Tato práce analyzuje životní styl studentů Pedagogické fakulty Jihočeské univerzity, oboru sociální pedagogika. Práce se zaměřuje na získání informací o pohybové aktivitě, dodržování zásad zdravé výživy, době spánku, relaxaci, schopnosti vzdorovat stresu a některým závislostem. Práce hledá souvislosti mezi životním stylem, vývojovými etapami dospělosti, důvody, které studenty vedly ke studiu a jakým způsobem tyto faktory ovlivňují jejich rodinný život. Cílem práce bylo tedy získat představu, o tom, kdo je vlastně studentem Pedagogické fakulty Jihočeské univerzity. Pro získání dat byla použita dotazníková metoda.
Anotace v angličtině
This work analyzes the life style of students of the Faculty of Education of the University of South Bohemia, the field of social pedagogy. The work focuses on obtaining information on physical activity, adherence to the principles of healthy nutrition, sleeping time, relaxation, ability to resist stress and some addictions. The work is looking for connections among lifestyle, developmental stages of adult hood, the reasons that led students to study and how these factors affect their family life. The aim of this work was to obtain an idea of who is actually a student of Faculty of Education of the University of South Bohemia. A questionnaire method was used to obtain these data.
Klíčová slova
životní styl, zdraví, dospělost, student, vzdělávání
Klíčová slova v angličtině
lifestyle, health, adulthood, student, education
Rozsah průvodní práce
68
Jazyk
CZ
Anotace
Tato práce analyzuje životní styl studentů Pedagogické fakulty Jihočeské univerzity, oboru sociální pedagogika. Práce se zaměřuje na získání informací o pohybové aktivitě, dodržování zásad zdravé výživy, době spánku, relaxaci, schopnosti vzdorovat stresu a některým závislostem. Práce hledá souvislosti mezi životním stylem, vývojovými etapami dospělosti, důvody, které studenty vedly ke studiu a jakým způsobem tyto faktory ovlivňují jejich rodinný život. Cílem práce bylo tedy získat představu, o tom, kdo je vlastně studentem Pedagogické fakulty Jihočeské univerzity. Pro získání dat byla použita dotazníková metoda.
Anotace v angličtině
This work analyzes the life style of students of the Faculty of Education of the University of South Bohemia, the field of social pedagogy. The work focuses on obtaining information on physical activity, adherence to the principles of healthy nutrition, sleeping time, relaxation, ability to resist stress and some addictions. The work is looking for connections among lifestyle, developmental stages of adult hood, the reasons that led students to study and how these factors affect their family life. The aim of this work was to obtain an idea of who is actually a student of Faculty of Education of the University of South Bohemia. A questionnaire method was used to obtain these data.
Klíčová slova
životní styl, zdraví, dospělost, student, vzdělávání
Klíčová slova v angličtině
lifestyle, health, adulthood, student, education
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce je součásti širšího výzkumného záměru, jehož cílem je získat informace o tom, kdo je vlastně studentem PF JCU, jak žije. Půjde o soubor výzkumných sond - kvantitativních a kvalitativních, které by měly pokrýt všechny obory a formy studia.\\
Teoretická část se bude věnovat třem hlavním tématům: životnímu stylu, vývojové etapě časné, střední a pozdní dospělosti, terciárnímu vzdělávání.\\
V praktické části této práce bude použit smíšený výzkumný přístup. Jako základní metoda bude použito dotazování. Výzkumným souborem budou studenti kombinovaného studia oboru sociální pedagogika.
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce je součásti širšího výzkumného záměru, jehož cílem je získat informace o tom, kdo je vlastně studentem PF JCU, jak žije. Půjde o soubor výzkumných sond - kvantitativních a kvalitativních, které by měly pokrýt všechny obory a formy studia.\\
Teoretická část se bude věnovat třem hlavním tématům: životnímu stylu, vývojové etapě časné, střední a pozdní dospělosti, terciárnímu vzdělávání.\\
V praktické části této práce bude použit smíšený výzkumný přístup. Jako základní metoda bude použito dotazování. Výzkumným souborem budou studenti kombinovaného studia oboru sociální pedagogika.
Seznam doporučené literatury
Čeledová, Libuše a Rostislav Čevela. Výchova ke zdraví: vybrané kapitoly. Praha: Grada, 2010, 126 s. ISBN 978-802-4732-138.\\
Dufková J., Urban L., Dubský, J. Sociologie životního stylu. Plzeň : Aleš Čeněk s.r.o. 2008\\
Gavora, P. Výzkumné metody v pedagogice: příručka pro studenty, učitele a výzkumné pracovníky. Brno: Paido - edice pedagogické literatury, 1996, 130 s. ISBN 80-859-3115-X.\\
Hendl, J. Kvalitativní výzkum, Praha, Portál, 2008, ISBN 978-80-7367-485-4\\
Chrástka, M. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada Publishing, 2007, 265 s. ISBN 978-80-247-1369-4.\\
Kraus, B. , Poláčková, V., et al. Prostředí - člověk -výchova. Brno : Paido,
2001. 199 s. ISBN 80-7315-004-2\\
Krejčí, M. Strategie výuky duševní hygieny: výchova ke zdraví ve škole. České Budějovice: Jihočeská univerzita, 2011, 256 s. ISBN 978-80-7394-262-5.\\
Křivohlavý, J. Psychologie zdraví. Praha: Portál, 2003, 279 s. ISBN 80-717-8774-4\\
Kubátová, H. Sociologie životního způsobu, Praha, Grada, 2010, ISBN 978-80-247-2456-0\\
Kukačka V. Zdravý životní styl. České Budějovice: Jihočeská univerzita, Zemědělská fakulta, 2009, 176 s. ISBN 978-80-7394-105-5.\\
Miovský, M. Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu, Praha, Grada, 2006, 368 s. ISBN 80-247-1284-9.\\
Říčan, P.. Cesta životem. Praha: Portál, 2006, 390 s. ISBN 80-736-7124-7.\\
School and health 21. Editor Evžen Řehulka. Brno: Masarykova univerzita, 2006, 645 s.\\
Švaříček, R.; Šeďová, K. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách, Praha, Portál, 2007,
ISBN 978-80-7367-313-0\\
Vágnerová, M.. Vývojová psychologie. Dětství, dospělost, stáří. Praha: Portál, 2000, 522 s. ISBN 80-717-8308-0.
Seznam doporučené literatury
Čeledová, Libuše a Rostislav Čevela. Výchova ke zdraví: vybrané kapitoly. Praha: Grada, 2010, 126 s. ISBN 978-802-4732-138.\\
Dufková J., Urban L., Dubský, J. Sociologie životního stylu. Plzeň : Aleš Čeněk s.r.o. 2008\\
Gavora, P. Výzkumné metody v pedagogice: příručka pro studenty, učitele a výzkumné pracovníky. Brno: Paido - edice pedagogické literatury, 1996, 130 s. ISBN 80-859-3115-X.\\
Hendl, J. Kvalitativní výzkum, Praha, Portál, 2008, ISBN 978-80-7367-485-4\\
Chrástka, M. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada Publishing, 2007, 265 s. ISBN 978-80-247-1369-4.\\
Kraus, B. , Poláčková, V., et al. Prostředí - člověk -výchova. Brno : Paido,
2001. 199 s. ISBN 80-7315-004-2\\
Krejčí, M. Strategie výuky duševní hygieny: výchova ke zdraví ve škole. České Budějovice: Jihočeská univerzita, 2011, 256 s. ISBN 978-80-7394-262-5.\\
Křivohlavý, J. Psychologie zdraví. Praha: Portál, 2003, 279 s. ISBN 80-717-8774-4\\
Kubátová, H. Sociologie životního způsobu, Praha, Grada, 2010, ISBN 978-80-247-2456-0\\
Kukačka V. Zdravý životní styl. České Budějovice: Jihočeská univerzita, Zemědělská fakulta, 2009, 176 s. ISBN 978-80-7394-105-5.\\
Miovský, M. Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu, Praha, Grada, 2006, 368 s. ISBN 80-247-1284-9.\\
Říčan, P.. Cesta životem. Praha: Portál, 2006, 390 s. ISBN 80-736-7124-7.\\
School and health 21. Editor Evžen Řehulka. Brno: Masarykova univerzita, 2006, 645 s.\\
Švaříček, R.; Šeďová, K. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách, Praha, Portál, 2007,
ISBN 978-80-7367-313-0\\
Vágnerová, M.. Vývojová psychologie. Dětství, dospělost, stáří. Praha: Portál, 2000, 522 s. ISBN 80-717-8308-0.