Bakalárska práca sa venuje téme životného štýlu vysokoškolského študenta odboru Výchova ke zdraví. Cieľom práce je zistiť, do akej miery sa jednotliví informanti stotožňujú a žijú v súlade s myšlienkou a odkazom študovaného odboru. V teoretickej časti sú popísané konkrétne zložky zdravého životného štýlu. Zameriava sa aj na faktory, ktoré poškodzujú zdravie človeka. Rozoberá jednotlivé vývojové etapy človeka a jeho spokojnosť so životom. Empirická časť bakalárskej práce je venovaná výskumnému šetreniu. Je v nej zisťované, či sú študenti spokojní so svojím životom. Ako vnímajú štúdium na odbore Výchova ke zdraví. K naplneniu výskumných cieľov bol zvolený kvalitatívny prístup, metóda hĺbkového rozhovoru.
Anotace v angličtině
Thesis is devoted to the topic of lifestyle Master's student of the Department of Health Education. The aim of this work is to determine the extent to which individual informants identify and live in accordance with the spirit and the reference department studied. The theoretical part describes the specific components of a healthy lifestyle. Also focuses on the factors that harm human health. Discusses the different developmental stages of man and life satisfaction. The empirical part of the thesis is devoted to a research investigation. It is detected whether students are satisfied with their lives. Perceptions of study in the Department of Health Education. To fulfill the research objectives was chosen qualitative approach, in-depth interview method.
Klíčová slova
životný štýl, zložky životného štýlu, vysokoškolák, pohybové aktivity, výživa
Bakalárska práca sa venuje téme životného štýlu vysokoškolského študenta odboru Výchova ke zdraví. Cieľom práce je zistiť, do akej miery sa jednotliví informanti stotožňujú a žijú v súlade s myšlienkou a odkazom študovaného odboru. V teoretickej časti sú popísané konkrétne zložky zdravého životného štýlu. Zameriava sa aj na faktory, ktoré poškodzujú zdravie človeka. Rozoberá jednotlivé vývojové etapy človeka a jeho spokojnosť so životom. Empirická časť bakalárskej práce je venovaná výskumnému šetreniu. Je v nej zisťované, či sú študenti spokojní so svojím životom. Ako vnímajú štúdium na odbore Výchova ke zdraví. K naplneniu výskumných cieľov bol zvolený kvalitatívny prístup, metóda hĺbkového rozhovoru.
Anotace v angličtině
Thesis is devoted to the topic of lifestyle Master's student of the Department of Health Education. The aim of this work is to determine the extent to which individual informants identify and live in accordance with the spirit and the reference department studied. The theoretical part describes the specific components of a healthy lifestyle. Also focuses on the factors that harm human health. Discusses the different developmental stages of man and life satisfaction. The empirical part of the thesis is devoted to a research investigation. It is detected whether students are satisfied with their lives. Perceptions of study in the Department of Health Education. To fulfill the research objectives was chosen qualitative approach, in-depth interview method.
Klíčová slova
životný štýl, zložky životného štýlu, vysokoškolák, pohybové aktivity, výživa
Bakalářská práce je součásti širšího výzkumného záměru, jehož cílem je získat informace o tom, kdo je vlastně studentem PF JCU, jak žije. Půjde o soubor výzkumných sond - kvantitativních a kvalitativních, které by měly pokrýt všechny obory a formy studia.\\
Teoretická část práce bude obsahovat tři hlavní témata: životní styl, vývojová etapa
časné dospělosti, problematika terciárního vzdělávání.\\
V praktické části této práce bude použit kvalitativní výzkumný přístup. Jako základní metoda bude použito dotazování (metoda hloubkového rozhovoru). Výzkumným souborem budou studenti denního studia oboru Výchova ke zdraví.\\
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce je součásti širšího výzkumného záměru, jehož cílem je získat informace o tom, kdo je vlastně studentem PF JCU, jak žije. Půjde o soubor výzkumných sond - kvantitativních a kvalitativních, které by měly pokrýt všechny obory a formy studia.\\
Teoretická část práce bude obsahovat tři hlavní témata: životní styl, vývojová etapa
časné dospělosti, problematika terciárního vzdělávání.\\
V praktické části této práce bude použit kvalitativní výzkumný přístup. Jako základní metoda bude použito dotazování (metoda hloubkového rozhovoru). Výzkumným souborem budou studenti denního studia oboru Výchova ke zdraví.\\
Seznam doporučené literatury
Čeledová, Libuše a Rostislav Čevela. Výchova ke zdraví: vybrané kapitoly. Praha: Grada, 2010, ISBN 978-802-4732-138.\\
Dufková J., Urban L., Dubský, J. Sociologie životního stylu. Plzeň : Aleš Čeněk s.r.o. 2008\\
Gavora, P. Výzkumné metody v pedagogice: příručka pro studenty, učitele a výzkumné pracovníky. Brno: Paido - edice pedagogické literatury, 1996. ISBN 80-859-3115-X.\\
Kraus, B. , Poláčková, V., et al. Prostředí - člověk -výchova. Brno : Paido, 2001. ISBN 80-7315-004-2\\
Krejčí, M. Strategie výuky duševní hygieny: výchova ke zdraví ve škole. V Českých Budějovicích: Jihočeská univerzita, 2011. ISBN 978-80-7394-262-5.\\
Křivohlavý, J. Psychologie zdraví. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-717-8774-4.\\
Kubátová, H. Sociologie životního způsobu, Praha, Grada, 2010, ISBN 978-80-247-2456-0\\
Kukačka V. Zdravý životní styl. V Českých Budějovicích: Jihočeská univerzita, Zemědělská fakulta, 2009. ISBN 978-80-7394-105-5.\\
Říčan, P.. Cesta životem. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-736-7124-7.\\
School and health 21. Editor Evžen Řehulka. Brno: Masarykova univerzita, 2006.\\
Švaříček, R.; Šeďová, K. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách, Praha, Portál, 2007.ISBN 978-80-7367-313-0\\
Vágnerová, M.. Vývojová psychologie. Dětství, dospělost, stáří. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-717-8308-0.\\
Seznam doporučené literatury
Čeledová, Libuše a Rostislav Čevela. Výchova ke zdraví: vybrané kapitoly. Praha: Grada, 2010, ISBN 978-802-4732-138.\\
Dufková J., Urban L., Dubský, J. Sociologie životního stylu. Plzeň : Aleš Čeněk s.r.o. 2008\\
Gavora, P. Výzkumné metody v pedagogice: příručka pro studenty, učitele a výzkumné pracovníky. Brno: Paido - edice pedagogické literatury, 1996. ISBN 80-859-3115-X.\\
Kraus, B. , Poláčková, V., et al. Prostředí - člověk -výchova. Brno : Paido, 2001. ISBN 80-7315-004-2\\
Krejčí, M. Strategie výuky duševní hygieny: výchova ke zdraví ve škole. V Českých Budějovicích: Jihočeská univerzita, 2011. ISBN 978-80-7394-262-5.\\
Křivohlavý, J. Psychologie zdraví. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-717-8774-4.\\
Kubátová, H. Sociologie životního způsobu, Praha, Grada, 2010, ISBN 978-80-247-2456-0\\
Kukačka V. Zdravý životní styl. V Českých Budějovicích: Jihočeská univerzita, Zemědělská fakulta, 2009. ISBN 978-80-7394-105-5.\\
Říčan, P.. Cesta životem. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-736-7124-7.\\
School and health 21. Editor Evžen Řehulka. Brno: Masarykova univerzita, 2006.\\
Švaříček, R.; Šeďová, K. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách, Praha, Portál, 2007.ISBN 978-80-7367-313-0\\
Vágnerová, M.. Vývojová psychologie. Dětství, dospělost, stáří. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-717-8308-0.\\
Přílohy volně vložené
2 CD
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka práci prezentovala řádným způsobem. Otázkby byly zodpovězeny. Práce byla obhájena.