Tato práce se zabývá problematikou vlivu prostředí na práci pedagoga volného času. Pojednává o jeho činnosti při organizování her v různém prostředí a za rozdílných podmínek, o nutnosti flexibilního myšlení a schopnosti vedení týmu, ale i o důsledné přípravě, která je nutná k dosažení co největšího prožitku. Dále podrobně rozebírá přípravy, průběh a celkovou realizací hry ovlivněné rozdílným prostředím v praxi.
Anotace v angličtině
This essay deals with the impact of enviroment on work of leisure time teacher. Discusses his activities in organizing games in different environments and under different conditions, the need for flexible thinking and ability to lead a group, so as thorough preparation that is necessary to achieve maximum experience. Further it closely analyse preparation and process of game affected by different enviroment in practice.
Klíčová slova
prostředí, hra, organizace aktivity, práce instruktora
Klíčová slova v angličtině
environment, game, activity organisation, instructor?s work
Rozsah průvodní práce
61 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato práce se zabývá problematikou vlivu prostředí na práci pedagoga volného času. Pojednává o jeho činnosti při organizování her v různém prostředí a za rozdílných podmínek, o nutnosti flexibilního myšlení a schopnosti vedení týmu, ale i o důsledné přípravě, která je nutná k dosažení co největšího prožitku. Dále podrobně rozebírá přípravy, průběh a celkovou realizací hry ovlivněné rozdílným prostředím v praxi.
Anotace v angličtině
This essay deals with the impact of enviroment on work of leisure time teacher. Discusses his activities in organizing games in different environments and under different conditions, the need for flexible thinking and ability to lead a group, so as thorough preparation that is necessary to achieve maximum experience. Further it closely analyse preparation and process of game affected by different enviroment in practice.
Klíčová slova
prostředí, hra, organizace aktivity, práce instruktora
Klíčová slova v angličtině
environment, game, activity organisation, instructor?s work
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce je multikriteriální porovnání vybraných typů prostředí (letní a zimní prostředí města, letní a zimní příroda); na základě jejich typických rysů vybrat aktivitu, která se uskuteční v každém z těchto prostředí.
Metodologie: na základě typických atributů jednotlivých prostředí bude sestavena/vybrána aktivita, která bude experimentálně uvedena v každém z těchto typů prostředí. Účastníci aktivity budou zodpovídat otázky v dotazníku, na základě kterého bude možné vyhodnotit přínos jednotlivých prvků každého z prostředí pro daný typ aktivity.
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce je multikriteriální porovnání vybraných typů prostředí (letní a zimní prostředí města, letní a zimní příroda); na základě jejich typických rysů vybrat aktivitu, která se uskuteční v každém z těchto prostředí.
Metodologie: na základě typických atributů jednotlivých prostředí bude sestavena/vybrána aktivita, která bude experimentálně uvedena v každém z těchto typů prostředí. Účastníci aktivity budou zodpovídat otázky v dotazníku, na základě kterého bude možné vyhodnotit přínos jednotlivých prvků každého z prostředí pro daný typ aktivity.
Seznam doporučené literatury
PÁVKOVÁ, J. a kol. Pedagogika volného času. Praha: PORTÁL, 2002. ISBN 80-7178-711-6
PELÁNEK, R. Zážitkové výukové programy. Praha: PORTÁL, 2010. ISBN 978-80-7367-656-8
JANOUCH, F. Myslím zeleně, proto volím jádro : úvahy o energii, životním prostředí a politice. Praha: Akropolis, 2011. ISBN 978-80-87481-46-2
NÁTR, L. Příroda, nebo člověk? : služby ekosystémů. Praha: Karolinum, 2011. ISBN 978-80-246-1888-3
HEŘMANOVÁ, E.;PATOČKA, J. Regionální sociologie, sociologie prostoru a prostředí. Praha: Oeconomica, 2006. ISBN 80-245-1151-7
KOHÁK, E. Zelená svatozář : kapitoly z ekologické etiky. Praha: SLON, 2006. ISBN 80-85850-86-9
ČINČERA, J. Výchova a budoucnost : hry a techniky o životním prostředí a společnosti. Brno: Paido, 2005. ISBN 80-7315-099-9
KULICH, J. Bioindikace a biomonitoring, aneb, Jak poznat, v jakém prostředí žijeme. Horní Maršov ; Litoměřice ; Hradec Králové: SEVER, 2002. ISBN 80-902976-7-6
SKALKOVÁ , J. Obecná didaktika. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1821-1
Seznam doporučené literatury
PÁVKOVÁ, J. a kol. Pedagogika volného času. Praha: PORTÁL, 2002. ISBN 80-7178-711-6
PELÁNEK, R. Zážitkové výukové programy. Praha: PORTÁL, 2010. ISBN 978-80-7367-656-8
JANOUCH, F. Myslím zeleně, proto volím jádro : úvahy o energii, životním prostředí a politice. Praha: Akropolis, 2011. ISBN 978-80-87481-46-2
NÁTR, L. Příroda, nebo člověk? : služby ekosystémů. Praha: Karolinum, 2011. ISBN 978-80-246-1888-3
HEŘMANOVÁ, E.;PATOČKA, J. Regionální sociologie, sociologie prostoru a prostředí. Praha: Oeconomica, 2006. ISBN 80-245-1151-7
KOHÁK, E. Zelená svatozář : kapitoly z ekologické etiky. Praha: SLON, 2006. ISBN 80-85850-86-9
ČINČERA, J. Výchova a budoucnost : hry a techniky o životním prostředí a společnosti. Brno: Paido, 2005. ISBN 80-7315-099-9
KULICH, J. Bioindikace a biomonitoring, aneb, Jak poznat, v jakém prostředí žijeme. Horní Maršov ; Litoměřice ; Hradec Králové: SEVER, 2002. ISBN 80-902976-7-6
SKALKOVÁ , J. Obecná didaktika. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1821-1