Stručná charakteristika: \\Rizikový management představuje systém předcházení ztrátám
a zmírňování jejich dopadu. Rizika, kterým je vystavena každá firma, lze členit do tří rovin, tj. aktiva, lidské zdroje, odpovědnost.
\\Cíl řešení: \\Provést analýzu současného stavu zkoumaného subjektu, hledat a navrhnout
optimální systém odvracení rizik, tj. jak s nejnižšími náklady získat takové finanční zdroje, aby bylo možno čelit dopadu rizik.
\\Metodický postup:\\ Prostudovat odbornou literaturu se zaměřením na oblast průmyslových, obchodních, finančních, inflačních, mezinárodních a globálních rizik. Analyzovat současný stav ve firmě. Navrhnout metodický postup tvorby systému předcházení riziku. Navrhnout systém kontroly, eliminace a zmírňování rizik a optimalizovat tak podnikové zdroje.
\\Rámcová osnova: \\1. Úvod, 2. Literární přehled, 3. Metodika, 4. Analýza současného stavu,
5. Návrh optimálního systému řízení kvality. 6. Závěr, 7. Přehled použité literatury,
8. Přílohy.
Zásady pro vypracování
Stručná charakteristika: \\Rizikový management představuje systém předcházení ztrátám
a zmírňování jejich dopadu. Rizika, kterým je vystavena každá firma, lze členit do tří rovin, tj. aktiva, lidské zdroje, odpovědnost.
\\Cíl řešení: \\Provést analýzu současného stavu zkoumaného subjektu, hledat a navrhnout
optimální systém odvracení rizik, tj. jak s nejnižšími náklady získat takové finanční zdroje, aby bylo možno čelit dopadu rizik.
\\Metodický postup:\\ Prostudovat odbornou literaturu se zaměřením na oblast průmyslových, obchodních, finančních, inflačních, mezinárodních a globálních rizik. Analyzovat současný stav ve firmě. Navrhnout metodický postup tvorby systému předcházení riziku. Navrhnout systém kontroly, eliminace a zmírňování rizik a optimalizovat tak podnikové zdroje.
\\Rámcová osnova: \\1. Úvod, 2. Literární přehled, 3. Metodika, 4. Analýza současného stavu,
5. Návrh optimálního systému řízení kvality. 6. Závěr, 7. Přehled použité literatury,
8. Přílohy.
Seznam doporučené literatury
BUREŠ, I.: Marketing pro firmu v krizi. Management Press, a. s., Praha 1995, s. 143
\\CHEVALIER, A., HIRSCH, G.: Rizika podnikání. Victoria Publishing, Praha 1994, s. 137
\\JIRÁSEK, J.: Štíhlá výroba. Grada Publishing, a. s., Praha 1998, s. 199,
ISBN 80-7169-394-4
\\TRUNEČEK, J.: Systémy podnikového řízení ve společnosti znalostí. VŠE v Praze,
Praha 1999, s. 184, ISBN 80-7079-083-0
\\VODÁČEK, L., - VODÁČKOVÁ, O.: Management. Teorie a praxe v informační
společnosti. Management Press 2001, 4. vydání, Praha 2001, s. 314, ISBN 80-7261-041-4
\\Moderní řízení, Ekonom, Hospodářské noviny
Seznam doporučené literatury
BUREŠ, I.: Marketing pro firmu v krizi. Management Press, a. s., Praha 1995, s. 143
\\CHEVALIER, A., HIRSCH, G.: Rizika podnikání. Victoria Publishing, Praha 1994, s. 137
\\JIRÁSEK, J.: Štíhlá výroba. Grada Publishing, a. s., Praha 1998, s. 199,
ISBN 80-7169-394-4
\\TRUNEČEK, J.: Systémy podnikového řízení ve společnosti znalostí. VŠE v Praze,
Praha 1999, s. 184, ISBN 80-7079-083-0
\\VODÁČEK, L., - VODÁČKOVÁ, O.: Management. Teorie a praxe v informační
společnosti. Management Press 2001, 4. vydání, Praha 2001, s. 314, ISBN 80-7261-041-4
\\Moderní řízení, Ekonom, Hospodářské noviny