Práce se snaží přiblížit fáze vývoje mobilní aplikace od konceptu, přes samotný vývoj aplikace, až po publikování v samotném internetovém obchodě.
Začátek práce se zabývá popisem zařízení, operačního systému a frameworků na vývoj 2D her pro iOS. Je zde popsána obecná terminologie a detailně je představen framework Sprite Kit. Metodika práce se již věnuje všem fázím samotné tvorby 2D hry za použití Sprite Kitu i IDE Xcode. Ke konci je čtenář seznámen s přípravou hotové aplikace pro vystavení v App Storu, se schvalovacím procesem a následně je mu přiblíženo prostředí pro správu aplikací iTunes Connect se statistikami a verzemi vydané hry.
Anotace v angličtině
This work tries to describe phases of the mobile application development, from a concept through actual application development, to publishing in the online store.
The beginning of the work describes the devices, the operating system and the frameworks for 2D iOS game development. Also the Sprite Kit framework and the common terminology are introduced. The practical part is about development of the game itself with Sprite Kit framework in Xcode IDE. The reader is familiarized with submitting the app to the App Store and also with the approval process. At the end the thesis is aimed to parts of the web tool for developers called iTunes Connect with statistics and game versions.
Práce se snaží přiblížit fáze vývoje mobilní aplikace od konceptu, přes samotný vývoj aplikace, až po publikování v samotném internetovém obchodě.
Začátek práce se zabývá popisem zařízení, operačního systému a frameworků na vývoj 2D her pro iOS. Je zde popsána obecná terminologie a detailně je představen framework Sprite Kit. Metodika práce se již věnuje všem fázím samotné tvorby 2D hry za použití Sprite Kitu i IDE Xcode. Ke konci je čtenář seznámen s přípravou hotové aplikace pro vystavení v App Storu, se schvalovacím procesem a následně je mu přiblíženo prostředí pro správu aplikací iTunes Connect se statistikami a verzemi vydané hry.
Anotace v angličtině
This work tries to describe phases of the mobile application development, from a concept through actual application development, to publishing in the online store.
The beginning of the work describes the devices, the operating system and the frameworks for 2D iOS game development. Also the Sprite Kit framework and the common terminology are introduced. The practical part is about development of the game itself with Sprite Kit framework in Xcode IDE. The reader is familiarized with submitting the app to the App Store and also with the approval process. At the end the thesis is aimed to parts of the web tool for developers called iTunes Connect with statistics and game versions.
Cílem práce je vytvořit mobilní aplikaci a provést její distribuci pomocí elektronického obchodu s aplikacemi.
Metodický postup:
Studium odborné literatury.
Publikace výsledků rešerše.
Návrh a popis vývoje a implementace výsledné aplikace, umístění do veřejnosti přístupného e-shopu.
Zhodnocení použitelnosti aplikace pro nasazení v reálném prostředí.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je vytvořit mobilní aplikaci a provést její distribuci pomocí elektronického obchodu s aplikacemi.
Metodický postup:
Studium odborné literatury.
Publikace výsledků rešerše.
Návrh a popis vývoje a implementace výsledné aplikace, umístění do veřejnosti přístupného e-shopu.
Zhodnocení použitelnosti aplikace pro nasazení v reálném prostředí.
Seznam doporučené literatury
ČADA, Ondřej. Cocoa: úvod do programování počítačů Apple. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2009, 199 s. ISBN 978-80-247-2778-3.
KOCHAN, Stephen G. Objective-C 2.0: výukový kurz programování pro Mac OS X a iPhone. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2010, 550 s. ISBN 978-80-251-2654-7.
MARK, Dave a Jeff LAMARCHE. IPhone SDK: průvodce vývojem aplikací pro iPhone a iPod touch. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2010, 480 s. ISBN 978-80-251-2820-6.
PHILIP KOTLER, Gary Armstrong. Principles of marketing. 12th ed. Upper Saddle River, N.J: Pearson/Prentice Hall, 2008. ISBN 978-013-6132-370.
PILONE, Dan a Tracey PILONE. Head first iPhone development. 1st ed. Cambridge [Mass.]: O'Reilly, c2010, xxxii, 517 p. Head first series. ISBN 05-968-0354-0.
Seznam doporučené literatury
ČADA, Ondřej. Cocoa: úvod do programování počítačů Apple. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2009, 199 s. ISBN 978-80-247-2778-3.
KOCHAN, Stephen G. Objective-C 2.0: výukový kurz programování pro Mac OS X a iPhone. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2010, 550 s. ISBN 978-80-251-2654-7.
MARK, Dave a Jeff LAMARCHE. IPhone SDK: průvodce vývojem aplikací pro iPhone a iPod touch. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2010, 480 s. ISBN 978-80-251-2820-6.
PHILIP KOTLER, Gary Armstrong. Principles of marketing. 12th ed. Upper Saddle River, N.J: Pearson/Prentice Hall, 2008. ISBN 978-013-6132-370.
PILONE, Dan a Tracey PILONE. Head first iPhone development. 1st ed. Cambridge [Mass.]: O'Reilly, c2010, xxxii, 517 p. Head first series. ISBN 05-968-0354-0.