-7290-265-1.
PÁVKOVÁ, J. et. al. Pedagogika volného času: Teorie praxe a perspektivy výchovy mimo vyučování a zařízení ve volném čase. 3. vyd. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-711-6.
JŮVA, V. Stručné dějiny pedagogiky. Brno: PAIDO, 2007. ISBN 80-85931-43-5.
SEKERA, J. Hodnotová orientace a mezilidské vztahy v pedagogických sborech. Ostrava: REPRONIS, 1994. ISBN 80-7042-072-3.
VÁŽANSKÝ, M. Základy pedagogiky volného casu. 2. aktualit. vyd. Brno: Arktida, 2001, ISBN 80-86384-00-4.
Seznam doporučené literatury
PRŮCHA, J. Přehled pedagogiky, 3. vyd. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-567-7.
PRŮCHA, J. a kol. Pedagogický slovník, 4. vyd. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-772-8.
SPILKOVÁ, V. Proměny primární školy a vzdělávání učitelů v historicko-srovnávací perspektivě. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 1997. ISBN 80-86039-41-2.
FONTANA, D. Psychologie ve školní praxi: příručka pro učitele. 3. vyd. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-725-1.
HARTL, P. Stručný psychologický slovník. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-803-1.
MASARIKOVÁ, A.; MASARIK, P. Vybrané kapitoly z pedagogiky volného času. 2. vyd. Nitra: Univerzita Konštantína Filozofa, 2002. ISBN 80-968735-0-4.
VETEŠKA, J.; TURECKIOVÁ, M. Vzdělávání a rozvoj podle kompetencí: Kompetence v andragogice, pedagogice a řízení. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 2008. ISBN 978-80-86723-54-9.
HÁJEK, B. Nástin metodiky vedení zájmové činnosti. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2007. ISBN 978-80-7290-265-1.
PÁVKOVÁ, J. et. al. Pedagogika volného času: Teorie praxe a perspektivy výchovy mimo vyučování a zařízení ve volném čase. 3. vyd. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-711-6.
JŮVA, V. Stručné dějiny pedagogiky. Brno: PAIDO, 2007. ISBN 80-85931-43-5.
SEKERA, J. Hodnotová orientace a mezilidské vztahy v pedagogických sborech. Ostrava: REPRONIS, 1994. ISBN 80-7042-072-3.
VÁŽANSKÝ, M. Základy pedagogiky volného casu. 2. aktualit. vyd. Brno: Arktida, 2001, ISBN 80-86384-00-4.