Cílem této bakalářské práce je postihnout jazyková specifika španělských tištěných reklam - konkrétně elipsy. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V části teoretické je představena reklama obecně; dále specifika jazyka reklam a využití řečnických figur v reklamě. V praktické části je provedena analýza sesbíraného vzorku. Závěry této analýzy slouží k objasnění hypotézy, jaké typy elipsy se v reklamách objevují, jaká slova se nejčastěji v reklamách vynechávají a s jakou frekvencí se elipsa v reklamách vyskytuje.
Anotace v angličtině
The aim of the bachelor's work is to deal with the linguistic specifics of the Spanish printed advertising and specifically of the ellipsis. The work is divided into the theoretical part and the research. In the theoretical part is introduced advertising in general, also specifics of the language of advertising and the utilization of figures of the speech in advertising. In the research is executed analysis of collected samples. Conclusions of the analysis serve as a clarification of hypothesis, also as finding out which types of ellipsis could be detected in the advertising, which words are frequently leaved out and with which frequency ellipsis occurs in the advertising.
Klíčová slova
Elipsa, reklama, jazyk reklam, řečnické figury
Klíčová slova v angličtině
Ellipsis, advertising, language of advertising, figures of the speech
Rozsah průvodní práce
-
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této bakalářské práce je postihnout jazyková specifika španělských tištěných reklam - konkrétně elipsy. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V části teoretické je představena reklama obecně; dále specifika jazyka reklam a využití řečnických figur v reklamě. V praktické části je provedena analýza sesbíraného vzorku. Závěry této analýzy slouží k objasnění hypotézy, jaké typy elipsy se v reklamách objevují, jaká slova se nejčastěji v reklamách vynechávají a s jakou frekvencí se elipsa v reklamách vyskytuje.
Anotace v angličtině
The aim of the bachelor's work is to deal with the linguistic specifics of the Spanish printed advertising and specifically of the ellipsis. The work is divided into the theoretical part and the research. In the theoretical part is introduced advertising in general, also specifics of the language of advertising and the utilization of figures of the speech in advertising. In the research is executed analysis of collected samples. Conclusions of the analysis serve as a clarification of hypothesis, also as finding out which types of ellipsis could be detected in the advertising, which words are frequently leaved out and with which frequency ellipsis occurs in the advertising.
Klíčová slova
Elipsa, reklama, jazyk reklam, řečnické figury
Klíčová slova v angličtině
Ellipsis, advertising, language of advertising, figures of the speech
Zásady pro vypracování
Cílem této bakalářské práce bude analýza jazykových specifik španělských tištěných reklam - konkrétně elipsy. Diplomantka nejprve pojedná o specifikách jazyka reklam obecně a využití řečnických figur v reklamě. Poté bude následovat analýza jazykového vzorku, v niž se diplomantka zaměří na frekvenci výskytu této figury a zamyslí se nad její funkcí.\\
Práce bude psána česky, součástí bude resumé ve španělštině.\\
Zásady pro vypracování
Cílem této bakalářské práce bude analýza jazykových specifik španělských tištěných reklam - konkrétně elipsy. Diplomantka nejprve pojedná o specifikách jazyka reklam obecně a využití řečnických figur v reklamě. Poté bude následovat analýza jazykového vzorku, v niž se diplomantka zaměří na frekvenci výskytu této figury a zamyslí se nad její funkcí.\\
Práce bude psána česky, součástí bude resumé ve španělštině.\\
Seznam doporučené literatury
DUBSKÝ, J., (1998): Capítulos de estilística funcional comparada. Praha, SPN.\\
DUBSKÝ, J., (1977): Základy španělské lexikologie pro překladatele a tlumočníky. Praha, SPN.\\
CALZADA PÉREZ, María (2008): La recepción de las figuras retóricas de textos publicitarios, Quaderns. Rev. trad. 15, 169-186.\\
EGUREN GUTIÉRREZ L. J., (1987): Aspectos lúdicos del lenguaje: la jitanjáfora, problema lingüístico, Valladolid, Universidad de Valladolid.\\
FERRAZ MARTÍNEZ, A., (1995): El lenguaje de la publicidad. Madrid, Arco-Libros.\\
HERNANDO CUADRADO, L. A., (1984): El lenguaje de la publicidad, Corial Coloquio, Madrid.\\
HERNANDO CUADRADO, L. A., (2005): La elipsis en el análisis e interpretación de textos, Cauce, 28, 169-181.\\
KNITTLOVÁ, D.; ČERNÝ, J.; MOHAPLOVÁ, A., (1990): Funkční styly současné španělštiny. Olomouc, UP.\\
MARTÍNEZ DE SOUSA, José, (2001): Manual de estilo de l espa\ nol actual, Madrid, Arco / Libros.\\
Seznam doporučené literatury
DUBSKÝ, J., (1998): Capítulos de estilística funcional comparada. Praha, SPN.\\
DUBSKÝ, J., (1977): Základy španělské lexikologie pro překladatele a tlumočníky. Praha, SPN.\\
CALZADA PÉREZ, María (2008): La recepción de las figuras retóricas de textos publicitarios, Quaderns. Rev. trad. 15, 169-186.\\
EGUREN GUTIÉRREZ L. J., (1987): Aspectos lúdicos del lenguaje: la jitanjáfora, problema lingüístico, Valladolid, Universidad de Valladolid.\\
FERRAZ MARTÍNEZ, A., (1995): El lenguaje de la publicidad. Madrid, Arco-Libros.\\
HERNANDO CUADRADO, L. A., (1984): El lenguaje de la publicidad, Corial Coloquio, Madrid.\\
HERNANDO CUADRADO, L. A., (2005): La elipsis en el análisis e interpretación de textos, Cauce, 28, 169-181.\\
KNITTLOVÁ, D.; ČERNÝ, J.; MOHAPLOVÁ, A., (1990): Funkční styly současné španělštiny. Olomouc, UP.\\
MARTÍNEZ DE SOUSA, José, (2001): Manual de estilo de l espa\ nol actual, Madrid, Arco / Libros.\\
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila koncepci a cíle své práce, prokázala hlubokou orientaci v dané problematice, s přehledem reagovala na připomínky a podněty.