Dnes se již v herním světě neklade důraz jen na postřeh, nebo logické myšlení hráče, ale i na to, aby si hráč po odehrání hry zapamatoval příběh, který mu hra předá. Vyprávění příběhu ve hře je trochu jiné než ve filmu, ale konečný důsledek může být stejný.
Tato práce "Výukově orientovaná hra v prostředí Českého Krumlova" je zaměřena na tvorbu hry umožňující volný pohyb po 3D prostředí a na technologii pro tuto práci využitou. Pro programování hry bude využito technologie, která dovoluje tvorbu aplikací ve více platformách. Pohyb hráče bude založen na základních herních prvcích, jako je průlet či chůze. Dále budou tvořeny skripty pro interakci uživatele s prostředím. Pro import celého města bude hledán nejvhodnější formát jak samotných modelů, tak textur. Podle možností zvoleného prostředí pro vývoj bude navržen příběh hry (scénář), který bude korespondovat s historií i současností města Český Krumlov, a bude hráče motivovat v dalším postupu hrou.
Anotace v angličtině
Today in gaming does not focus only on observation or logical thinking of player, but also to allow a player after playing games remember the story that his game forward in an entertaining way. Telling the story of the game is a little different than in the movie, but the end result may be the same.
This work " educationally oriented game in Český Krumlov " is aimed at creating the game that allows free movement of the 3D environment and the technology used for this work. For game programming technology will be used Unity3D, which allows the creation of applications in multiple platforms. Moving the player will be based on the basic game elements, such as fly or walk. They will create scripts for user interaction with the environment or texture loading from external sources. To import the entire city will be find the most appropriate format on their own models and textures. By the chosen development environment is designed game story (script) that will correspond with the history and present of Český Krumlov, and player will be motivace to further progress in the game.
Klíčová slova
Spirity, Počítačová hra, hra pro android, hra pro webový prohlížeč, herní engine, tvorba hry, Unity 3D, Shiva 3D, UnrealEngine, Český Krumlov
Klíčová slova v angličtině
Spirity, PC game, game for android, game for web broker, game engine, game making, Unity 3D, Shiva 3D UnrealEngine, Český Krumlov
Rozsah průvodní práce
51 s. (54 608 znaků).
Jazyk
CZ
Anotace
Dnes se již v herním světě neklade důraz jen na postřeh, nebo logické myšlení hráče, ale i na to, aby si hráč po odehrání hry zapamatoval příběh, který mu hra předá. Vyprávění příběhu ve hře je trochu jiné než ve filmu, ale konečný důsledek může být stejný.
Tato práce "Výukově orientovaná hra v prostředí Českého Krumlova" je zaměřena na tvorbu hry umožňující volný pohyb po 3D prostředí a na technologii pro tuto práci využitou. Pro programování hry bude využito technologie, která dovoluje tvorbu aplikací ve více platformách. Pohyb hráče bude založen na základních herních prvcích, jako je průlet či chůze. Dále budou tvořeny skripty pro interakci uživatele s prostředím. Pro import celého města bude hledán nejvhodnější formát jak samotných modelů, tak textur. Podle možností zvoleného prostředí pro vývoj bude navržen příběh hry (scénář), který bude korespondovat s historií i současností města Český Krumlov, a bude hráče motivovat v dalším postupu hrou.
Anotace v angličtině
Today in gaming does not focus only on observation or logical thinking of player, but also to allow a player after playing games remember the story that his game forward in an entertaining way. Telling the story of the game is a little different than in the movie, but the end result may be the same.
This work " educationally oriented game in Český Krumlov " is aimed at creating the game that allows free movement of the 3D environment and the technology used for this work. For game programming technology will be used Unity3D, which allows the creation of applications in multiple platforms. Moving the player will be based on the basic game elements, such as fly or walk. They will create scripts for user interaction with the environment or texture loading from external sources. To import the entire city will be find the most appropriate format on their own models and textures. By the chosen development environment is designed game story (script) that will correspond with the history and present of Český Krumlov, and player will be motivace to further progress in the game.
Klíčová slova
Spirity, Počítačová hra, hra pro android, hra pro webový prohlížeč, herní engine, tvorba hry, Unity 3D, Shiva 3D, UnrealEngine, Český Krumlov
Klíčová slova v angličtině
Spirity, PC game, game for android, game for web broker, game engine, game making, Unity 3D, Shiva 3D UnrealEngine, Český Krumlov
Zásady pro vypracování
Při zpracování bakalářské práce bude student postupovat následujícím způsobem:
Shromáždí informace o možných existujících prostředích pro vývoj 3D interaktivních her a metodách tvorby 3D hry a provede jejich základní porovnání.
Student ve spolupráce s odborníky na historii města vybere vhodný příběh a vytvoří scénář hry s výukovými prvky. Hra bude mít za úkol zábavnou formou přiblížit dětem ve věku 6-16 let historický vývoj Českého Krumlova, stavební slohy, šlechtu v Českém Krumlově a pověsti, báje a strašidla na starém městě.
Student vytvoří na základě existující části 3D modelu historického jádra v České Krumlově hru ve zvoleném herním prostředí, doplní scénu o další prvky a nastaví metody interakce uživatele s prostředím.
Výslednou hru publikuje ve spolupráci s občanským sdružením KRAJINAK a prakticky otetuje na vybraném vzorku cílové skupiny a zhodnotí dosaženého výsledku.
Cíle práce:\\
Cílem práce je vytvoření 3D hry pro děti ve věku 6-16 let. Hra bude zábavnou formou přibližovat historii města.
Zásady pro vypracování
Při zpracování bakalářské práce bude student postupovat následujícím způsobem:
Shromáždí informace o možných existujících prostředích pro vývoj 3D interaktivních her a metodách tvorby 3D hry a provede jejich základní porovnání.
Student ve spolupráce s odborníky na historii města vybere vhodný příběh a vytvoří scénář hry s výukovými prvky. Hra bude mít za úkol zábavnou formou přiblížit dětem ve věku 6-16 let historický vývoj Českého Krumlova, stavební slohy, šlechtu v Českém Krumlově a pověsti, báje a strašidla na starém městě.
Student vytvoří na základě existující části 3D modelu historického jádra v České Krumlově hru ve zvoleném herním prostředí, doplní scénu o další prvky a nastaví metody interakce uživatele s prostředím.
Výslednou hru publikuje ve spolupráci s občanským sdružením KRAJINAK a prakticky otetuje na vybraném vzorku cílové skupiny a zhodnotí dosaženého výsledku.
Cíle práce:\\
Cílem práce je vytvoření 3D hry pro děti ve věku 6-16 let. Hra bude zábavnou formou přibližovat historii města.
Seznam doporučené literatury
ŽÁRA, J. VRML97 - Laskavý průvodce virtuálními světy. Brno: Computer Press, 1999, ISBN 80-7226-143-6.
CREIGHTON, Ryan Henson. Unity 3d game development by example: LIte: Beginner´s Guide. 2010. vyd. 32 Lincoln Road Olton, Birmingham, B27 6PA, UK.: Packt Publishing, 2011. ISBN 978-1-849691-60-4.
Seznam doporučené literatury
ŽÁRA, J. VRML97 - Laskavý průvodce virtuálními světy. Brno: Computer Press, 1999, ISBN 80-7226-143-6.
CREIGHTON, Ryan Henson. Unity 3d game development by example: LIte: Beginner´s Guide. 2010. vyd. 32 Lincoln Road Olton, Birmingham, B27 6PA, UK.: Packt Publishing, 2011. ISBN 978-1-849691-60-4.