Diplomová práce "Inovace v obchodě" analyzuje vývoj a používání moderních inovačních technologií v obchodní sféře u nás i ve světě. Mapuje jejich formy i rozsah používání ve vybraných obchodních jednotkách, především se zaměřením na moderní platební nástroje a samoobslužné pokladny, dále i z pohledu jejich rozvoje a využívání v brzké budoucnosti. V práci je samostatně řešeno využívání moderních platebních nástrojů a samoobslužných pokladen v závislosti na věku zákazníka a formy placení (hotovostní, bezhotovostní) z pohledu rozdílu "venkovského" a městského obyvatelstva. V práci byla dále navržena implementace dvou rodících se moderních technologií self scanning a technologie iBeacon v supermarketu Terno České Budějovice.
Anotace v angličtině
The diploma thesis "Innovation in Commerce" provides an analysis of the development and usage of up-to-day innovative technologies in trade sphere both in our country and abroad. It maps their forms and scope of usage in selected trade units, primarily focusing on modern payment instruments and self-service cash desks and, further on, also from the point of view of their development and usage in the nearest future. The thesis gives an independent solution of using up-to-date payment instruments and self-service cash desks depending on the customer´s age as well as payment forms (cash, non-cash) from z point of view of differences between "rural" and urban population. The thesis includes a proposal for the implementation of two arising up-to-date technologies - self-scanning and iBeacon technology in the Terno Supermarket in České Budějovce.
Diplomová práce "Inovace v obchodě" analyzuje vývoj a používání moderních inovačních technologií v obchodní sféře u nás i ve světě. Mapuje jejich formy i rozsah používání ve vybraných obchodních jednotkách, především se zaměřením na moderní platební nástroje a samoobslužné pokladny, dále i z pohledu jejich rozvoje a využívání v brzké budoucnosti. V práci je samostatně řešeno využívání moderních platebních nástrojů a samoobslužných pokladen v závislosti na věku zákazníka a formy placení (hotovostní, bezhotovostní) z pohledu rozdílu "venkovského" a městského obyvatelstva. V práci byla dále navržena implementace dvou rodících se moderních technologií self scanning a technologie iBeacon v supermarketu Terno České Budějovice.
Anotace v angličtině
The diploma thesis "Innovation in Commerce" provides an analysis of the development and usage of up-to-day innovative technologies in trade sphere both in our country and abroad. It maps their forms and scope of usage in selected trade units, primarily focusing on modern payment instruments and self-service cash desks and, further on, also from the point of view of their development and usage in the nearest future. The thesis gives an independent solution of using up-to-date payment instruments and self-service cash desks depending on the customer´s age as well as payment forms (cash, non-cash) from z point of view of differences between "rural" and urban population. The thesis includes a proposal for the implementation of two arising up-to-date technologies - self-scanning and iBeacon technology in the Terno Supermarket in České Budějovce.
Cíl práce:
Zhodnotit současné vývojové trendy v oblasti moderních nástrojů a technologií využívaných v řízení obchodní činnosti a zpracovat obecná doporučení z ohledem na jejich implementaci.
Metodický postup:
Studium teoretických podkladů a teoretických východisek řešeného problému
Analýza současného stavu a vývojových trendů v oblasti inovací v obchodní sféře
Analýza možností uplatnění nových technologií v obchodních organizacích
Průzkum tržních subjektů (zákazníků a obchodních firem) a jejich znalost a využívání progresivních obchodních prostředků a moderních řídicích systémů
Zpracování doporučení
Rámcová osnova:
1. Úvod a cíl práce. 2. Přehled řešené problematiky. 3. Metodika. 4. Řešení a výsledky. 5. Závěr. 6. Seznam použitých zdrojů. 7. Seznam příloh (jsou-li v práci přílohy). 8. Přílohy.
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Zhodnotit současné vývojové trendy v oblasti moderních nástrojů a technologií využívaných v řízení obchodní činnosti a zpracovat obecná doporučení z ohledem na jejich implementaci.
Metodický postup:
Studium teoretických podkladů a teoretických východisek řešeného problému
Analýza současného stavu a vývojových trendů v oblasti inovací v obchodní sféře
Analýza možností uplatnění nových technologií v obchodních organizacích
Průzkum tržních subjektů (zákazníků a obchodních firem) a jejich znalost a využívání progresivních obchodních prostředků a moderních řídicích systémů
Zpracování doporučení
Rámcová osnova:
1. Úvod a cíl práce. 2. Přehled řešené problematiky. 3. Metodika. 4. Řešení a výsledky. 5. Závěr. 6. Seznam použitých zdrojů. 7. Seznam příloh (jsou-li v práci přílohy). 8. Přílohy.
Seznam doporučené literatury
BEDNÁŘ, Vojtěch. Marketing na sociálních sítích?: prosaďte se na Facebooku a Twitteru. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-2513-3200.
DYTRT, Zdeněk a Michaela STŘÍTESKÁ. Efektivní inovace?: odpovědnost v managementu. Brno: Computer Press, 2009. ISBN 978-80-2512-7711.
KLAPALOVÁ, Alena. Hodnota a e-business. Brno: Masarykova univerzita, 2011. ISBN 978-80-2105-5063.
KOŠTURIAK, Ján a Ján CHAĽ. Inovace?: vaše konkurenční výhoda! Brno: Computer Press, 2008. ISBN 978-80-2511-9297.
LEVY, Michael a Barton A WEITZ. Retailing management. Boston: McGraw-Hill Irwin, 2009. ISBN 9780073381046.
Seznam doporučené literatury
BEDNÁŘ, Vojtěch. Marketing na sociálních sítích?: prosaďte se na Facebooku a Twitteru. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-2513-3200.
DYTRT, Zdeněk a Michaela STŘÍTESKÁ. Efektivní inovace?: odpovědnost v managementu. Brno: Computer Press, 2009. ISBN 978-80-2512-7711.
KLAPALOVÁ, Alena. Hodnota a e-business. Brno: Masarykova univerzita, 2011. ISBN 978-80-2105-5063.
KOŠTURIAK, Ján a Ján CHAĽ. Inovace?: vaše konkurenční výhoda! Brno: Computer Press, 2008. ISBN 978-80-2511-9297.
LEVY, Michael a Barton A WEITZ. Retailing management. Boston: McGraw-Hill Irwin, 2009. ISBN 9780073381046.