Bakalářská práce se zabývá otázkou, jakým způsobem může supervize podporovat profesní růst vychovatelů školní družiny. V první části je specifikována školní družina, jako prostředí, kde probíhá pedagogická činnost vychovatele školní družiny. Dále je popsána osoba vychovatele školní družiny, jeho schopnosti, dovednosti a činnosti, které ve své praxi vykonává. Další část práce je věnována supervizi, jejím cílům, druhům a funkcím. V závěrečné části dochází k aplikaci jednotlivých funkcí supervize na pedagogickou činnost vychovatele školní družiny a k hledání možných přínosů pro profesní růst vychovatele školní družiny.
Anotace v angličtině
The bachelor work deals with the question of supervisions support the professional growth of after-school centres educators. The first place of work is specified after-school centre as environment, where the pedagogic activity of after-school centres educator is being done. Also it describes the person of the educator his abilities, skills and activities in his practice exercises. Another part of work is dedicated in supervision, its objectives, modes and functions. The final part is the application of individual supervision functions of educator's education and search for possible benefits to the professional growth of after-school centre's educator.
Klíčová slova
školská zařízení, školní družina, vychovatel školní družiny, profesní růst, supervize, funkce supervize
Klíčová slova v angličtině
school institutions, after-school centre, educator of after-school centre, professional growth, supervision, supervision's functions
Rozsah průvodní práce
49
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá otázkou, jakým způsobem může supervize podporovat profesní růst vychovatelů školní družiny. V první části je specifikována školní družina, jako prostředí, kde probíhá pedagogická činnost vychovatele školní družiny. Dále je popsána osoba vychovatele školní družiny, jeho schopnosti, dovednosti a činnosti, které ve své praxi vykonává. Další část práce je věnována supervizi, jejím cílům, druhům a funkcím. V závěrečné části dochází k aplikaci jednotlivých funkcí supervize na pedagogickou činnost vychovatele školní družiny a k hledání možných přínosů pro profesní růst vychovatele školní družiny.
Anotace v angličtině
The bachelor work deals with the question of supervisions support the professional growth of after-school centres educators. The first place of work is specified after-school centre as environment, where the pedagogic activity of after-school centres educator is being done. Also it describes the person of the educator his abilities, skills and activities in his practice exercises. Another part of work is dedicated in supervision, its objectives, modes and functions. The final part is the application of individual supervision functions of educator's education and search for possible benefits to the professional growth of after-school centre's educator.
Klíčová slova
školská zařízení, školní družina, vychovatel školní družiny, profesní růst, supervize, funkce supervize
Klíčová slova v angličtině
school institutions, after-school centre, educator of after-school centre, professional growth, supervision, supervision's functions
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce je ukázat, zda využití supervize v profesi vychovatele školní družiny má své opodstatnění.
Za tímto účelem specifikuji úlohu vychovatele školní družiny, činnosti, které vykonává a nároky, které jsou na něj kladeny.
V další části práce vymezím disciplínu supervize, především se zaměřením na její funkce a cíle.
V závěru práce budu zvažovat, v jakých směrech by supervize mohla být pro profesi vychovatele přínosná.
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce je ukázat, zda využití supervize v profesi vychovatele školní družiny má své opodstatnění.
Za tímto účelem specifikuji úlohu vychovatele školní družiny, činnosti, které vykonává a nároky, které jsou na něj kladeny.
V další části práce vymezím disciplínu supervize, především se zaměřením na její funkce a cíle.
V závěru práce budu zvažovat, v jakých směrech by supervize mohla být pro profesi vychovatele přínosná.
Seznam doporučené literatury
HÁJEK, Bedřich a kol. Jak vytvořit vzdělávací program pro školní družiny. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-233-1.
HÁJEK, Bedřich, HOFBAUER, Břetislav a PÁVKOVÁ, Jiřina. Pedagogické ovlivňování
volného času: trendy pedagogiky volného času. Vyd. 2., aktualiz. Praha: Portál, 2011.ISBN 978-80-262-0030-7.
HÁJEK, Břetislav, PÁVKOVÁ Jiřina a kol. Školní družina. Vyd. 1. Praha: Portál, 2003.ISBN 80-7178-751-5.
HAVRDOVÁ, Z. HAJNÝ, M. et al. Praktická supervize: průvodce supervizí pro
začínající supervizory, manažery a příjemce supervize, Praha: Galén, 2008.
ISBN 978-80-7262-532-1.
HAWKINS, P. SHOHET, R. Supervize v pomáhajících profesích, Praha: Portál,
2004. ISBN 80-7178-715-9.
PÁVKOVÁ, Jiřina et al. Pedagogika volného času. Vyd. 3., aktualiz. Praha: Portál, 2002.ISBN 80-7178-711-6.
VÁVROVÁ, S. Doprovázení v pomáhajících profesích. Praha: Portál, 2012.ISBN 978-80-262-0087-1
Seznam doporučené literatury
HÁJEK, Bedřich a kol. Jak vytvořit vzdělávací program pro školní družiny. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-233-1.
HÁJEK, Bedřich, HOFBAUER, Břetislav a PÁVKOVÁ, Jiřina. Pedagogické ovlivňování
volného času: trendy pedagogiky volného času. Vyd. 2., aktualiz. Praha: Portál, 2011.ISBN 978-80-262-0030-7.
HÁJEK, Břetislav, PÁVKOVÁ Jiřina a kol. Školní družina. Vyd. 1. Praha: Portál, 2003.ISBN 80-7178-751-5.
HAVRDOVÁ, Z. HAJNÝ, M. et al. Praktická supervize: průvodce supervizí pro
začínající supervizory, manažery a příjemce supervize, Praha: Galén, 2008.
ISBN 978-80-7262-532-1.
HAWKINS, P. SHOHET, R. Supervize v pomáhajících profesích, Praha: Portál,
2004. ISBN 80-7178-715-9.
PÁVKOVÁ, Jiřina et al. Pedagogika volného času. Vyd. 3., aktualiz. Praha: Portál, 2002.ISBN 80-7178-711-6.
VÁVROVÁ, S. Doprovázení v pomáhajících profesích. Praha: Portál, 2012.ISBN 978-80-262-0087-1