Bakalářská práce se zabývá problematikou komunikace prostřednictvím sociálních sítí u žáků 2. stupně základních škol. Teoretická část je rozdělena do několika kapitol, které pojednávají o období dospívání, komunikaci a seznamují nás s internetem a sociálními sítěmi. Druhá část práce je věnována dotazníkovému šetření mezi žáky 2. stupně Základní školy v Jemnici. Pokusila jsem se odpovědět i na otázky, které se týkají komunikace a jejich forem, důležitost sociálních sítí pro adolescenty a další. Výsledky výzkumu jsou prezentovány formou tabulek a grafů.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis deal with a communication through the social networks of the pupils of second grade of elementary school. Theoretical part is divided into several chapters, which deal with adolescence period, communication and infrom us about internet and social networks. Second part of this thesis deal with results of the survey in the middle school in Jemnice. I as well tried to answer the questions, which is related to communication and its form, importace of the social networks for adolescences and so on. Results of the survey is presented by the tables and graphs.
Klíčová slova
komunikace, sdělovací prostředky, sociální sítě, volný čas, adolescence
Klíčová slova v angličtině
communication, mass media, social networks, leisure, adolescence
Rozsah průvodní práce
62 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá problematikou komunikace prostřednictvím sociálních sítí u žáků 2. stupně základních škol. Teoretická část je rozdělena do několika kapitol, které pojednávají o období dospívání, komunikaci a seznamují nás s internetem a sociálními sítěmi. Druhá část práce je věnována dotazníkovému šetření mezi žáky 2. stupně Základní školy v Jemnici. Pokusila jsem se odpovědět i na otázky, které se týkají komunikace a jejich forem, důležitost sociálních sítí pro adolescenty a další. Výsledky výzkumu jsou prezentovány formou tabulek a grafů.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis deal with a communication through the social networks of the pupils of second grade of elementary school. Theoretical part is divided into several chapters, which deal with adolescence period, communication and infrom us about internet and social networks. Second part of this thesis deal with results of the survey in the middle school in Jemnice. I as well tried to answer the questions, which is related to communication and its form, importace of the social networks for adolescences and so on. Results of the survey is presented by the tables and graphs.
Klíčová slova
komunikace, sdělovací prostředky, sociální sítě, volný čas, adolescence
Klíčová slova v angličtině
communication, mass media, social networks, leisure, adolescence
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce se bude zabývat rolí komunikace v prostředí sociálních sítí. V teoretické rovině bude autorka analyzovat problematiku mediální komunikace a role médií v životě dětí a mládeže. V praktické části provede výzkumné šetření, jehož cílem bude zjistit, do jaké míry žáci 2. stupně ZŠ upřednostňují komunikaci prostřednictvím sociálních sítí před běžnou formou mezilidské komunikace. Předmětem zkoumání bude např. to, jak děti hodnotí význam a roli virtuální komunikace ve svém životě, jak vnímají její význam a jak vnímají ostatní formy komunikace apod.\\
Cílovou skupinou empirické části bakalářské práce budou žáci 2. stupně ZŠ. Jako výzkumná metoda bude použito kvantitativní dotazování a následná analýza získaných dat.
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce se bude zabývat rolí komunikace v prostředí sociálních sítí. V teoretické rovině bude autorka analyzovat problematiku mediální komunikace a role médií v životě dětí a mládeže. V praktické části provede výzkumné šetření, jehož cílem bude zjistit, do jaké míry žáci 2. stupně ZŠ upřednostňují komunikaci prostřednictvím sociálních sítí před běžnou formou mezilidské komunikace. Předmětem zkoumání bude např. to, jak děti hodnotí význam a roli virtuální komunikace ve svém životě, jak vnímají její význam a jak vnímají ostatní formy komunikace apod.\\
Cílovou skupinou empirické části bakalářské práce budou žáci 2. stupně ZŠ. Jako výzkumná metoda bude použito kvantitativní dotazování a následná analýza získaných dat.
Seznam doporučené literatury
KOPECKÝ, K., KREJČÍ, V. Rizika virtuální komunikace (příručka pro učitele a rodiče). 1.vydání. Olomouc: NET UNIVERSITY, 2010. ISBN 978-80-254-7866-0\\
MUSIL, J. Úvod do sociální a masové komunikace. VŠ J. A. Komenského 2004\\
PAVLÍČEK, A. Nová média a sociální sítě. Praha: Oeconomica, 2010. ISBN 978-80-2451-742-1\\
SAK, P. a kol. Člověk a vzdělání v informační společnosti. Vzdělávání a život v komputerizované společnosti. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-230-0\\
ŠMAHEL,D. SUBRAHMANYAM, K. Mladí lidé ve virtuálním světě. 1. vydání. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-866-1\\
VYBÍRAL, Z. Psychologie lidské komunikace. 1. vydání. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-291-2
Seznam doporučené literatury
KOPECKÝ, K., KREJČÍ, V. Rizika virtuální komunikace (příručka pro učitele a rodiče). 1.vydání. Olomouc: NET UNIVERSITY, 2010. ISBN 978-80-254-7866-0\\
MUSIL, J. Úvod do sociální a masové komunikace. VŠ J. A. Komenského 2004\\
PAVLÍČEK, A. Nová média a sociální sítě. Praha: Oeconomica, 2010. ISBN 978-80-2451-742-1\\
SAK, P. a kol. Člověk a vzdělání v informační společnosti. Vzdělávání a život v komputerizované společnosti. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-230-0\\
ŠMAHEL,D. SUBRAHMANYAM, K. Mladí lidé ve virtuálním světě. 1. vydání. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-866-1\\
VYBÍRAL, Z. Psychologie lidské komunikace. 1. vydání. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-291-2