Tématem bakalářské práce je problematika afázie. Práce se skládá z části teoretické a praktické. Teoretická část má charakter kompilátu a jejím cílem je přiblížit pojem afázie a příčiny jejího vzniku. Dále se zabývá klasifikací a diagnostikou afázie a možnostmi její terapie. Spojuje poznatky z oboru zdravotnictví s poznatky speciální pedagogiky.
Praktická část obsahuje podrobnou kazuistiku afatické pacientky a popis jedné z možností aktivizačních činností pro afatiky.
Anotace v angličtině
The theme of the Bachelor's thesis is the issue of aphasia. The thesis consists of a theoretical and practical part. The theoretical part has the character of a compilation and its aim is to define the concept of aphasia and the causes of its origin. Further the thesis deals with the classification and diagnostic of aphasia and the possibilities of its therapy. The thesis combines the knowledge of the field of health care with knowledge of special education.
The practical part includes the detailed casuistry aphasic patient and a description of one of the possibilities motivational activities for aphasic patients.
aphasia, communication disorder, classification of aphasia, diagnostic of aphasia, aphasia therapy
Rozsah průvodní práce
64 s. (101 800 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem bakalářské práce je problematika afázie. Práce se skládá z části teoretické a praktické. Teoretická část má charakter kompilátu a jejím cílem je přiblížit pojem afázie a příčiny jejího vzniku. Dále se zabývá klasifikací a diagnostikou afázie a možnostmi její terapie. Spojuje poznatky z oboru zdravotnictví s poznatky speciální pedagogiky.
Praktická část obsahuje podrobnou kazuistiku afatické pacientky a popis jedné z možností aktivizačních činností pro afatiky.
Anotace v angličtině
The theme of the Bachelor's thesis is the issue of aphasia. The thesis consists of a theoretical and practical part. The theoretical part has the character of a compilation and its aim is to define the concept of aphasia and the causes of its origin. Further the thesis deals with the classification and diagnostic of aphasia and the possibilities of its therapy. The thesis combines the knowledge of the field of health care with knowledge of special education.
The practical part includes the detailed casuistry aphasic patient and a description of one of the possibilities motivational activities for aphasic patients.
aphasia, communication disorder, classification of aphasia, diagnostic of aphasia, aphasia therapy
Zásady pro vypracování
V bakalářské práci se studentka bude věnovat problematice afázie, interdisciplinárnímu tématu neurolingvistiky a logopedie. V teoretické části přiblíží pojem afázie, příčiny jejího vzniku, její druhy a terapii. Jedná se spojení poznatků z oboru zdravotnictví s poznatky speciální pedagogiky. Praktická část je založena na kazuistikách afatiků. Cílem její práce bude přiblížit problematiku afázie a možnosti její terapie.
Zásady pro vypracování
V bakalářské práci se studentka bude věnovat problematice afázie, interdisciplinárnímu tématu neurolingvistiky a logopedie. V teoretické části přiblíží pojem afázie, příčiny jejího vzniku, její druhy a terapii. Jedná se spojení poznatků z oboru zdravotnictví s poznatky speciální pedagogiky. Praktická část je založena na kazuistikách afatiků. Cílem její práce bude přiblížit problematiku afázie a možnosti její terapie.
Seznam doporučené literatury
Cséfalvay, Z. a kol., Terapie afázie, Portál, Praha, 2007.
Kulišťák, P., Afázie, Triton, Praha, 1997.
Kulišťák, P., Neuropsychologie. Portál, Praha, 2003.
Kutálková, D., Logopedická prevence. Portál, Praha, 1999.
Love, R., J., Webb, W.,G., Mozek a řeč- Neurologie nejen pro logopedy. Portál, Praha, 2009.
Neubauer, K. a kol., Neurogenní poruchy komunikace u dospělých. Portál, Praha, 2007.
Peutelschmiedová, A., Logopedické poradenství. Grada Publishing a.s., Havlíčkův Brod, 2009.
Seznam doporučené literatury
Cséfalvay, Z. a kol., Terapie afázie, Portál, Praha, 2007.
Kulišťák, P., Afázie, Triton, Praha, 1997.
Kulišťák, P., Neuropsychologie. Portál, Praha, 2003.
Kutálková, D., Logopedická prevence. Portál, Praha, 1999.
Love, R., J., Webb, W.,G., Mozek a řeč- Neurologie nejen pro logopedy. Portál, Praha, 2009.
Neubauer, K. a kol., Neurogenní poruchy komunikace u dospělých. Portál, Praha, 2007.
Peutelschmiedová, A., Logopedické poradenství. Grada Publishing a.s., Havlíčkův Brod, 2009.