Hlavním cílem této práce bylo zhodnocení současné situace vybraných agroturistických farem na Benešovsku z hlediska jejich struktury, spolupráce s místní akční skupinou (MAS), způsobu a efektivnosti jejich marketingu. Teoretickými východisky bylo studium dostupné literatury včetně internetových zdrojů. Poznatky z teoretické části byly následně konfrontovány s informacemi získanými v rámci empirické části. Tou byly řízené rozhovory s majiteli a provozovateli agroturistických farem ve sledovaném regionu a představiteli místních akčních skupin. Na základě získaných informací a podnětů byla v závěrečné části práce formulována doporučení. Ta směřují k optimalizaci marketingové strategie agroturistických farem na Benešovsku.
Anotace v angličtině
The main objective of this study was to evaluate the current situation of selected agro-tourist farms Benešovsku in terms of their structure, collaboration with local action groups (LAGs), the method and the effectiveness of their marketing. The theoretical approach was the study of literature, including Internet resources. The theoretical part were subsequently confronted with the information obtained in the empirical part - conducted interviews with the owners and operators of agro-tourist farms in the monitored region and representatives of local action groups. Based on the information and suggestions in the final part of the thesis formulated recommendations. The aim to optimize the marketing strategy of agro-tourist farms Benešovsku.
Klíčová slova
Marketingová komunikace, marketing, agroturistická farma, agroturistika, cestovní ruch, Benešovsko, místní akční skupina, MAS Posázaví.
Klíčová slova v angličtině
Marketing communication, marketing, agro-tourist farm, agro-tourism, tourism, Benešovsko region, local action group, LAG Posazaví.
Rozsah průvodní práce
92 s. (116 903 znaků).
Jazyk
CZ
Anotace
Hlavním cílem této práce bylo zhodnocení současné situace vybraných agroturistických farem na Benešovsku z hlediska jejich struktury, spolupráce s místní akční skupinou (MAS), způsobu a efektivnosti jejich marketingu. Teoretickými východisky bylo studium dostupné literatury včetně internetových zdrojů. Poznatky z teoretické části byly následně konfrontovány s informacemi získanými v rámci empirické části. Tou byly řízené rozhovory s majiteli a provozovateli agroturistických farem ve sledovaném regionu a představiteli místních akčních skupin. Na základě získaných informací a podnětů byla v závěrečné části práce formulována doporučení. Ta směřují k optimalizaci marketingové strategie agroturistických farem na Benešovsku.
Anotace v angličtině
The main objective of this study was to evaluate the current situation of selected agro-tourist farms Benešovsku in terms of their structure, collaboration with local action groups (LAGs), the method and the effectiveness of their marketing. The theoretical approach was the study of literature, including Internet resources. The theoretical part were subsequently confronted with the information obtained in the empirical part - conducted interviews with the owners and operators of agro-tourist farms in the monitored region and representatives of local action groups. Based on the information and suggestions in the final part of the thesis formulated recommendations. The aim to optimize the marketing strategy of agro-tourist farms Benešovsku.
Klíčová slova
Marketingová komunikace, marketing, agroturistická farma, agroturistika, cestovní ruch, Benešovsko, místní akční skupina, MAS Posázaví.
Klíčová slova v angličtině
Marketing communication, marketing, agro-tourist farm, agro-tourism, tourism, Benešovsko region, local action group, LAG Posazaví.
Zásady pro vypracování
Agroturistické farmy nabízejí zajímavou variantu trávení volného času a velký potenciál pro tuzemskou dovolenou. I přesto, že v rámci většiny oblastí České republiky jsou pro tuto formu cestovního ruchu příznivé podmínky, počet agroturistických farem spíše stagnuje. Jako v každém jiném oboru podnikání, i v případě agroturistických farem je jedním z klíčových faktorů úspěchu propagace a cílený marketing. Na místní a regionální úrovni představuje jednu z variant marketingové strategie agroturistických farem jejich zapojení do místních akčních skupin (MAS) a využívání této platformy pro propagaci svých produktů.\\
Cílem práce je zhodnocení současné situace vybraných agroturistických farem na Benešovsku z hlediska:\\
Jejich současné struktury (efektivnost kombinace zemědělské výroby a navazujících aktivit cestovního ruchu).\\
Spolupráce s místní akční skupinou (MAS).\\
Způsobu a efektivnosti jejich marketingu.\\
Metodika:\\
Práce bude mít charakter empirické studie. Současná struktura agroturistických farem bude posuzována na základě dostupných internetových zdrojů. Jádrem práce bude dotazníkové šetření zaměřené na zhodnocení spolupráce mezi agroturistickými farmami a místní akční skupinou. Respondenty šetření budou majitelé příp. provozovatelé farem na Benešovsku. Na základě výsledků budou formulována doporučení, která by měla vést k optimalizaci marketingové strategie těchto agroturistických farem a zefektivnění jejich spolupráce s místní akční skupinou.
Zásady pro vypracování
Agroturistické farmy nabízejí zajímavou variantu trávení volného času a velký potenciál pro tuzemskou dovolenou. I přesto, že v rámci většiny oblastí České republiky jsou pro tuto formu cestovního ruchu příznivé podmínky, počet agroturistických farem spíše stagnuje. Jako v každém jiném oboru podnikání, i v případě agroturistických farem je jedním z klíčových faktorů úspěchu propagace a cílený marketing. Na místní a regionální úrovni představuje jednu z variant marketingové strategie agroturistických farem jejich zapojení do místních akčních skupin (MAS) a využívání této platformy pro propagaci svých produktů.\\
Cílem práce je zhodnocení současné situace vybraných agroturistických farem na Benešovsku z hlediska:\\
Jejich současné struktury (efektivnost kombinace zemědělské výroby a navazujících aktivit cestovního ruchu).\\
Spolupráce s místní akční skupinou (MAS).\\
Způsobu a efektivnosti jejich marketingu.\\
Metodika:\\
Práce bude mít charakter empirické studie. Současná struktura agroturistických farem bude posuzována na základě dostupných internetových zdrojů. Jádrem práce bude dotazníkové šetření zaměřené na zhodnocení spolupráce mezi agroturistickými farmami a místní akční skupinou. Respondenty šetření budou majitelé příp. provozovatelé farem na Benešovsku. Na základě výsledků budou formulována doporučení, která by měla vést k optimalizaci marketingové strategie těchto agroturistických farem a zefektivnění jejich spolupráce s místní akční skupinou.
Seznam doporučené literatury
Foret, M., Procházka, P., Urbánek, T. (2005): Marketing - základy a principy (2. vydání). Computer Press, Praha\\
Majerová, M., Herová, I. (2007): Sociologie venkova a zemědělství. Česká zemědělská univerzita, Praha.\\
Stříbrná M. (2005): Venkovská turistika a agroturistika, Profi Press, Praha\\
Škodová-Parmová, D. (2007): Agroturistika, EF JU, České Budějovice\\
Internetové zdroje:\\
http://www.asz.cz/cs/aktualne-z-asociace/venkovska-turistika-agroturistika-ekoagroturistika.html\\
http://www.svazvt.cz/ \\
Seznam doporučené literatury
Foret, M., Procházka, P., Urbánek, T. (2005): Marketing - základy a principy (2. vydání). Computer Press, Praha\\
Majerová, M., Herová, I. (2007): Sociologie venkova a zemědělství. Česká zemědělská univerzita, Praha.\\
Stříbrná M. (2005): Venkovská turistika a agroturistika, Profi Press, Praha\\
Škodová-Parmová, D. (2007): Agroturistika, EF JU, České Budějovice\\
Internetové zdroje:\\
http://www.asz.cz/cs/aktualne-z-asociace/venkovska-turistika-agroturistika-ekoagroturistika.html\\
http://www.svazvt.cz/ \\