Práce je zaměřena na sledováním změn tělesné hmotnosti adolescentů ženského pohlaví ve věku 15 až 20 let v průběhu jednoho školního roku k typologii osobnosti v oblasti biologického rytmu. Adolescentky jsou obrazně rozdělení na "skřivany", u nichž je nejvyšší aktivita rozpoznána v ranních hodinách a "sovy", což jsou lidé, kteří jsou aktivnější spíše v odpoledních a večerních hodinách. V teoretická části se snaží tato práce objasnit klíčová slova celého výzkumného šetření. V praktické části jsou pak vysvětleny a popsány konkrétní postupy, metody, výsledky, cíle a praktická doporučení celého projektu.
Anotace v angličtině
The work is focused on monitoring changes in body weight of female adolescents (age 15-20 years) during one school year to the typology of personality in the field of biological rhythms. The teenagers are separated to "larks", which is the highest activity detected in the morning and "owls", which are people who are more active in the afternoon and evening. In the theoretical part of this work tries to clarify the keyword research. In the practical part there are specific procedures, methods, results, objectives and practical recommendations of the project
biological rhythms, adolescence, body weight, sleep
Rozsah průvodní práce
74 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Práce je zaměřena na sledováním změn tělesné hmotnosti adolescentů ženského pohlaví ve věku 15 až 20 let v průběhu jednoho školního roku k typologii osobnosti v oblasti biologického rytmu. Adolescentky jsou obrazně rozdělení na "skřivany", u nichž je nejvyšší aktivita rozpoznána v ranních hodinách a "sovy", což jsou lidé, kteří jsou aktivnější spíše v odpoledních a večerních hodinách. V teoretická části se snaží tato práce objasnit klíčová slova celého výzkumného šetření. V praktické části jsou pak vysvětleny a popsány konkrétní postupy, metody, výsledky, cíle a praktická doporučení celého projektu.
Anotace v angličtině
The work is focused on monitoring changes in body weight of female adolescents (age 15-20 years) during one school year to the typology of personality in the field of biological rhythms. The teenagers are separated to "larks", which is the highest activity detected in the morning and "owls", which are people who are more active in the afternoon and evening. In the theoretical part of this work tries to clarify the keyword research. In the practical part there are specific procedures, methods, results, objectives and practical recommendations of the project
biological rhythms, adolescence, body weight, sleep
Zásady pro vypracování
1.Obsahová analýza odborné literatury.\\
2.Sestavení obsahu diplomové práce na základě konzultací s vedoucím práce.\\
3.Na základě studia odborné literatury definovat chronotyp, osobnost, adolescenti a tělesná hmotnost.\\
4.Sestavení postupů pro měření tělesné hmotnosti u adolescentek.\\
5.Statistické vyhodnocení naměřených dat.\\
6.Analýza výsledků a jejich porovnání.\\
7.Závěry a doporučení pro edukaci a autoedukaci v běžném životě.\\
Cíl práce:\\
- zjištit chronotyp ve vybrané skupině adolescentek\\
- monitoring vývoje tělesné hmotnosti ve vybrané skupině adolescentek během kalendářního roku\\
- komparace vývoje tělesné hmotnosti u chronotypově rozdílných jedinců\\
- stanovit možnosti chronotypu pro stabilizaci a redukci tělesné hmotnosti.\\
Zásady pro vypracování
1.Obsahová analýza odborné literatury.\\
2.Sestavení obsahu diplomové práce na základě konzultací s vedoucím práce.\\
3.Na základě studia odborné literatury definovat chronotyp, osobnost, adolescenti a tělesná hmotnost.\\
4.Sestavení postupů pro měření tělesné hmotnosti u adolescentek.\\
5.Statistické vyhodnocení naměřených dat.\\
6.Analýza výsledků a jejich porovnání.\\
7.Závěry a doporučení pro edukaci a autoedukaci v běžném životě.\\
Cíl práce:\\
- zjištit chronotyp ve vybrané skupině adolescentek\\
- monitoring vývoje tělesné hmotnosti ve vybrané skupině adolescentek během kalendářního roku\\
- komparace vývoje tělesné hmotnosti u chronotypově rozdílných jedinců\\
- stanovit možnosti chronotypu pro stabilizaci a redukci tělesné hmotnosti.\\
Seznam doporučené literatury
MACEK, Petr. Adolescence. 2. vydání. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-747-7\\
MACEK, Petr. Adolescence: psychologické a sociální charakteristiky dospívajících. 1. vydání. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-348-X\\
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie: dětství a dospívaní. 1. vydání. Praha: Karolinum, 2012. ISBN 978-80-246-2153-1\\
HELUS, Zdeněk. Osobnost a její vývoj. 2. vydání. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2009. ISBN 978-80-7290-396-2 (brož.)\\
MARTINÍK, Karel. Výchova ke zdraví a zdravému životnímu stylu VI. Díl, ovlivnění obezity a nadváhy výživou. 1. vydání. Hradec Králové: Gaudemus, 2007. ISBN 978-80-7041-106-3 (brož.)\\
Seznam doporučené literatury
MACEK, Petr. Adolescence. 2. vydání. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-747-7\\
MACEK, Petr. Adolescence: psychologické a sociální charakteristiky dospívajících. 1. vydání. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-348-X\\
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie: dětství a dospívaní. 1. vydání. Praha: Karolinum, 2012. ISBN 978-80-246-2153-1\\
HELUS, Zdeněk. Osobnost a její vývoj. 2. vydání. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2009. ISBN 978-80-7290-396-2 (brož.)\\
MARTINÍK, Karel. Výchova ke zdraví a zdravému životnímu stylu VI. Díl, ovlivnění obezity a nadváhy výživou. 1. vydání. Hradec Králové: Gaudemus, 2007. ISBN 978-80-7041-106-3 (brož.)\\
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila práci pomocí prezentace MS Power point. Studentka odpověděla na otázky členů komise.