Bakalářská práce se věnuje vztahu dětí a mládeže k sociální síti Facebook. Snaží se zjistit, zda-li děti a mládež ve svém volném čase využívá Facebook a zda-li si uvědomují rizika spojená s jeho využíváním.
Práce je rozdělena na teoretickou část a část výzkumnou. V teoretické části jsou vymezeny pojmy děti a mládež, volný čas, internet, kyberšikana, virtuální svět a virtuální identita a v neposlední řadě Facebook. Také jsou zde popsána rizika, která internet (Facebook) může přinášet při jeho využívání.
Praktická část se zabývá výzkumným šetřením. Výsledkem výzkumu je interpretace trávení volného času dětí na Facebooku a rizika, které se mohou vyskytovat při jeho využívání,
Anotace v angličtině
This bachelor´s thesis deals with the attitude of children an teen-agers to a social network called the Facebook. It tries to find out whether children and teen-agers use the Facebook in their free time an whether they realize this risks connected with its using. The thesis is divided into a theoretical part and a parctical part.
In the teoretical part there are defined terms like children, teen-agers, a free time, an internet, cyber-bullying, a virtual world and a virtual reality and the Facebook is not missing, of course. There are also described the risks, that the Facebook can bring with its using.
The practical part is occupied by research. The results of the research are an interpretation of spending children´s free on Facebook and of the risks, that can be occured by using the Facebook.
Childeren, teen-agers, leisure time, internet, internet risks, cyber-bullying, virtual world,virtual reality, virtual identity, virtual environments, Facebook
Rozsah průvodní práce
51 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se věnuje vztahu dětí a mládeže k sociální síti Facebook. Snaží se zjistit, zda-li děti a mládež ve svém volném čase využívá Facebook a zda-li si uvědomují rizika spojená s jeho využíváním.
Práce je rozdělena na teoretickou část a část výzkumnou. V teoretické části jsou vymezeny pojmy děti a mládež, volný čas, internet, kyberšikana, virtuální svět a virtuální identita a v neposlední řadě Facebook. Také jsou zde popsána rizika, která internet (Facebook) může přinášet při jeho využívání.
Praktická část se zabývá výzkumným šetřením. Výsledkem výzkumu je interpretace trávení volného času dětí na Facebooku a rizika, které se mohou vyskytovat při jeho využívání,
Anotace v angličtině
This bachelor´s thesis deals with the attitude of children an teen-agers to a social network called the Facebook. It tries to find out whether children and teen-agers use the Facebook in their free time an whether they realize this risks connected with its using. The thesis is divided into a theoretical part and a parctical part.
In the teoretical part there are defined terms like children, teen-agers, a free time, an internet, cyber-bullying, a virtual world and a virtual reality and the Facebook is not missing, of course. There are also described the risks, that the Facebook can bring with its using.
The practical part is occupied by research. The results of the research are an interpretation of spending children´s free on Facebook and of the risks, that can be occured by using the Facebook.
Childeren, teen-agers, leisure time, internet, internet risks, cyber-bullying, virtual world,virtual reality, virtual identity, virtual environments, Facebook
Zásady pro vypracování
Cíl práce - zjistit, zda-li děti a mládež využívají ve svém volném čase sociální síť Facebook a zda-li si uvědomují rizika spojená s jeho využíváním
Zásady pro vypracování
Cíl práce - zjistit, zda-li děti a mládež využívají ve svém volném čase sociální síť Facebook a zda-li si uvědomují rizika spojená s jeho využíváním
Seznam doporučené literatury
HOFBAUER, B. Děti, mládež a volný čas. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-927-5.
KULHÁNKOVÁ, H., ČAMEK, J. Fenomén Facebook. Kladno: Jakub Čamek - Big Oak, 2010. ISBN 978-80-904764-0-0.
Musil, J. Sociální a mediální komunikace. Praha: Univerzita Jana Ámose Komenského, 2010. ISBN 80-7254-360-1.
SPOUSTA, V. a kol. Kapitoly z pedagogiky volného času. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 1996. ISBN 80-210-1274-9.
ŠMAHEL, D. Psychologie a internet. Praha: Triton, 2003. ISBN 80-7254-360-1.
Seznam doporučené literatury
HOFBAUER, B. Děti, mládež a volný čas. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-927-5.
KULHÁNKOVÁ, H., ČAMEK, J. Fenomén Facebook. Kladno: Jakub Čamek - Big Oak, 2010. ISBN 978-80-904764-0-0.
Musil, J. Sociální a mediální komunikace. Praha: Univerzita Jana Ámose Komenského, 2010. ISBN 80-7254-360-1.
SPOUSTA, V. a kol. Kapitoly z pedagogiky volného času. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 1996. ISBN 80-210-1274-9.
ŠMAHEL, D. Psychologie a internet. Praha: Triton, 2003. ISBN 80-7254-360-1.